بستن

فرماندار: مشکل حاشیه‌نشینی باید اساسی حل شود

هفت‌برکه: فرماندار گراش می‌گوید دولت سیزدهم گوش شنوا برای شنیدن درد دل‌های مردم دارد. همچنان بیشترین درخواست‌های در مورد خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق حاشیه شهر است که این موضوع باید اساسی حل شود.

به گزارش هفت‌برکه، محمود طاهرزاده فرماندار گراش روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، در ادامه سلسه دیدارهای مردمی با ۱۸ نفر از شهروندان شهرستان دیدار و دستورات لازم برای رفع مشکلات آنها را صادر کرد.

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش در چهارمین دیدار مردمی خود با اشاره به اهمیت رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردمی، گفت: «دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم زمینه تسریع در ارائه خدمات و خدمت صادقانه به شهروندان را فراهم می‌کند.»

محمود طاهرزاده با بیان اینکه دولت سیزدهم گوش شنوا برای شنیدن درد دل‌های مردم را دارد، افزود: «یکی از توفیقات مهم دولت آیت الله رئیسی حضور میدانی و ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم است.»

طاهرزاده با تاکید بر اینکه شنیدن مسائل و مشکلات مردم از وظایف اولیه مسئولین می‌باشد، تصریح کرد: «دولت مردمی سیزدهم با همین رویکرد در جهت رفع مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف گام های موثری را برداشته است.»

فرماندار با بیان اینکه مسئولین می‌بایست خدمت به مردم را یک افتخار ارزشمند برای خود بدانند، گفت: «در این دیدارها مشکلات مختلف و کم توجهی‌های برخی از ادارات توسط مردم مطرح می‌شود و پیگیری و حل موارد مطرح شده در دستور کار قرار می‌گیرد.»

حجت عابدی مدیر روابط عمومی فرمانداری گراش در خصوصی دیدار هفتگی فرماندار با مردم، گفت: «این دیدار چهره به چهره در راستای خدمات‌رسانی شایسته به مردم شهرستان و ارائه خدمات مشاوره‌ای، پاسخگویی و پیگیری مشکلات آنان در راستای تاکیدات رئیس جمهور برنامه‌ریزی شده است.»

عابدی افزود: «در این برنامه که هر هفته روزهای دوشنبه در دفتر فرماندار با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار می‌شود، فرماندار در صورت نیاز پس از شنیدن مشکلات مردم، درخواست‌شان را به مدیران دستگاه‌های اجرایی و یا کارشناسان فرمانداری ارجاع می دهند و تا حصول نتیجه موضوع پیگیری می‌شود.»

مدیر روابط عمومی فرمانداری گراش با بیان اینکه در این برنامه به دنبال افزایش رضایت‌مندی و شناخت و درک بیشتر از مشکلات مردم هستیم، اضافه کرد: «احساس رضایتمندی مردم شهرستان می‌تواند بهترین دستاورد دیدار چهره به چهره مردم با فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.»

حجت عابدی با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم نیازمند حضور میدانی است، خاطر نشان ساخت: «بنا بر تاکید فرماندار محترم علاوه بر دیدارهای چهره به چهره با مردم در روزهای دوشنبه به دنبال حضور میدانی برای رفع مشکلات مردم هستیم.»

دعوت از پناهیان برای فاطمیه

احمد فولادی، از اعضای هیات امنا مسجد امام حسن عسکری(عج)، درخواست صدور مجوز دعوت از علیرضا پناهیان برای فاطمیه دوم را به فرماندار داد.

دو درخواست اسب‌سواران روی میز فرماندار

فرج‌ پورشمسی درخواست واگذاری میدان سوارکاری را داشت و گفت: «۴۰ سال سابقه سوارکاری و آموزش  را داریم که ۱۵ سال است برای زمین سوارکاری پیگیری می‌کنیم اما به نتیجه نرسیده‌ام. فرزندانم بیش از ۲۰۰ مدال و لوح تقدیر از مسابقات سوارکاری دارند.»

عباس کریمی هم آمده بود تا برای میدان سوارکاری واقع در اردوگاه سپاه درخواست انشعاب برق بدهد.

عبدالکریم برزگران هم آمده بود تا برای چند نقطه از خیابان‌های شهر درخواست اصلاح به شورای ترافیک بدهد، برزگران گفت: «پیاده‌رو ابتدای خیابان رازی، روبروی تاسیسات ساختمان، شورای ترافیک و شهرداری با نصب موانع ترافیکی یو شکل مانع پارک ماشین شده است. همچنین خروجی آب در خیابان رازی که باعث آب‌گرفتگی می‌شود اصلاح شود. درب ورودی سینما فرهنگ هم که به داخل کوچه باز می‌شود و باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها است لطفا پیگیری کنید اصلاح شود.»

