هفت برکه: پیست جدید کورس سوارکاری گراش با همت خیرین و با همکاری سپاه به نام شهدای ده تن گراش، ساخته شد. با برگزاری کورس زمستانه یادواره‌ی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فعالیت این پیست آغاز خواهد شد.

به گزارش هفت برکه حسین متین، رئیس هیات سوارکاری گراش با اشاره به ساخت پیست سوارکاری شهدای ده تن با همت خیرین گراشی، گفت:«زمینی به متراژ ۱۱ هکتار،واقع در اردوگاه نظامی امام حسین(ع) در نزدیکی روستای شمس‌آباد برای ساخت این پیست در اختیار اداره‌ی ورزش و جوانان و هیات سوارکاری قرار گرفته است. هزار متر از این زمین را بخش پیست سوارکاری، تشکیل می‌دهد. با کمک‌های خیرین حدود ۲۵۰ میلیون تومان تا این جای کار برای ساخت این پیست، هزینه شده است.»

محسن افشار رییس اداره ورزش و جوانان گراش گفت: «بعد از این که پیست سوارکاری شهیدان حسن‌زاده که سال‌ها مسابقات مختلف در آن برگزار می‌شد، قطعه قطعه توسط اداره کل راه و شهرسازی واگذار شد رشته کورس دچار رکورد شده بود. مجموعه سپاه به ویژه سرهنگ ستاری فرمانده ناحیه و آقایان محسن فتاحی و هاشم پناهنده همکاری خوبی با اداره داشتند و بخشی از اردوگاه نظامی امام حسین(ع) برای فعالیت‌ ورزشی در اختیار اداره قرار گرفت.»

محسن افشار در مورد ورزش‌هایی که در این مجموعه فعال خواهد بود: «در توافقی که داشتیم قرار شد زمین‌هایی برای سوارکاری، تیراندازی و موتورسواری در نظر گرفته شود. در بخش سوارکاری آقای عباس کریمی همت کرده و با پیگیری او جذب اعتبار از خیرین کار آغاز شده است. خود آقای کریمی هم مدیریت مجموعه سوارکاری شهدای ده تن را بر عهده خواهد داشت. برای تیراندازی و موتورسواری هم اگر خیر یا سرمایه‌گذاری پیدا شود کار را آغاز می‌کنیم. این زمین‌ها در مالکیت سپاه است و صرفا برای فعالیت‌های ورزشی در اختیار ما قرار گرفته است.»

حسین متین رییس هیات سوارکاری در مورد پیشرفت پیست سوارکاری گفت: «کار ساخت این پیست، پیشرفت هفتاد درصدی داشته است و قرار است تا دهه‌ی فجر سال جاری، آماده‌ی بهره‌برداری شود. در حال حاضر بخش پیست سوارکاری آماده است و در نظر داریم تا بهمن ماه، بخش‌های، جایگاه داوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی، انباری و کار سکوسازی را نیز به اتمام برسانیم.»

متین با اشاره به دولتی بودن این پیست گفت: «از آنجایی که اکثر مجتمع‌ها و باشگاه‌های سوارکاری در گراش به صورت شخصی و خصوصی بوده و هیات سوارکاری گراش از پیست سوارکاری دولتی محروم بود، تصمیم بر آن شد که برای رفاه سوارکاران و پیشرفت این رشته‌ی ورزشی، اقدام به ساخت این پیست کنیم.»

رئیس هیات سوارکاری گراش با اشاره به برگزاری کورس زمستانه به مناسبت افتتاحیه‌ی بخش پیست سوارکاری ادامه داد: «این مسابقه به عنوان یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رده‌ی اسب‌های بومی و فلات روز جمعه، دوم دی ماه ساعت ۱۴ در پیست سوارکاری شهدای ده تن، جنب روستای شمس‌آباد برگزار می‌شود. داوطلبین تا ساعت ۲۰، چهارشنبه، سی‌ام آذر ماه مهلت دارند برای ثبت‌نام به شماره‌ی ۰۹۳۳۶۱۲۸۸۸۷ تماس بگیرند و در نهایت از طریق قرعه‌کشی بین افراد داوطلب، نفرات نهایی برای شرکت در این کورس انتخاب خواهند شد. داشتن بیمه ورزشی و تست سلامت اسب نیز الزامی است.»

نامگذاری این پیست به نام ده رزمنده شهید گراشی در عملیات کربلای ۸ است که بیشتر آنان دانش‌آموز بودند.

شهیدان احمد ایزدی، حمیدرضا خواجه‌زاده، حسین رسولی‌نژاد،  مرتضی عظیمی، احمد فانی،  حسینعلی فانی،علی اصغر نوروزی، مرتضی یحیایی و غلامعباس یحیی پور در ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۶۶ در به شهادت رسیدند و حسینعلی غلامی نیز که فرماندهی یکی از دسته‌ها را به عهده داشت ۱۹ فروردین ۱۳۶۶ در دومین روز عملیات به شهادت رسید.

پیکر ۹ تن از این شهدا سال‌های بعد  در  چند نوبت به گراش بازگشت و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد از جمع آنان پیکر شهید حمیدرضا خواجه‌زاده هنوز به زادگاه خود برنگشته است.

Savarkari Pist