بستن

شهرداری و شورا به دنبال درجه ۸

هفت‌برکه: ارتقا درجه شهرداری گراش، تخصیص اعتبار و بودجه جهت مرمت و بازسازی حمام دهباشی، برکه حاج اسدالله و خانه تاریخی علیپور، شهرک آزادگان، حاشیه‌نشینی، جاده چک‌چک و تونل بالنگستان موضوعی بود که شورا و شهرداری را راهی تهران کرد تا با همراهی حسین‌زاده، نماینده مجلس، پیگیر این موضوع باشند.

به گزارش هفت‌برکه، دوشنبه ۲۳ و سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱ علیرضا دانشور، رئیس شورای شهر ششم، مهدی حلیمی، شهرداری گراش، با همراهی دکتر حسین‌ حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم برای پیگیری برخی مشکلات شهرستان گراش با ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری؛ مدیر کل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛ و مهندس فخاری، معاون وزیر راه؛ و مهندس خادمی، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، دیدار کردند.

دانشور: به داد میراث و آثار گذشتگان برسید

دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در نشست مجمع نمایندگان فارس با مهندس ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، در محل سالن اجلاس موزه ملی نمایندگان مردم مسائل و مشکلات حوزه انتخاباتی خود را مطرح کردند.

در این نشست که با حضور استاندار فارس و جمعی از نمایندگان فارس برگزار شد، به درخواست رئیس شورای شهر گراش و با هماهنگی‌های دکتر حسین‌زاده، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، گراش، خنج، اوز و جویم، شهردار و رئیس شورای شهر گراش در این نشست حضور یافتند.

در این دیدار دانشور خطاب به وزیر میراث فرهنگی گفت: «آثار و هویت نیاکان و گذشتگان ما در حال نابودی و از بین رفتن است، باتوجه به عدم تخصیص اعتبار جهت احیا و مرمت این آثار؛ تمام آثار ارزشمند گذشتگان در حال نابود شدن است. شهرداری گراش در حد توان خود با اختصاص بودجه‌هایی در بسیاری از موارد همچون مرمت حمام دهباشی و همچنین در خصوص تملک منازل تاریخی و ارزشمند و زمین‌های مجاور این آثار تاریخی، اقدام نموده است.»

دانشور در ادامه به کلنگ‌زنی اخیر موزه مردم‌شناسی با همت بلند خیرین شهرستان اشاره نمود و افزود: «این نشان از اهمیت و اهتمام ویژه مردم شهرستان به هویت و آثار گذشتگان خود می‌باشد.»

رئیس شورای ششم گراش با اشاره به نقش پررنگ انجمن‌‌های مردمی همچون ایکوموس که به صورت خودجوش و دلسوزانه آثار تاریخی شهر را شناسایی و در جهت حفظ و نگهداری آن از هر کاری دریغ نمی‌کنند، از این انجمن‌ها تشکر و قدردانی کرد. او در پایان ضمن دعوت از وزیر میراث به شهرستان، خواستار تخصیص بودجه و اعتبار مناسب جهت مرمت و بازسازی حمام دهباشی برکه حاج اسدالله و خانه تاریخی علیپور شد و لیستی از آثار ثبتی گراش را به وزیر میراث فرهنگی تقدیم کرد.

شهرداری به دنبال درجه ۸ 

در دومین روز از سفر رئیس شورا و شهردار گراش به تهران، سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه راهی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شدند تا مطالبات خود را از طریق مدیر کل پیگیری کنند.

در این دیدار که با حضور معاونین و کارشناسان این سازمان برگزار شد، موضوع ارتقا درجه شهرداری از درجه ۷ به ۸ از سوی مهندس حلیمی شهردار گراش مطرح و پیگیری شد. شهرداری‌های کشور از رتبه ۱ تا ۱۲ درجه می‌شوند و در حال حاضر شهرداری گراش در رتبه ۷ قرار دارد.

