بستن

از اول آبان، کولرها را خاموش کنید

هفت برکه: با آغاز آبان ماه برق مصرفی خانه‌ها بر اساس تعرفه زمستانی محاسبه می‌شود که ممکن تا ۱۸ برابر مصرف تابستانی باشد.

برق شهرستان گراش از اول آبان‌ماه با تعرفه سردسیری محاسبه خواهد شد. حواس‌تان باشد که مصرف برق به ویژه کولرهای گازی و اسپلیت را به حداقل برسانید تا گرفتار قبض‌های نجومی نشوید.

در حالت عادی با خاموش شدن کولرها مصرف برق بیشتر خانه‌های کاهش پیدا می‌کند اما اگر حواس‌تان نباشد و همچنان از کولر و اسپلیت استفاده کنید ممکن است قبض برق بعدی، برق از سر شما بپراند. اتفاقی که در اسفند و فروردین ما برای برخی از همشهریان رخ داد. (گزارش در هفت‌برکه)

به زبان ساده مثلا اگر قبض برق شما در دو ماه شهریور و مهرماه ۵۰ هزار تومان بوده است اگر مصرف خود را تغییر ندهید در دو ماه آبان و آذر باید ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

البته در تابستان امسال نیمی از مشترکین خانگی با مصرف کمتر از الگو و کمتر از دوره مشابه سال قبل بودند و حتی قبض برق آن‌ها صفر شده بود. اگر کاهش مصرف در تابستان بیشتر برای کمک به سایر هموطنان ضروری است در زمستان هم باید برای کمک به جیب خودتان حتما در مصرف برق صرفه‌جویی کنید. 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

6 نظر

  1. الهی تَش تو اداره ی برق بگیره.الهی اداره برق وشهرداری بُتُومه تو هم .خب مگه اینجا القید وآباده یاصفاشهر هس که کولر ازاول آبان خامو کنیم.خو اینجا اگزوز استان فارس هس تابرج ۱۱ گرمه چطور کولر خاموش کنیم؟؟؟؟؟؟

  2. چرا تشویش اذهان عمومی می‌کنید؟!
    چرا نشر اکاذیب می‌کنید؟!
    چرا امنیت خاطر مردم شریف و زحمت‌کش و امنیت جیب بی‌پول و کم‌پول را به خطر می‌اندازید؟
    مگر مردم ولی‌نعمت شما نیستند؟
    کجای گراش از اول آبان هوا خنک است؟!
    اول آبان توو گراش اگر زیر سایه‌ی درخت تنومندی هم بنشینی باز هم هوا گرم است ، زیر آفتاب آبان گراش هنوز چله‌ی تابستان است ولی زیر آفتاب آبان آباده و اقلید و سروستان هوا خنک است و لذت‌بخش.
    اینها رو بفهمید.چرا نمی‌فهمید؟!
    .
    .
    اگر جغرافیتان ضعیف است و با تئوری نمی‌فهمید لااقل بروید آنجاها رو ببیند توو شروع آبان.
    آذر که بیاید تاااازه هوای گراش خوب می‌شود.
    لطفا اینها را بفهمید.
    اگر قبض برق جنوب و شمال فارس از اول آبان مثل هم حساب می‌شود از این به بعد نماینده جنوب و شمال فارس هم در خانه‌ی ملت باید یک نفر باشد.
    اصلا شماها که هوای جنوب و شمال فارس را از هم تشخیص نمی‌دهید بروید تا یکی دیگر بیاید که جنوب را از شمال تشخیص دهد.
    لعنت به گوشی که حرف حق تووش نمیره.

