بستن

یلدانه‌های کودکانه در کتابخانه‌های عمومی

هفت‌برکه: کودکان و نوجوانان گراش در آستانه‌ی شب یلدا، مهمان دو جشن یلدا در دو کتابخانه‌ی عمومی گراش بودند.

عصر یکشنبه، ۲۷ آذرماه، «جشن ناردونه‌های کتابخانه عظیمی» با اجرای راضیه غلامی برگزار شد. عصر سه‌شنبه ۲۹ آذرماه نیز، جشن یلدا در کتابخانه عمومی آبشار با حضور ننه‌قلی و برادران اتل متل و مسابقه برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال برگزار شد.

در جشن ناردونه‌های کتابخانه عظیمی با اجرای راضیه غلامی، برنامه‌های شاد و کودکانه‌ای همچون حافظ‌خوانی به صورت گروهی و انفرادی، شاهنامه‌خوانی، حضور ننه‌سرما بین بچه‌ها و مسابقه هندونه‌خوری به اجرا گذاشته شد. همچنین کتاب هزار و یک شب برای کودکان معرفی شد. در حاشیه جشن نیز نمایشگاه نقاشی اعضای کودک کتابخانه هم برپا بود. این برنامه مورد استقبال مدارس پاکزاد و یاس نبی و فرهنگ و کودکان و مادران قرار گرفت.

غلامی که سابقه‌ی مدیریت چندین سال خانه فرهنگ گراش و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف هنری را برعهده داشته است، از ابتدای آبان‌ماه، سفیر کتاب و مسئول بخش کودک کتابخانه عمومی عظیمی شده است. او گفت: «با توجه به مسئولیتی که در کتابخانه بر عهده‌ی اینجانب گذاشته شده است، جهت تشویق کودکان به استفاده از فضای فرهنگی و تشویق به کتابخوانی، سلسله برنامه‌هایی را جهت اجرا در محیط کتابخانه عمومی به مدیریت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش ارسال کردم. یکی از برنامه‌ها با توجه به مناسبت‌های مختلفی که در طول سال قابل اجرا بود، مراسم شب یلدا بود که با اجرا و استقبال بسیار خوبی که در پی داشت، مرا امیدوار کرد که بتوانم برنامه‌های فرهنگی و هنری را در آینده با همراهی کتابخانه، هرچه بهتر برگزار کنیم.» این برنامه با حمایت کتابخانه عمومی عظیمی و پرده‌سرای خلیج فارس و موسسه فرهنگی هنری مهرگان گراش برگزار شد.

سه‌شنبه ۲۹ آذرماه نیز به همت فاطمه حسین‌زاده، مسئول کتابخانه عمومی آبشار اندیشه، و فاطمه‌ مظفری، کمک مربی بخش کودک کتابخانه، جشن یلدانه گل‌های خندان با حضور اعضای فعال کتابخانه و نونهالان پیش‌دبستانی فرهنگ در این کتابخانه برگزار شد. برنامه‌های شاد و متنوع همچون حافظ‌خوانی اعضا و نونهالان پیش دبستانی فرهنگ، اجرای داب‌اسمش توسط برادران اتل و متل، اجرای نمایش ملانصرالدین توسط مادران اعضای فعال کتابخانه و ورود ننه نقلی (کمک‌مربی بخش کودک، خاله بهار) در برنامه و آشنا کردن کودکان با آداب و رسوم شب یلدا و پذیرایی از شرکت‌کنندگان از بخش‌های این مراسم بود. در پایان مراسم به کودکانی که در کلاس‌های یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌های کتابخانه آبشار اندیشه شرکت کرده بودند، با توجه به امتیازشان هدایایی تقدیم شد.

 

عکس‌های هادی افشار و مصطفی آینه‌افروز را از مراسم کتابخانه عظیمی نیز در ادامه ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top