بستن

محبی‌پور: من و مهندس حسین‌زاده دست برادری داده‌ایم

هفت‌برکه: محبی‌پور معاون سیاسی استانداری فارس سخنران ویژه جشن هفته وحدت در شهرستان گراش بود او در این برنامه اشاره کوتاهی نیز به موضوع محدوده شهرستان‌های گراش و لارستان داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش چهارشنبه شب ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ مراسم هفته وحدت در شهرستان گراش با حضور دکتر اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، و همراهی فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های گراش، لارستان، خنج و اوز، علما شیعه و سنی شهرهای جنوبی استان فارس و اقشار مختلف مردم در حسینیه حضرت ابولفضل (ع) گراش برگزار شد.

معاون سیاسی استاندار: اختلاف راهکارش در کف خیابان نیست

اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس همزمان با هفته وحدت در جمع علما و روحانیون شیعه و سنی در شهرستان گراش گفت: «نمایش اختلافات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و قومیتی درون جامعه مانند یک سم کشنده است. اگر همه ما در هر موقعیت و جایگاه به دنبال بهتر شدن شرایط و پیشرفت کشور هستیم، راه آن کنار گذاشتن اختلافات و رسیدن به وحدت حداکثری است. وحدت حداکثری تنها راه رسیدن به موقعیت ها و جایگاه‌های بهتر کشور در جهان است.»

محبی‌پور در مورد گفتگوهای اختلافی گفت: «اختلاف با مباحثه علمی متفاوت است، اگر ما در بین جامعه شیعه و سنی مباحثه‌ای داریم که بوده و خواهد بود، جای طرح و بررسی آن در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: «اگر بین دو شهر، روستا اختلافی وجود دارد جای آن بین عامه مردم نیست و جای آن در بین نخبگان است که باید موثر واقع شوند و عامه مردم را هدایت و از هرگونه شکاف بین مردم پرهیز کنند. اگر در حوزه‌های سیاسی با هم اختلاف داریم، راهکار آن را نمی‌توان در کف خیابان‌ها یافت بلکه باید در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مجالس و محافل علمی جست و جو کرد. آنچه که امروز در فضای عمومی جامعه به آن نیاز داریم، اتحاد و همبستگی است و این جدا از رقابت‌های سیاسی است، در ایام انتخابات رقابت باید باشد، اما به محض پایان انتخابات همه باید برای بهتر شدن و پیشرفت بیشتر با هم متحد و همراه شویم.»

اسماعیل محبی‌پور بیان کرد: «موضوعاتی که در منطقه جنوب فارس وجود دارد علارغم اینکه توسعه و پیشرفت حق همه مناطق است، اگر موضوعاتی در جامعه به عنوان یک خانواده در همه تنیده وجود داشته باشد قطعاً قابل حل خواهد بود. هر برادری ببیند که برادر کوچک‌تر از خودش رشد و بزرگ شده قطعا خوشحال خواهد شد چون تکیه‌گاه او است، وقتی که این همه ایده، فکر و ریشه‌های مشترک داریم نباید اجازه دهیم که اختلافات مانع حرکت رو به جلو جامعه شود. می‌توان با همکاری مردم مشکلات را حل کرد و موانع را برداشت و با همراهی و همکاری نخبگان اگر اختلافی هم وجود دارد حل کنیم.»

معاون سیاسی استاندار فارس در سخنان پایانی خود به موضوع محدوده گراش و لار نیز اشاره غیر مستقیمی داشت و گفت: «من و مهندس حسین‌زاده این پیمان را با هم بسته‌ایم و دست برادری را با هم داده‌ایم که با مشورت نخبگان هر دو شهرستان نه فقط بین لار و گراش، بلکه بین اوز و خنج و جویم و هر جایی که اختلاف وجود دارد با قدرت عادله حرکت و مدیریت کنیم. یک شرط مهم آن هم این است که اعتماد کنیم تا موفقیت را بدست آوریم، اعتماد سرمایه ما است، شما اعتماد کنید ما حرکت می‌کنیم. من اعتقاد ندارم یک وجب از گراش به سمت لار یا به سمت اوز و برعکس اتفاق عجیب و غریبی را رقم خواهد زد، ای کاش روزی برسد که نظام تقسیمات سیاسی در داخل کشور ما تغییر کند و اصلا این مرزها وجود نداشته باشد اما فعلا است و اما چون اعتقاد داریم که مسئله اساسی و مهمی نیست خیلی نرم و با انعطاف این مسئله را پیش خواهیم برد تا مردم سود خود را ببرند و از این سرگردانی نجات پیدا کنند.»

فرماندار: برزگ کردن جزییات اختلافی، آفت وحدت است

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش با تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت گفت: «دشمنان اسلام همیشه در این تلاش مذموم بوده‌اند که اندیشه و تفکر اسلام ناب محمدی را از بین ببرند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند و بهترین مسیر برای رسیدن به اهداف شوم‌شان را در ایجاد شکاف از طریق فتنه و دسیسه بین مسلمین می‌دانند.»

طاهرزاده با بیان اینکه وحدت میان تشیع و اهل تسنن در جنوب استان فارس زبانزد است، افزود: «شیعه و سنی در جنوب استان فارس سالیان سال در کنار یک‌دیگر و در صلح و آرامش، عزتمندانه و شرافتمندانه در حال زندگی هستند و هیچ قدرتی توان بر هم زدن این وحدت را ندارد چرا که اتحاد میان مردم این منطقه ناگسستنی است.»