  3. گراشی جان، حالا خیلی جوش نزن بیشتر گرمت می شود و باید بیشتر سر کیسه شل کنی ناراحت نباش خرج آقازاده ها در امریکا و کانادا بالا رفته اگر از ما گراشیها که رعیت خودشان و ولایی خاص الخاص هستیم نگیرند از کی بگیرند، آخه کمی همت هم خوبه داشته باشیم.
    – گراشی جان نمی دونم تو کدام گراشی هستی چون به اسم گراشی خیلیها کامنت می نویسند از یک گراشی از دبی گرفته تا انواع و اقسام گراش و گراشی کامنت نویس. می خواستم بدانم تو همونی که برای توی گونی گردن اینستا کامنت داشتی و یا گراشی دیگری هستی. کاش این گرییشنا برای کسانی که از اسم گراشی استفاده می کنند کدی و پیشوند و پسوندی اجباری اعلان می کرد که خوانندگان بدانند با کدام نوع گراشی سر و کار دارند.
    — کی چه کسانی تشویش اذعان عمویی می کند گراشی جان مگر در گراش بسیج و سپاهی نیست که با شیکر به ملاذجان بزنند و در نطفه خفه شان کنند.
    — گراشی جان اینکه هزینه مصرف ” تِرِِک ” ( همان برق بزبان قدیمتر گراشی) آبان ماه گراش مثل نواحی سرد سیر بگیرند نشر اکادیب نیست بلکه راست راست حضرت عباسی هم است. عصبانی نشو این تنها خبر راست است و زورشان هم میرسد و می گیرند ندهی مجبور هستی هزینه دیگری هم اضافه پرداخت کنی
    […]
    —- نمی دانم از چه کسانی پرسش کرده ای کجا گراش اول آبان هوا خنک است .شاید آنها هم مثل من می دانند و می فهمند که در گراش در ماه آبان در بالای سردو یکی از قله های کوه سیاه گراش هوا خنک و سرد است ( البته مردمان محله بَرا باور دارند بن مُرُک سردتر است) انگ نفهمی به کسانی که می خواهند به حکومت ولایی خدمت کنند نزنید آخه خوبیت نداره. و پرسش بیجا نکنید
    —- گراشی جان قرار نیست حکومت دارند جغرافیا بدانند و حایی بروند همینکه دستور مقامات اجرا کنند کافیست و اگر خدای ناکرده کسانی در بینشان پیدا شود که کمی بداند و سوادی بیشتر از شش کلاس داشته باشد بدلیل فهم و درک و ذکاوت بیشتر از رئیس جمهوری گرفتار حراست و سربازان بیدار امام زمان می شود. شما همشهری عصبانی شده هر گز از کسی نخواهید که چیزی بفهمد. که برایش ضرر دارد.
    —–پیشنهاد شما در باره یکی شدن نماینده شمال و جنوب فارس باید یکی باشد اشتباه مطلق است. لطفا پس بگیرید بعد از این همه سالها که گرفتار نماینده لاری بودیم حالا که دری به تخته خورده و یک نماینده گراشی و انهم با جایگاه سخنگوی کمسیون نفت و انرژی داریم که از قضای روزگار برق و مصرف و تولیدش در کمسیون ایشان است می خواهید از گراش بگیرید و یا ایشان را بده کنی که دور بعدی گراشی نماینده نشود. باید همه ما یک صدا با جناب نماینده گراشی که سخنگوی کمسیون نفت و انرژی است همکاری کرده و بخواهیم تعرفه برق منطقه را همواره در تمام فصول با مناطق سردسیری گشور حساب کنند تا ایشان بتواند به حاکمیت ولایی نزدیکتر گردد حال ایرادی ندارد که ما ملت ندار ندارتر شویم. ما که نداریم و یا ما که جهنمی هستیم بر محمد صلوات.
    —— گراشی جان چرا لعنت به گوشی که حرف حق توی گوششان نمی رود. آخه مگر نمی دانی که حرف حق فقط همراه با سرب مذاب به گوش اینها خواهد رفت.
    ——در خاتمه تندرستی و خونسردی شما همشهری خواهانم و برای اسم گراشی خودت نیز یک پسوند و پیشوند انتخاب کن که من شما را با دیگر همشهریهای عصبانی گراش اشتباه نگیرم.

  4. یه سر لطفا به مدارس بزنید و سر کلاس ۲۵ متری با ۳۸ دانش آموز بشینید ببینم میتونید بدون کولر تحمل کنید یا نه.
    مدارس هم که اکثرا بنا به دلایلی پنکه هم ندارند.
    من نمیدونم چه کسی این تصمیمات رو اتخاذ میکنه.
    ما هم از روز شنبه کولر روشن نمی کنیم. اگر اولیا و دانش آموزان اعتراض کردن ارجاع میدیم اداره برق. لطفا خواهشا اون موقع پاسخگو باشید.

