بستن

«مقاومت» در گراش نشکست

هفت‌برکه: در روزی که هلال‌احمر در بازی خانگی برتر از حریف بود نتوانست مقاومت تهران قهرمان فصل پیش لیگ برتر جوانان را شکست دهد.

به گزارش هفت‌برکه عصر سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در عصر یک روز پاییزی قرمزپوشان هلال‌احمر گراش برابر سیاهپوشان مقاومت تنها نماینده تهران در لیگ برتر فوتبال کشور قرار گرفتند. 

هلال‌احمر در این بازی برای فراموش کردن شکست سخت هفته قبل در خارج از خانه، می‌خواست همانند دو بازی خانگی قبلی از فرصت میزبانی به طور کامل استفاده کند اما بی‌دقتی مهاجمان این تیم و تصمیمات داوری باعث شد که در نهایت بازی دو تیم با تساوی بدون گل به پایان برسد.

بازیکنان و کادر فنی هلال‌احمر به ویژه در یک صحنه در اواخر بازی معتقد بودند داوری باید نقطه پنالتی را نشان دهد اما تصمیم داور دادن کارت زرد دوم و اخراج مهاجم تیم هلال‌احمر بود. 

این تساوی پنجمین تساوی پیاپی مقاومت کوثر تهران در لیگ برتر امسال بود. هلال‌احمر نیز با ۸ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد اما رقابت‌های نزدیک این فصل باعث شده است که فاصله هلال‌احمر با صدر جدول تنها دو امتیاز باشد. 

طاهرزاده فرماندار گراش، سعید جعفری عضو شورای شهر، محسن افشار رییس اداره ورزش و جوانان و محمد شکاری رییس هلا‌ل‌احمر گراش، پیشداد از پیشکسوتان ورزش اوز از تماشاگران ویژه این بازی بودند. 

نیمه اول و نیمه دوم این بازی را در اینستاگرام هفت‌برکه ببنید.

سرمربی مقاومت: با وجود کمبود امکانات، هلال‌احمر تیم خوبی جمع کرده است

بیژن قربانی سرمربی تیم مقاومت که امسال برای نخستین بار مسابقات کشوری را تجربه می‌کند در مورد این بازی گفت: «امروز مهمان مردم گراش فارس بودیم و مردم شهر گراش به خوبی مهمان‌نوازی کردند کوچک‌ترین مشکلی نداشتیم و بازی فقط بازی فنی بود. تیم گراش هم تیم خوب یک دستی بود که به سرعت ضد حمله می‌زد و با وجود کمبود امکانات جمع کردن این طور تیمی نشان بزرگی کار هلال‌احمر بود.»

قربانی که با مدرک B آسیا پیش از این در تهران مربیگری کرده است در مورد تیم مقاومت کوثر گفت:‌ «درست است که اسم ما تیم تهران است اما هیچ پشتوانه‌ای از هیات فوتبال و مردم تهران نداریم و تیم ما خصوصی است و در سخت‌ترین شرایط سفرها را انجام می‌دهیم. بچه‌ها تا اینجا هم غیرت گذاشتند. با توجه به این که ما چهار هفته اول مساوی کرده بودیم نیاز به برد داشتیم و فرقی نمی‌کرد در زمین خودمان باشیم یا مهمان باشیم.»

سرمربی مقاومت در مورد جایگاه این تیم در جدول گفت: «تک بازی بودن کار را برای همه تیم‌ها سخت کرده است و همه بازی‌ها می‌شود فینال. شما حساسیت این بازی را دیدید چون مثلا گراش فقط یک بار با ما بازی می‌کند و در زمین خودش سعی می‌کرد سه امتیاز را بگیرد و فشار را روی تیم‌ها بیشتر می‌کند. ما بازی‌های سختی داشتیم و با توجه به بازی‌های که در داخل تهران داریم و ظرفیت ما نیمه بالا جدول است.»