فرماندار گراش با بیان اینکه دولت سیزدهم برای توسعه متوازن گراش اهتمام ویژه دارد، خاطر نشان ساخت: «دولت سیزدهم مصمم است مشکلات کشور را تا حد مطلوب حل کند و نگاه دولت در شهرستان گراش به پیشرفت متوازن و تمرکززدایی در حل مشکلات مردم است.»

طاهرزاده افزود: «بزرگ کردن جزییات اختلافی، آفت وحدت است و خدا را شاکریم که در شهرستان گراش و جنوب استان فارس شاهد وحدت مثال زدنی هستیم.»

امام جمعه گراش: هویت جمهوری اسلامی وحدت بین مردم است

حجت السلام سید محمدباقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش با گرامیداشت هفته وحدت گفت: «تا زمانی که وحدت ما یک خط محوری نداشته باشد آن وحدت به نتیجه نخواهد رسید، هویت جمهوری اسلامی وحدت بین مردم است. در دوران دفاع مقدس، شیعه، سنی، مسیحی و زرتشتی بدون توجه به نوع قومیت در راستای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرده و حتی شهدایی را تقدیم ایران اسلامی کردند.»

 شیخ ابونجمی امام‌جمعه اهل سنت خنج در این مراسم گفت: «وقتی بین ما محبت، تعامل و تعادل نباشد نمی‌توانیم بهترین‌ها باشیم. ما همه باید برادرانه زندگی کنیم و تقوا پیشه کنیم، امیدواریم از برکت این مجالس محبت و برکت بیاید و اگر ما چنین باشیم خداوند هم چنان خواهد بود و رحمت به سمت ما خواهد فرستاد.»

 

دیدار با خانواده شهدا

محبی‌پور معاون سیاسی فرماندار گراش پیش از برگزاری مراسم در حسینیه ابوالفضل(ع) به همراه اعضای شورای تامین شهرستان با خانواده دو تن از شهدای شهرستان گراش دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش چهارشنبه شب ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱، به مناسبت هفته وحدت با حضور اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، محمود طاهرزاده فرماندار گراش، حجت السلام سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه گراش، رئیس دادگستری، دادستان و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان از خانواده شهیدان حسین رسولی نژاد و مدافع حرم حاج مهدی نیساری تجلیل شد.

حاج محمد نیساری برادر مدافع حرم شهید مهدی نیساری در این دیدار از معاون استاندار فارس خواست تا هر انچه که وحدت مردم را در منقطه تهدید می‌کند به خصوص در حوزه محدوده شهرستان گراش برخورد قاطع داشته باشد.

مادر شهید حسین رسولی نژاد نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از شهید پرداخت و گفت: شهید حسین با وجود اینکه سن کمی داشت در ۱۶ سالگی به جبهه اعزام شد و برای اعزام به جبهه و دفاع از مهین اسلامی زیاد اصرار داشت و خدا را شاکردم که فرزندم را در این راه هدیه کردم.

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این دیدار با تجلیل از مقام شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند و همه باید ادامه دهنده راه شهدا و پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم .

وی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا انگیزه و انرژی ما را برای خدمت به مردم بیشتر می کند، افزود: همه ملت ایران زندگی مادی و معنوی خود را مدیون خون شهدا و ایثار جانبازان انقلاب اسلامی هستند.

محبی پور تصریح کرد: شهدا با معرفت عمیقی که به افعال خود داشتند در این صحنه ها حضور پیدا کرده و به شهادت رسیدند و هم اکنون نیز ناظر بر اعمال و اقدامات ما هستند.

محمود طاهرزاده فرماندار گراش در این دیدار با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا ارج نهادن به مقام والای آنان است، گفت: امنیت امروز کشور مدیون جانفشانی‌ها و ایثارگری شهدا و رزمندگان اسلام است و تکریم خانواده های معظم این عزیزان کوچکترین تکلیف برای مسوولان است.

وی افزود : رسیدگی به خانواده شهدا، امورجانبازان و ایثارگران تنها وظیفه بنیاد شهید وامور ایثارگران نیست بلکه همه افراد جامعه در هر موقعیتی که هستند نسبت به این قشر فداکار وظیفه دارند

حجت السلام سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه گراش گفت: هوشیاری، اخلاص، ایمان و ولایت مداری شهدا در حفظ خاک میهن اسلامی وصف ناپذیر است و تکریم شهدا و خانواده های آنان باید مورد توجه نسل امروز در همه عرصه های زندگی باشد.

شهید حسین رسولی نژاد فرزند عبدالرسول متولد ۱۳۴۹ شهر گراش است که در ۱۹ فروردین ماه سال ۶۶ در عملیات کربلای ۸ در شلمچه به شهادت رسید.

شهید مدافع حرم مهدی نیساری متولد ۱۳۴۳ و جانباز ۵۵ درصد، از حدود ۴ سال قبل به دلیل تأثیر بمب‌های شیمیایی دوران دفاع مقدس دچار بیماری شده بود و ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با شب ۲۱ رمضان، آسمانی شد.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top