حسینعلی شبانی از اهالی شهرک شهید بهشتی هم آمده بود تا پیگیر انتقال اسناد زمین‌ واگذاری خود در این شهرک باشد که موضوع در تماس تلفنی فرماندار با رئیس بنیاد مسکن گراش مطرح و برای پیگیری ارجاع داده شد.

رضا محمدامینی مسئول کارگاه فراورده‌های استخوانی برای کارگاه درخواست انشعاب برق داشت و در شرح درخواست خود گفت: «کارگاه فراورده‌های استخوانی با جمع‌آوری استخوان‌های گاو و حیوانات حلال گوشت که از قصابی‌ها‌ جمع‌آوری می‌کنیم اقدام به ساخت دست‌سازه‌های استخوانی می‌کنیم. کارگاه صنایع استخوانی واقع در کوچه دبیری با مجوز اداره میراث فرهنگی شهرستان گراش اقدام به ساخت دست‌سازه‌های استخوانی دارد. این کارگاه قرار است برای ۵ نفر که به تازه‌گی از بند اعتیاد رها شده‌اند اشتغال‌زایی کند.

فرماندار در پاسخ به درخواست رضا محمدامینی گفت: «به همراه معاونت عمرانی بازدیدی از این کارگاه انجام می‌دهیم و اگر مورد تایید بود موضوع انشعاب برق را هم پیگیری خواهیم کرد.»

شورای روستایی کسرالدشت هم درخواست گاز، زیرسازی و آسفالت کوچه‌ها، انشعاب برق و رسیدگی به وضعیت آنتن‌دهی برای ۲۱ خانوار این روستا داشت.

فرماندار: مشکل حاشیه‌نشینی باید اساسی حل شود

عبدالله پورشمسی بار دیگر به فرمانداری آمده بود تا برای خانواده‌های ساکن روستای شمس‌آباد درخواست اخذ سند و راه دسترسی به روستا را بدهد. عبدالله از مشتریان پر و پا قرص دیدارهای مردمی است و هر هفته به فرمانداری سر می‌زند تا موضوع سند و انشعابات آب، برق و گاز مردم این روستا را حل کند. موضوع به طاهره فروزش، بخشدار مرکزی ارجاع داده شد.

صولت محسنی از باغ موسی آمده بود که درخواست انشعاب آب و برق بدهد، او می‌گوید: «قبل از سال ۹۶ که من هزینه ساخت نداشتم، الان هم که منزلی برای پسرم ساخته‌ام و ازدواج کرده و به منزل نو رفته است انشعاب آب، برق و گاز ندارد، می‌گویند ساخت‌های قبل از سال ۹۶ فعلا می‌توانند داشته باشند. گناه من چیست که الان ساخته‌ام و قبل از سال ۹۶ هزینه ساخت نداشتم؟»

فرماندار در پاسخ به این موضوع گفت: «مشکل حاشیه‌نشینی به زودی برطرف می‌شود و نمی‌توانم به تک‌تک درخواست‌های باغ موسی، شمس‌آباد، محمدآباد پاسخ مثبت بدهم. باید مشکل اساسی و برای تک‌تک ساکنان حل شود و باهم مجوز انشعابات برق، آب و گاز را دریافت کنید. تا مشکل زمین حل نشود مشکلات دیگر حل نمی‌شود.»

محمدرضا سلمانی از ارد تخصیص اعتبار در گردش سرمایه ۳ میلیارد تومان جهت فعالیت مجتمع کارگاهی امید ارد داشت. او می‌گوید این مجتمع در زمینه‌های مختلفی فعالیت و تولید دارد و ۲۵ نیرو در بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند اما برای ادامه فعالیت نیازمند این سرمایه در گردش هستم تا کار متوقف نشود.

محمود طاهرزاده این موضوع را به معاونت عمرانی جهت بررسی در کمیته کارگروه حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید و کمیته فنی جهت پرداخت تسهیلات ارجاع داد.

عباس عباس زوج در خصوص تردد ماشین‌های سنگین معدن شن و ماسه شبان در مسیر خیابان آبیاری و نارضایتی اهالی مراجعه کرده بود که موضوع به شورای ترافیک و کارگروه شن و ماسه و معدن شهرستان ارجاع داده شد.