  5. جناب لغزیان!
    رمز بقات چیه؟ با این حرفای تند سیاسی که میزنی!
    ما نیازی به یکی مثل تو دوجابگیر نداریم.
    ما شهید ندادیم که یکی مثل تو بیاد از بسیجی و سپاهی بد بگه.
    تو برو خودتو اصلاح کن.
    زمان ۸ سال جنگ تو توی کدوم سوراخ قایم شده بودی؟!

  6. همشهری گراشی، پاسخ پرسش دادن فرض و واجب است همچنانکه مصطلع است که سلام گفتن مستحب است ولی علیکم والسلام گفتن واجب بنابراین پاسخم از آخر به اول پذیرا باش.
    – من زمان هشت سال جنگ درست نمی دانم کجا بودم . نه اینکه فراموشم شده نه واقعا نمی دانم و سرج هم کرده ام منظور پیگیری هم کرده ام نمی دونم، شاید جای بین الصّلب و الترائِب بوده ام چون پدرم در قطر کار می کرده و نزدیکانش در گراش برایش خونه می ساخته اند که تا بعد از چند سالی برگردد و دومادش کنند. و یا اصلا بقول متخصصین علوم ژنیتیک و باروری هنوز علم نتوانسته بفهمد که در آن هشت سال شما کجا بوده ای با توجه به مجرد بودن والدینتان در آن تاریخ و این صلب و ترائب هم علمی نیست. بیخیال هر جا که بودی باش.
    —من صورت و محاسن هر هفته یک بار خودم اصلاح می کنم ولی مویهای سرم هر دوماه یکبار سلمونی (آرایشگر) اصلاح می کند خیلی کوتاه کمی صرفه جویی کنم و تا موهای سرم زود رشد نکند
    —- ما چه کسانی هستند. ما ضمیر جمع است تکلیفش مشخص کن. خودت که شهید نشدی و فکر نکنم پسرت هم نباشد .بقیه ما برایم مشخص نیست. درست نیست حرفی بزنم در باره بقیه در ضمیر ما شاید آنها شهیدی داده باشند. من به کس و کسان هرگز بد نمی گویم .زبانم لال اگر از کس و کسان که بسیجی و سپاهی هم شاملند بد بگویم. شاید در کامنی لغزی باشد و آنهم در ارتباط با رفتار و گفتارشان نه شخص شخیص آنها و شاید امثال شما نتوانند فهمش کنند. کمی احتیاج به کتاب خونی و کار فکری است منطورم کتابهای دینی نیست.
    —- من همواره در سفرهایم برای خودم یک جا می گیرم حتی دوره سربازی که با اتوبوس زیاد سفر داشتم همواره یک جا برای یک نفر می گرفتم حتی اگر صندلی دو جفتی بود. حالا چگونه شده گه مرا دوجا بگیر معرفی می کنی. حتی رفتن نماز عید و یا مجلسی و یا تآتر ( اگر گراش باشم و نمایشی باشد فقط یک جا می گیرم عادت ندارم جا برای کسی بگیرم . من نیاز به دوجا بگیر ندارم. در این موضوع هم عقیده ایم.
    —-رمز بقای من کار کردن زیاد و پرهیز از خوردن غذای بیرون بر از رستوران است. پیتزا و سندویج نوشابه هرگز لب نمی زنم . فکر کنم تعادل در خوردن و کار زیاد روزی حدود ۱۴ ساعت. رمز بقای من است. البته پرهیز از حرف مفت در سیاست و گوش ندادن به اخبار تلویزیون علی الخصوص هشت و سی و انواع سیما و ماهواره و غیره شاید در بقای من نقش داشته باشند. و شما لغز و طنز سیاسی را حرفهای تند سیاسی گرفته ای بیشتر با عوام مردم گراش سرو کله بزن تا تفاوت بیان تندسیاسی از سخن طنز بهتر متوجه شوی.
    خوشحالم که واجبم اداء کردم و پاسخت نوشتم. فقط یاد باشد لعن و لعنت نکن فحش و دشنام ارجحیت دارد .حتی از سکوت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top