علیرضا دانشور، رئیس شورای ششم، با توجه به ارائه طرح از سوی شهرداری گراش خواستار تخصیص وام کم‌بهره به منظور سرمایه‌گذاری شهرداری با هدف ایجاد درآمدهای پایدار شد. دانشور با مثبت ارزیابی کردن این دیدار، تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری و رفع نیازهای شهر را از اولویت‌های شورا بر شمرد.

مهدی حلیمی با اشاره به ناوگان فرسوده موتوری و نیاز شهرداری به ماشین‌آلات راه‌سازی و خدمات‌رسان، خواستار تخصیص وام از محل ماده ۵۸ شد.

حل مشکل شهرک آزادگان مهمترین درخواست دانشور از معاون وزیر راه و شهرسازی

در گام سوم سفر به تهران، رئیس شورای ششم و شهردار به همراه دکتر حسین‌زاده به وزارتخانه راه و شهرسازی رفتند تا یک بار دیگر مشکل شهرک آزادگان بررسی شود. در این دیدار مسئولین شهرستان با مهندس فخاری، معاون وزیر راه و رئیس سازمان ملی مسکن، مهندس رضایی، معاون املاک و کارشناسان امر دیدار و گفتگو کردند و راه‌کارهای مختلف حل مشکل مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا دانشور در این دیدار گفت:‌ «سال‌های زیادی است عده‌ای از همشهریان در این منطقه ساکن می‌باشند و علی رغم همه کمبودها و کاستی‌ها در آنجا زندگی کرده‌اند. ضمن تشکر از دولت انقلابی آقای رئیسی علی‌رغم ابلاغ دستورالعمل به منظور حل این مشکل، متاسفانه مشکل تعداد کمی از ساکنین با این دستور العمل حل می‌شود. لذا از متولیان امر درخواست رسیدگی ویژه به مشکلات مردم داریم تا یک بار برای همیشه، مشکلات اهالی شهرک آزادگان به طور کامل حل گردد.»

رئیس شورا ضمن تشکر ویژه از همراهی و هماهنگی دکتر حسین‌زاده، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، و مهندس شبانی، مدیر کل محترم راه و شهرسازی لارستان، ابراز داشت راه‌کارهایی پیشنهاد گردید که در اولین فرصت با اهالی این شهرک ترتیب جلسه‌ای داده خواهد شد و ان شاالله مشکل چندین ساله اهالی این شهرک به طور کامل حل خواهد.

مشکل حاشیه‌نشینی و جاده چک‌چک و تونل بالنگستان حل شود

۲۴ آبان‌ماه، رئیس شورا، شهردار گراش و هیات همراه چهارمین نشست را  با مهندس خادمی، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، داشتند و خواستار حل مشکلات حاشیه‌نشینی خصوصا ساکنین کوچه دبیری، شهرک محمدآباد و سلطان آباد و اهالی تنگ‌حسین شدند.

علیرضا دانشور، رئیس شورای اسلامی شهر گراش، گفت: «از شروع به کار شورای ششم به صورت مستمر و ویژه موضوع ساماندهی حاشیه‌نشینی در دستور کار شورا قرار گرفت و با ماموریت ویژه مهندس بیضایی، نائب رئیس شورا، و حضور در جلسات متعدد استانی و شهرستانی این مهم با جدیت در حال پیگیری می‌باشد.»

دانشور با بیان اینکه استفاده از امکانات شهری حق همه شهروندان است افزود: «این پیگیری‌ها تا حصول نتیجه و ساماندهی حاشیه‌نشینی ادامه خواهد داشت.»

همچنین موضوع جاده چک‌چک و تونل بالنگستان که از خواسته‌های چندساله‌ی شهروندان است از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که تصمیماتی به منظور از سرگیری این پروژه ها اتخاذ گردید.

مهدی حلیمی شهردار گراش ضمن تشکر ویژه از دکتر حسین‌زاده و مهندس شبانی جهت همراهی و نهایت همکاری در این چند روز، حل سریع امور را در گرو همکاری و همراهی مسئولین و مردم دانست.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top