بستن

دست‌انداز پشت دست‌انداز

هفت‌برکه: با مصوبه شورای ترافیک، سه سرعت‌کاه جدید در بلوار سرداران و باند رفت و برگشت جلوی کلانتری با مجموعه هزینه ۲۰۰ میلیون تومان به سرعت‌کاه‌های قبلی درون شهری گراش اضافه شد.

دست‌انداز، سرعت‌گیر یا سرعت‌کاه در کنار بستن دوربرگردان‌ها، مهمترین تصمیمات شورای ترافیک شهرستان است. به گزارش هفت‌برکه، در هفته گذشته با مصوبه شورای ترافیک، یک سرعت‌کاه استاندارد در بلوار سرداران مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) ورودی خیابان تمیز با سنگ‌های کیوبی در ۴۰ متر مربع ساخته شد.

حسن‌زاده، روابط عمومی شهرداری گراش، گفت: «این نقطه یکی از نقاط حادثه‌خیز شهر در سال‌های اخیر بوده و دو سه حادثه منجر به فوت داشته است. شهرداری برای این سرعت‌کاه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.»

از سال‌های قبل درخواست پل هوایی برای این نقطه مطرح شده بود که به دلیل عبور بارهای ترانزیتی از این مسیر و همچنین هزینه زیاد، در نهایت در این محل سرعت‌کاه نصب شد. 

روابط عمومی شهرداری گراش در مورد دو سرعت‌کاه دیگر گفت: «طبق مصوبه شورای ترافیک، در دوربرگردان روبه‌روی کلانتری در مسیر رفت و برگشت، دو سرعت‌کاه آسفالتی ساخته شده است. به دلیل ورودی خودرویی پارک شهر و همین طور وجود دوربرگردان این محل از نقاط حادثه‌خیز بوده است.»

حسن‌زاده گفت: «این سرعت‌کاه‌ها با مصوبه شورای ترافیک است که شهرداری اجرا می‌کند. برای این سرعت‌کاه هم در دو لاین خیابان جمعا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که یکی از دلایل هزینه زیاد آن قیمت بالای آسفالت است. در حال حاضر آسفالت تنی یک میلیون و سیصد هزار تومان در پروژه‌های شهرداری استفاده می‌شود.»

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top