بستن

مانور پدافند غیر عامل: اگر دبیرستان محبی آتش بگیرد

هفت‌برکه: توجه به پدافند غیرعامل تاب‌آوری جامعه را در برابر حوادث احتمالی بالا می‌برد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و با هدف سنجش سطح آمادگی مراکز و دستگاه‌های عملیاتی و حساس گراش، رزمایش پدافند غیرعامل حملات هوایی در مدرسه محبی با حضور محمود طاهرزاده فرماندار گراش، حجت السلام سید محمد باقر بخشایش‌پور امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اعضای ستاد مدیریت بحران و شورای پدافند غیرعامل برگزار شد.

فرماندار گراش در این رزمایش با بیان اینکه اساس پدافند غیرعامل صیانت و حفاظت از جان و مال مردم است، گفت: «امروز پدافند غیرعامل یکی از پر اهمیت‌ترین محورها و موضوعات در عرصه دفاع است که نقش مهمی در مصون‌سازی کشور، پیش‌بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمن دارد.»

محمود طاهرزاده آشنایی با تهدیدات نوین از جمله اهداف این مانور عنوان کرد و افزود: «فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل و ترویج اصول و الزامات آن در جامعه به خصوص در بین دستگاه‌های اجرایی و ادارات سطح شهرستان با اجرای این برنامه‌ها دنبال می‌شود.»

طاهرزاده توجه به رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف را ضروری دانست و اظهار داشت: «هزینه‌ کرد در حوزه پدافند غیرعامل بسیار به‌صرفه‌تر از جبران خسارت ناشی از حوادث احتمالی است که بعضا راه جبران نیز برای آن وجود ندارد.»

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان گراش، اضافه کرد: «یکی از محورهای پدافند غیرعامل موضوع خودحفاظتی است که هر لحظه باید برای هر اتفاقی در حوزه کاری‌‌مان آمادگی لازم را داشته باشیم.»

فرماندار گراش با اشاره به اینکه از مهم‌ترین اهداف هفته پدافند غیر عامل فرهنگ سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: «آموزش و فرهنگ سازی لازمه تحول در پدافند غیرعامل و تحقق اهداف آن است.»

طاهرزاده با بیان اینکه توجه به پدافند غیرعامل تاب‌آوری جامعه را در برابر حوادث بالا می‌برد، گفت: «هدف از اجرای این مانور سنجش میزان آمادگی و هماهنگی، مهارت و آموزش‌های دستگا‌ه‌های مختلف شهرستان در رویارویی با بحران‌های مختلف است.»

محمود طاهرزاده بر آمادگی مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: «تهدیدات به دو بخش طبیعی و غیرطبیعی و انسان ساز تقسیم می‌شود که تهدیدات طبیعی منشا طبیعت است و غیرقابل تغییر است. ولی تهدیدات انسان‌ساز به دلیل اینکه تفکر، اراده و دشمنی در پشت آن است روز به روز در حال تغییر و تکامل است.»

حجت اسلام سید محمد باقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش نیز در این مراسم گفت: «اکثر کشورهای بزرگ که در حوزه دفاعی پیشرفت دارند نگاهشان به پدافند غیر عامل به عنوان یک سیستم دفاعی است.»

امام جمعه گراش با بیان اینکه پدافند غیرعامل در بعضی از حوزه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: «غفلت از پدافند غیرعامل آسیب زاست و به آن باید توجه ویژه شود.»

محمدعلی فرجی مدیر آموزش و پرورش گراش همچنین در این رزمایش گفت: «پدافند غیرعامل در واقع پرداختن به حل مشکلات و پیشگیری از مسائلی است که راه و چاره نظامی ندارد و همه ما باید در برابر آن ایمن و آماده باشیم.»

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

3 نظر

  1. برگزاری این مراسم و بررسی ده ها خبر قبل از این نشان داد در گراش مسئولان همه‌ی وظایف محوله و کارها را به درستی انجام داده‌اند و فقط مانده چندتا عکس که در این برنامه‌ها بگیرند!
    مانند کل این مملکت، مانند دولت فعلی که پر است از خالی!
    مانند همه‌ی عوام فریبی‌های این سال‌ها!

    آقای فرماندار و امام جمعه و سرهنگ و پاسدار، محدوده چه شد؟! مسکن ملی چه شد؟! ارتقای ادارات چه شد؟! جاده چک چک و قول آن استاندار معلوم الحال چه شد؟! دانشگاه فرهنگیان چه؟! مگر شما شورای تامین نیستید؛ این همه بی نظمی و هرج و مرج و بزهکاری‌های ارمغان حضور افاغنه و مهاجران فرار کرده از موطن خودشان به علاج نیاز ندارد؟! مگر نه اینکه گراش تنها شهرستان مهاجرپذیر است، پس چه می کنید؟!
    آقای فرجی شما هم دست از دستمال کشی این حضرات بردار، شما پست خود را از مردم، فرهنگیان و برخی نخبگانی که برای دفاع از شما تا دم دادگاه و محکمه رفتند دارید، بس کن این همه وادادگی در برابر مقامات انتصابی غیر بومی را…
    این دانش آموزان عزم آموزشی جدی شما و تیمتان را می‌خواهند…

