بستن

جاده‌های جنوب دو قربانی از گراش گرفتند

 بامداد امروز، چهاردهم فروردین‌ماه، حوالی ساعت ۲ تا ۳ بامداد، دو تن به نام‌های احمد امیدی و حمیدرضا رضانیا در دو حادثه ی جداگانه در جاده‌های جنوب جان خود را از دست دادند و سه نفر به شدت زخمی شدند.

 مرگ در اثر تصادف با شتر

حدود ساعت ۲ بامداد چهاردهم فروردین در نزدیکی بندر جاسک چابهار، اتومبیل ۲۰۶ با شتر تصادف کرد. در این حادثه احمد امیدی فوت کرد و دیگر سرنشین اتوموبیل، جعفر عالیان دچار آسیب‌دیدگی شدید ستون فقرات شد. هر دو نفر حدود سی سال سن دارند و متوفی اهل خفر است و همسر او گراشی است.

به گفته باقر شکاری، روابط عمومی پایگاه امداد بین شهری جمعیت هلال احمر گراش، آسیب‌دیدگی ستون فقرات عالیان به حدی بوده که پزشکان گفته‌اند باید سریعا مورد عمل جراحی قرار بگیرد. او فعلا به بندرعباس منتقل شده است، و احتمال قطع نخاع شدن او وجود دارد.

 مرگ در اثر تصادف با اتوبوس

حادثه‌ی دوم ساعت ۳ و ۲۳ دقیقه بامداد در محور لار-بندرعباس، در چند کیلومتری چهاربرکه اتفاق می‌افتد و در اثر تصادف اتوموبیل پراید با یک اتوبوس، حمیدرضا رضانیا راننده پراید ضربه مغزی و کشته می‌شود. سه سرنشین دیگر پراید دچار آسیب‌دیدگی شدند، ولی آسیب خاصی به مسافران اتوبوس نرسید.

ظاهرا دلیل تصادف، خواب‌آلودگی راننده پراید و متمایل شدن او به سمت مخالف بوده است. رضانیا راننده تاکسی تلفنی مرکزی، ۲۵ ساله و متاهل است و یک دختر یک‌سال و نیمه دارد.

عظیمی مدیر تاکسی تلفنی مرکزی ساعت ۹ صبح از واقع خبردار شده است. او می‌گوید: «مسافران خانواده شیروان بوده‌اند که از بندرعباس به گراش می‌آمده‌اند و به جهت آشنایی با خود او تماس گرفته و هماهنگ کرده‌اند.»

جلال ایزدی، امدادگر اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای چهاربرکه، که پس از تصادف در صحنه حاضر شده است می‌گوید: «مسافران پراید شامل یک مرد ۲۴ ساله و دو نفر خانم بودند که ساعت ۱۲ از بندرلنگه حرکت کرده‌اند. راننده و یکی از خانم‌ها در صندلی عقب که کمربند نبسته بودند از ماشین به بیرون پرت شده بودند و در نتیجه راننده ضربه مغزی می‌شود و نفر دیگر دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه گردن و ستون فقرات می‌شود. ولی دو نفر دیگر آسیب‌دیدگی کمتری داشتند.»

ایزدی در مورد چگونگی رخ دادن تصادف هم می‌گوید: «سرعت زیاد و احتمالا خواب آلودگی راننده پراید باعث انحراف به چپ او می‌شود که در نتیجه با سرعت به وسط اتوبوس برخورد می‌کند و تا آخر اتوبوس کشیده می‌شود و باعث ترکیدن لاستیک اتوبوس می‌شود. اما با وجود آسیب زیادی که به اتوبوس وارد می‌آید، مسافران آن آسیب خاصی ندیده‌اند.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

4 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top