بستن

تصمیم اکبر : آزادی ۵ زندانی به جای جشن ازدواج

هفت‌برکه: می‌گوید از خیلی سال پیش این فکر در ذهن من بود که به جای خرج عروسی یک کار خیر انجام دهم. اکبر پورشمسی وقتی نوبت جشن عروسی‌اش رسید به عهدش خودش، عمل کرد.

۲۴ مهرماه ۱۴۰۱ با پرداخت مبلغ ۵۴ میلیون تومان، پنج زندانی جرایم غیر عمد از زندان داراب آزاد شدند.

اکبر پورشمسی ۱۷ سال پیش از گراش به بندرعباس رفت و در صنف تعویض روغن فعالیت دارد. او در مورد دلیل تصمیم خود به هفت‌برکه می‌گوید: «کار خیر دل آدم را خوب می‌کند و از نظر روحی هم آدم حس و حال خوبی پیدا می‌کند این دلیل اصلی است. از خیلی وقت پیش و به طوری جدی از هفت و هشت سال پیش در فکر آن بودم و سرانجام توانستم آن را عملی کنم.»

اکبر چند روز دیگر در ۳۹ سالگی جشن ازدواج خود را با حضور خانواده خود و همسرش برگزار می‌کند و بقیه هزینه‌های صرف آزادی زندانیان شده است. او درباره واکنش خانواده همسرش به پیش‌نهادش می‌گوید: «خانواده همسرم اهل لطیفی و ساکن بندرعباس هستند. آن‌ها هم از این پیش‌نهاد استقبال کردند و به یک جشن کوچک خانوادگی راضی شدند.»

پورشمسی می‌‌گوید: «قرار نبود خبر این کار منتشر شود اما با اصرار حاج عزیز نوبهار که واسطه آزادی زندانیان بود راضی شدیم خبر منتشر شود تا افراد دیگر هم تشویق شوند به جای هزینه‌های اضافی مراسم‌های مختلف برنامه را ساده‌تر بگیرند و هزینه آن را در شرایطی مردم به شکل‌های مختلف زیر فشار اقتصادی هستند در اختیار افراد نیازمند و امور خیریه قرار دهند.»

اکبر پورشمسی در کارهای خیر دیگری به ویژه در روستاها مشارکت داشته است اما می‌گوید : «آزادی زندانیان طعم دیگری داشت و امیدوارم افراد دیگر برای این کار پا پیش بگذارند.»

حاج عزیز نوبهار که پیشتر از طریق بنیاد نوبهار در چندین مرحله برای آزادی زندانیان اقدام کرده است در مورد رفتن به زندان داراب می‌گوید: «تاکید ما آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بود و خوشبختانه با مشارکت خوب خیرین منطقه زندانی غیر عمد با مبلغ پایین در زندان لارستان نداشتیم. از طرف دیگر اصرار داشتیم که با پرداخت مبلغی فرد حتما از زندان آزاد شود. با پیش‌نهاد و همکاری آقای بهزادی، ۵ زندانی در داراب این شرایط را داشتند که با نیت پاک آقای پورشمسی به آغوش خانواده بازگشتند.»

جواد بهزادی رییس زندان داراب که پیش از این رییس زندان لارستان بوده است با تشکر از همکاری خیرین گراش گفت: «خیرین گراش همت بلندی دارند، در زمانی که در زندانی لارستان بودم بارها این موضوع را دیدیم. در اینجا هم لطف آنان شامل حال زندانیان می‌شود. جا دارد به طور ویژه از آقای پورشمسی برای این کار زیبا تشکر کنم.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. انشالله عروس و داماد خوشبخت بشن و خدا خیرشون بده
    انشالله این سبک ازدواج رواج پیدا کنه و دل ادم های نیازمند شاد بشه.

  2. آفرین و درود ان شاءالله خوشبخت ترین شی.
    روح مادر خدا بیامرزت شاد و قرین رحمت بی کران الهی باد.
    همنشین بی بی دو عالم باشند ان شاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top