بیژن قربانی در پایان گفت: «شرایط برای همه تیم‌ها به ویژه تیم‌هایی مثل گراش یا حتی ما که حمایت دولتی نداریم،‌سخت است. همین که ما در مسابقات شرکت می‌کنیم تمام تیم‌ها قهرمان هستند.»

سرمربی هلال‌احمر: مسافت‌های زیاد مهمترین رقیب ماست

جواد آذربادگان سرمربی هلال‌احمر گراش در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «بازی در اختیار ما بود ولی داوری در نتیجه نقش داشت. یکی از داوران قرار بود دیشب ساعت ۸ برسد که دو نیمه شب رسید که به سختی در یک خوابگاه مستقر کردیم و بقیه داوران هم صبح رسیده‌اند و ۱۰ -۱۲ در جاده بودند و شاید به خاطر همین داوران تمرکز هر دو تیم و مربیان را به هم زده بودند. بچه‌های تلاش خودشان را داشتند و دو صحنه مشکوک به پنالتی هم داشتیم که داور می‌توانست بگیرد.»

آذربادگان با اشاره به مشکلات اعزام آمبولانس برای بازی‌ها گفت: «ما تا ده دقیقه قبل از بازی استرس آمبولانس داشتیم و از طریق آقای فرماندار و رییس هلال‌احمر پیگیر بودیم و خوشبختانه آمبولانس اعزام شد و امیدواریم این همکاری در بازی‌های آینده هم ادامه داشته باشد.»

سرمربی هلال‌احمر با اشاره به نقش این بازی‌ها در معرفی شهر گراش گفت : «هر شهر و کشوری برای معرفی خودش تلاش می‌کند. از ۱۱ بازیکن جدیدی که کیروش به تیم ملی دعوت کرده است شش بازیکن در قالب تیم‌های دیگر برابر ما بازی کرده‌اند و با شهر ما آشنایی دارند. هم مسئولین و خیرین جا دارد حمایت بیشتری داشته باشند که خیرین وجدانا همکاری خیلی خوبی دارند.»

هلال‌احمر بعد از شروع خوب لیگ در دو بازی اخیر نتیجه مورد نظر را نگرفته است. آذربادگان می‌گوید: «ما صد در صد در ادامه هم می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم. بازیکنان خوبی داریم که می‌توانند نتیجه را برگردانند. البته ما دو تیم داریم و بعضی از بازیکنان جوانان ما با تیم بازیکنان مشترک است که استفاده از توان آن‌ها نیاز به هماهنگی و برنامه‌ریزی دارد.»

مشکل اصلی هلال‌احمر در مسابقات امسال بعد مسافت بازی‌هاست. آذربادگان می‌گوید: «پارسال تیم‌ها جنوب – شمال بود که بهتر بود. امسال ما برای رفتن به شمال ۳۰ ساعت در مینی‌بوس بودیم. این ۳۰ ساعت برای بازیکن خستگی می‌آورد و با این شرایط بازیکنان از جان مایه می‌گذارند. بازی‌ها در یک دور به ضرر ماست ما هر جا بخواهیم برویم ۷ ساعت از گراش تا شیراز هم اضافه می‌شود. ما برای رفتن به تبریز هم بیش از ۳۰ ساعت در راه خواهیم بود.»

عکس‌های علی افشار و هادی افشار از این بازی را ببینید:

 

🔻نتایج هلال‌احمر تا هفته پنجم

هفته اول : هلال‌احمر گراش ۲ – ایمان سبز شیراز ۱
هفته دوم : غفاری تاکستان ۱ – هلال‌احمر گراش ۱
هفته سوم: هلال‌احمر گراش ۲ – خلیج فارس شیراز ۱
هفته چهارم: نساجی قائم‌شهر ۴ – هلال‌احمر گراش ۰
هفته پنجم: هلال‌احمر گراش ۰ – مقاومت تهران ۰
هفته ششم: ولایت اهواز – هلال‌احمر گراش

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top