  2. – آی جوونهای دکون گریشنا آخه این چه تیتر زدن است، ” آگر دبیرستان محبی آتش بگیرد” بابا مگر شما گراشی نیستید مگر پدر و مادرتان به شما یاد نداده انذ “خیر در زَبو، شرّ بر زَبو ” می خواهید توجه خواننده های گراشی جلب کنید راهش این نیست.
    — آیا حجت عابدی خبرنویس ادارات شما این خبر را درست نوشته “رزمایش پدافند غیر عامل حملات هوایی در مدرسه محبی….. تا آخر” یا گوشش اشتباهی شنیده؟ و یا واقعا این رزمایش حملات هوایی بوده. که اگر چنین باشد باید بگویم دیدَم مَدی دید اَکَد، بَل تو سِرَ با این فرماندار و امام جمعه که بخواهند از بعد از حملات هوایی اینگونه به داد گراش برسند.
    — مگر میشود با تَش گَلَکِ مانند بچه ها و کپسول آتش نشانی و یک ماشین کوچک آتش نشانی همرا با سخنرانی دو نفری که غیر از حرف زدن کاری از آنها تا کنون ساخته نبود رزمایش پدافند حملات هوایی انجام داد؟ که روز مبادا بکار آید.
    —- همه ما گراشیها به همراه شما خبرنگاران گریشنا باید از این دو سخنران همه چی دان بپرسیم و بخواهیم که واقعا برای یک بار هم در عمرشان راست بگویند و حضرت عباسی بیان کنند مگر خبری است و یا از ما بهترون از بالا خبری داده اند که قرار است خبرهایی بشود و به گراش که نه سر پیازی است و نه دم پیزکی حملات هوایی کنند و ما داریم اینگونه رزمایش پدافند انجام می دهیم که گراش آماده باشد.
    —- بعید هم نیست که نیروهای خودی با علم و ابتکارهای فوق تصور دشمن با دستگاهی مثلا مثل کرونا یاب مستعان که در تلویزیون نمایش دادند، دشمن را گمراه و خر کنند تا عوض صدها هدف نظامی و صنعتی در کشور سر راست بیایند گراش را هدف قرار دهند و کاری بیشتری برای حاج احمد محبی و دیگر خیرین فراهم آورند. تا جبران خسارت و باز سازی بر دوش حکومت و دولت نیفتد.
    —– امیدوارم که این دو کد خدای گراش راستشو به ما گراشیها بگویند تا هنوز فرصت است از خیرین خودمان در کشورهای جنوبی خلیج فارس بخواهیم همتی کنند و حالا که اسرائیلیها و روسها در بازار و هتلهای دبی فراوان هستند و دارند انواع گنبد آهنین و سپر فلان و یا اس ۴۰۰ عمو پوتین برای دفاع ازحملات احتمالی انواع و اقسام هوایی می فروشند .خیرین ما هم یک دوتا از آنها بخرند تا گراش از حملات هوایی در امان بماند و الا با این نوع رزمایشها مدرسه محبی کار گراش ساخته است .
    —– برای همین پیش بینیهای حملات هوایی به گراش است که مراکز صنعتی مثل المونیوم ، پتروشیمی، نیرو گاه و آب شیرین کن و چیزهای صنعتی دیگر برده اند لامرد این حکومتیها یک چیزی می دونستند. و الا یکیش هم به گراش، لار و یا اوز می دادند البته این کار را نکرده چون احتمال اینکه هواپیما های و یا موشکهای دشمن که نقطه زن هم نیستند این سه شهر را با هم نا امن کنند زیاد است. پس بهتر است در گراش کاری و صنعتی بوجود نیاید.

  3. مرگ بر “دشمن”.
    اصلا این ترفند و نقشه‌ی “دشمن” بود که خیلی از بالادستیهای بزرگ و کوچک توو این مملکت امام زمان ، حق مرا خوردند و ضایع کردند و از وجدان کاری و عزم جدی در خدمتم به نفع خودشان استفاده کردند و “دشمن” باعث شد از کار مورد علاقه‌م استعفا دهم و “دشمن” باعث شد بالادستیهام ۷ سال حق بیمه و سنوات مرا پرداخت نکنند و “دشمن” باعث شد که بالادستیهام اینقدر بی‌شعور و ظالم باشند.
    با این همه زحمات شبانه‌روزی که من توو این مملکت امام زمان کشیدم ، باز هم “دشمن” باعث شد بالادستیهام از سایز بزرگ و کوچک حتی به جمله‌ی معروف
    “من‌لم‌‌یشکرالمخلوق لم‌یشکرالخالق” عمل نکنند.
    و “دشمن” باعث شد فریاد حق‌خواهی و مطالبه‌گری من به گوش بالا‌دستیهام و حتی دیوان عدالت اداری نرسد. شاید هم “دشمن” انگشت گذاشته‌ بوده توو سوراخ گوشهای آنها که فریاد مطالباتم به گوششان فرو نرود.
    لعنت به گوشی که حرف حق تووش نمیره.
    اصلا خااااااک و کثافت بر سر “دشمن” و وابستگان و هواداران “دشمن”.
    لعنت به “دشمن” و طرفدارهای “دشمن”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top