محمد امانی از اهالی کوچه ۲۱ بسیج درخواست پیگیری دیوارکشی یک قطعه زمین را داشت. او می‌گوید با پیگیری از شهرداری هیچ اقدامی صورت نگرفته است. حریم کوچه در این دیوارکشی رعایت نشده است. هفت‌برکه دی‌ماه ۱۴۰۰ نیز به این موضوع پرداخته بود و گزارشی از آن منتشر شده است. (خبر در هفت‌برکه) شهرداری پیشتر اعلام کرده بود که در این مورد تخلفی نبوده و دیوارکشی قانونی است.

خدایار فتحی مالک منزل مسکونی واقع در جنب مدرسه شوری هم آمده بود تا یکبار دیگر موضوع ورود آب در زمان بارندگی از مدرسه به منزلش و آب‌گرفتگی را پیگیری کند. او از کم‌کاری مهندس مدرسه  و خسارت‌های وارد شده به لوازم و تجهیزات منزل خود به فرماندار می‌گوید. این موضوع به واحد عمران برای بازدید و همراهی آ.پ ارجاع داده شد.

خلیل فرح‌بخش، شهروند گراشی برای رعایت حقوق شهروندی و مطالبه حق شهروندی به فرمانداری آمده بود و گفت: «احقاق حقوق سهم سرانه تفکیکی جهت استفاده عامه از جمله فضای سبز، آموزشی، بهداشتی، درمانی و انتظامی و امنیت که حق شهروندان است و به آن نیاز داریم که به مردم برگرداننده شود.  به عنوان نمونه جاده لار به گراش تفکیک اراضی ابراهیمی، باقرپور، راهپیما از موارد هستند که حق شهروندی در تفکیک آن‌ها رعایت نشده است.»

فرح‌بخش در ادامه به فرماندار گفت: «تفکیک در شهرداری به چه شکل و با چه شرایطی صورت می‌گیرد؟ باید در تفکیک سهم خدمات را لحاظ کنند. اسناد و مدارکی که من ارائه می‌دهم فقط برای این دوسال اخیر است و اگر به عقب‌تر برگردیم در هیچ یک از تفکیک‌های شهرداری سهم مردم رعایت نشده است.»

محمود طاهرزاده بعد از بررسی اسناد و مدارک ارائه شده توسط فرح‌بخش این موضوع را برای پیگیری به معاونت عمرانی فرمانداری ارجاع داد و خواست بازدید میدانی صورت گیرد و موضوع بررسی شود.

رحمت صالحی به نمایندگی از ساکنین دشت رحمانی آمده بود تا پیگیر مشکلات باشد.

موضوع شهرک آزادگان هم بار دیگر در دیدارهای مردمی بررسی شد. رحمت عالیان هم یکی دیگر از مراجعه کنندگان دیدار مردمی به فرمانداری بود و درخواست خود را مطرح کرد.

ابراهیم جاوید هم بار دیگر به فرمانداری آمده بود تا راه دسترسی به شهرک شکوه را مطرح کند و درخواست بازگشایی بدهد. این موضوع در اولین دیدار مردمی هم بررسی شده بود و این بار محسن جازک، حراست فرمانداری ارجاع داده شد.

معصومه غلام‌پور، از روستای لب‌اشکن آمده بود تا از فرماندار بخواهد محلی برای نگهداری دام‌هایشان در روستا در نظر بگیرید. او می‌گوید: «۱۵ سال است که دامدار هستیم ولی منابع طبیعی به ما می‌گوید باید جابجا شویم. با توجه به فشارهایی که به مردم و شورا می‌آوردند از شما می‌خواهیم تا محلی برای نگه‌داری دام‌هایمان در نظر گرفته شود و تعیین تکلیف کنید.»

جواد سراجی مسئول کارگاه تولید قطعات بتونی آمده بود تا برای تامین سوخت ماشین‌آلات کارگاه درخواست بدهد، موضوع به شرکت پخش فراورده‌های نفتی جهت مساعدت ارجاع داده شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. سلام به راهنمایی و رانندگی بگید ماشین سنگین که روبروی سوپری ایمان شهرک ایمان پارک میکنه و هر روز از کنارش رد میشن بگن داخل شهر جای عبور و مرور و پارک ماشین سنگین نیست و هر روز از صبح زود گاز دادن و رفیق هاش دور خودش جمع کنه.

  2. سلام خسته نباشین
    ایا لزومی داره تک تک افرادی که میان، عکس و درخواستشون رسانه ای بشه؟؟؟؟
    به نظرم فرماندار به سبک سیاسیون مافوقش، زیادی عملکردش را جار میزنه
    یه قسمت از برنامه تون هم بذارین که چن نفر از افرادی که اومدن به جواب رسیدن؟
    ایا مشکلشون حل شد یا فقط درخواست میدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top