بستن

گواهی شرکت‌کنندگان در اولین دوره تماشا اعطا شد

هفت‌برکه: با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، گواهی شرکت در دوره‌ی «تماشا» (پخش و بررسی فیلم‌تئاتر) به شرکت‌کنندگان در اولین دوره‌ی این برنامه اعطا شد. اولین دوره‌ی «تماشا» در هفت‌ جلسه از اردیبهشت تا مردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد و به ژانر «تراژدی» اختصاص داشت. در این دوره، هفت فیلم‌تئاتر در ژانر تراژدی پخش و با دعوت از صاحب‌نظران و اساتید تئاتر، درباره‌ی آنها گفتگو شد.

چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در حاشیه‌ی جلسه‌ی تماشا در موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش، با حضور فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش؛ محمودی، کارشناس هنری اداره؛ و تعدادی از اعضای هیات نظارت انجمن نمایش گراش، گواهی شرکت در دوره‌ی اول «تماشا» به چند تن از حاضران اعطا شد.

گواهی شرکت در این دوره برای سیزده نفر که دست کم در چهار جلسه‌ی این دوره شرکت کرده بودند صادر شد. هفت جلسه‌ی دوره‌ی تراژدی به این شرح بودند:

جلسه اول: فیلم «تراژدی مکبث» / اقتباس جدید جوئل کوئن از شاهکار ویلیام شکسپیر / با حضور مسعود غفوری، دکترای ادبیات انگلیسی / با بحثی در مورد «چرا باید به خودتان رحم کنید و شکسپیر بخوانید؟»

جلسه دوم: فیلم تئاتر «مرگ فروشنده» / نویسنده: آرتور میلر / کارگردان: نادر برهانی مرند / با حضور مینا غفوری، کارشناس ارشد زبان و ادبیات انگلیسی / با بحثی در مورد «زوال رویای آمریکایی و تراژدی انسان مدرن»

جلسه سوم: فیلم تئاتر «P2» / نویسنده: عباس جمالی؛ کارگردان: مرتضی میرمنتظمی / با حضور محمد خواجه‌پور، کارشناس زبان و ادبیات فارسی و مدیر هفت‌برکه / با بحثی در مورد «بازآفرینی خلاقانه‌ی روایت‌های کهن»

جلسه چهارم: فیلم تئاتر «گلن‌گری گلن راس» / نویسنده: دیوید ممت / کارگردان: پارسا پیروزفر / با حضور مسلم زرگری، مدرس دوره‌های تئاتر در لار / با بحثی در مورد «اسیران سبعیت سرمایه‌داری»

جلسه پنجم: فیلم تئاتر «مردی برای تمام فصول» / نویسنده رابرت بولت /  کارگردان بهمن فرمان‌آرا / با حضور رقیه ارشادی، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی / با بحثی در مورد «چرا شخصیت‌های تاریخی را به روی صحنه فرا می‌خوانیم؟»

جلسه ششم: فیلم‌تئاتر «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» / نویسنده محمدامیر یاراحمدی / کارگردان شهاب‌الدین حسین‌پور / با حضور سمیه کشوری، کارشناس سینما ، کارشناس ارشد نویسندگی رادیو / با بحثی در مورد «تراژی-کمدی در عمارت مم‌تقی‌خان»

جلسه هفتم: فیلم تئاتر «اپرای عروسکی عاشورا» / نویسنده و کارگردان بهروز غریب‌پور / با حضور محمدعلی شامحمدی، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی / با بحثی درباره‌ی «تلفیق تعزیه در دیگر انواع نمایشی»

گفتنی است که بر اساس اطلاع‌رسانی قبلی، به علاقه‌مندانی که دست کم چهار جلسه از این دوره شرکت کرده بودند، گواهی شرکت در دوره از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و انجمن هنرهای نمایشی گراش صادر شد. بقیه‌ی گواهی‌ها در روزهای آینده برای شرکت‌کنندگان در دوره تماشا ارسال خواهد شد.

همچنین از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و انجمن هنرهای نمایشی گراش، نامه‌ای به رسم تشکر برای هفت مهمان و سخنران این دوره تهیه شده بود که به چند تن از حاضران اعطا شد. بقیه‌ی نامه‌ها در روزهای آینده برای مهمانان ارسال خواهد شد.

دومین دوره‌ی هفت‌جلسه‌ای تماشا نیز از مهرماه شروع شده و تاکنون دو جلسه‌ی آن برگزار شده است. دوره‌ی دوم به ژانر رئالیستی اختصاص دارد. جلسات تماشا چهارشنبه‌شب هر دو هفته یک‌بار در موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش برگزار می‌شود.

 

خبرهای مربوط به جلسات تماشا را در این صفحه بخوانید.

 

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top