بستن

روز دیدار با فرشته‌ها در بدر نینوا

هفت‌برکه : در روز جهانی معلولین عده ای از مسئولین و مردم گراش به دیدار مددجویان مرکز توانبخشی بدر نینوای گراش رفتند. در این مرکز ۳۲ مددجوی دختر بالای ۱۴ سال با معلولیت شدید ذهنی نگهداری می‌شوند.

در گوشه‌ای از این شهر، فرشته‌هایی زندگی می‌کنند که بال آن‌ها خسته است و حتی برای ساده‌ترین کارهای خود نیاز به کمک دارند. مرکز توانبخشی بدر نینوا از ده سال پیش خانه دختران با معلولیت شدید و خیلی شدید ذهنی بالای ۱۴ سال است. 

صبح ۱۲ آذرماه در روز جهانی معلولین حیاط مرکز با کاغذهای رنگی تزیین شده است و در گوشه آن دختران معلول با شور و شوق منتظر حضور مردم هستند. حاج جعفر رسولی‌نژاد رییس هیات مدیره مرکز می‌گوید: «۳۲ مددجو در این مرکز نگهداری می‌شوند که ۱۷ نفر اصطلاحا بلاصاحب هستند یعنی کسی ندارند . من پدرشان هستم و هر کدام از همکاران خاله و عمه آن‌ها هستند. دل آن‌ها به این خوش است که کسی از آن‌ها احوالپرسی کند هم این‌ها خوشحال می‌شوند و هم همکاران ما تا مدتی راحت می‌شوند.»

طاهرزاده فرماندار گراش در سخنان کوتاهی گفت : «وقتی آدم چنین مکانی و حمایت مردم و خیرین را می‌بیند دلگرم می‌شود. هم از خیرین هم از کادر این مرکز تقدیر کرد که به این معلولین با ناتوانی‌ها شدید کمک می‌کنند چون نیازمندانی که واقعا محتاج کمک و تیمارداری هستند در اینجا حضور دارند.»

حجت‌الاسلام والسملمین امام جمعه گراش گفت: «حضور در اینجا تلنگری به ما است که ظاهر سالم داریم. بزرگترین شکرگذاری قدم گذاشتن در مسیر ائمه است. امام حسین در مسیری می‌رفت و با عده‌ای جذامی هم سفره شد. شکر عملی در خدمت به خدا و خلق و به ویژه این گروه است.»

سلیمانی رییس اداره بهزیستی گراش نیز در گزارشی از وضعیت معلولین در گراش گفت: «اقداماتی خوبی شده ولی به دلیل طیف وسیع نیازهای معلولین راه زیادی در پیش داریم و تمام تلاش ما این است که خدمات مناسبی به این گروه ارائه کنیم. در سطح کشور آمار دقیق از تعداد معلولین وجود ندارد ولی آمار شهرستان طبق پرونده‌های تشکیل شده در بهزیستی بیش از ۱۰۰۰ معلول داریم که ۴۰ درصد ساکن روستاها و ۶۰ درصد ساکن شهر هستند. معلولین جسمی حرکتی بیش‌ترین گروه معلولین شهرستان است.»

از میان حاضرین مهندس قاسم‌علی وقارفرد نیز صحبت کوتاهی داشت و گفت: «این مجموعه نیاز جدی به کمک‌های مالی دارد. زیرا هزینه‌های آن بسیار زیاد است و همیشه بدهکار بازار هستند. این مرکز برای خیلی‌های شناخته شده نیست و لازم است هر کسی با خیرین ارتباط دارد مرکز توانبخشی را به آن‌ها معرفی کند.

شعرخوانی علی داوری‌فرد از کارشناسان اداره بهزیستی، برگزاری نمایشگاهی از تولیدات صنایع دستی مددجویان و همچنین بخشی از کمک‌های خیرین از جمله بخش‌های برنامه روز جهانی معلولین بود. 

بخش پایانی تقدیر از کارکنان و همیاران مرکز توانبخشی بود. از خانم دکتر الیناز دهقانیان روانپزشک افتخاری و  دکتر علی‌اصغر لطافت که دختران او را به نام بابای دارو می‌شناسند از طرف مدیرعامل مجموعه به صورت ویژه تقدیر شد. 

ساعت ۱۰:۳۰ مسئولین برای بازدید به ساختمان در دست ساخت اداره بهزیستی رفتند که حاج غلامحسین غفاری آن را می‌سازد. حاج غلامحسین بعد از ساختن مرکز توانبخشی بدر نینوا در آینده نزدیک ساختمان بهزیستی را نیز به پایان می‌رساند.

این هفته تا پنجشنبه ۱۷ آذرماه به مناسبت روز جهانی معلولین همشهریان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح می‌توانند از مرکز بدر نینوا بازدید کنند.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top