بستن

برای ورزشگاه محبی برنامه ۲۰ساله داریم

هفت‌برکه: محسن افشار از چشم‌انداز ۲۰ساله برای مجموعه ورزشی محبی و جذب بودجه نماینده برای ورزش گراش خبر داد.

به گزارش هفت‌برکه، ۲۶ مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش نام دارد. به همین مناسبت، دوشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱ نشست خبری با حضور محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش و اصحاب رسانه در محل جدید اداره ورزش و جوانان واقع در مجموعه ورزشی محبی برگزار شد. محسن افشار از چشم‌انداز ۲۰ساله برای مجموعه ورزشی محبی و حمایت‌های نماینده و شورای شهر از ورزش شهرستان برای خبرنگاران گفت.

هفت‌برکه: اداره ورزش را در این هفت ماه مدیریت خود چطور دیدید؟

محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش:‌ بعد از مدت طولانی که اداره ورزش و جوانان رئیس نداشت، ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰ در نهایت حکم سرپرستی من برای اداره ورزش آمد و کار را شروع کردم. با یک اداره‌ای مواجه شدم که برخی مشکلات را از قبل می‌دانستم و با برخی مشکلات هم بعد از مدیریت روبه‌رو شدیم که یکی از آن‌ها بدهی‌هایی بود که اداره داشت و باید آن‌ها را پرداخت می‌کردم. با علم به مشکلات، این مسئولیت را قبول کردم و بعد از گذشت هفت ماه از مدیریت من در اداره ورزش و جوانان گراش تقریبا به یک ثبات نسبی رسیده‌ایم و با هیات‌های متخلف هم برخورد کردیم تا بدانند که اداره ورزش و جوانان دیگر قانون دارد و با جدیت با متخلفین برخورد می‌شود.

هفت‌برکه: چه اقداماتی در این مدت برای ورزش گراش انجام شده است؟

در طول این مدت، مهندس حسین‌زاده، نماینده مجلس، بیش از چهار میلیارد تومان برای اداره جذب بودجه داشت و شورای شهر هم بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در بخش‌های مختلف به ما کمک کرده است. کف‌پوش سالن شهدا بعد از ۱۹ سال با جذب بودجه‌ای که نماینده انجام داد، تعویض شد. سیستم سرمایشی آخر همین هفته تعویض می‌شود. شاید قول‌هایی در ابتدای راه به هیات‌ها دادیم و هنوز عملی نشده است ولی دلیل آن این است که پیمانکاران بدقولی کرده‌اند و کار کم‌کم پیش می‌رود. بودجه‌ای که مهندس حسین‌زاده به اداره اختصاص می‌دهند، هم از طریق وزارت نفت جذب می‌شود و هم بودجه‌ی در اختیار ایشان است. این بودجه‌ در اختیار اداره قرار نمی‌گیرد و مستقیم در اختیار پیمانکار است. پیمانکار هم می‌گوید مثلا آخر هفته می‌آیم ولی کار شروع نمی‌شود و بدقولی از سمت پیمانکاران است. 

هفت‌برکه: با توجه به تاکید مهندس حسین‌زاده برای رونق گرفتن ورزشگاه محبی، چه اقداماتی برای این مجموعه شده است؟

اگر عکس‌های قبل از انتقال اداره به ورزشگاه محبی و ابتدای مدیریت از ورزشگاه محبی را ببینید، بیشتر به یک مکان متروکه پر از زباله شبیه است تا به یک ورزشگاه نوساز. از همه اطرافیانم برای پاکسازی محوطه و داخل سالن کمک گرفتم تا هر چه سریعتر این ورزشگاه جان بگیرد و بتوانیم با تجهیز و کمک مهندس حسین‌زاده که تاکید خیلی زیادی داشتند که حتما اداره ورزش و جوانان به این مکان منتقل شود تا به ورزشگاه هم رسیدگی بیشتری شود و ورزشکاران بتوانند از آن استفاده کنند. همکاری خیلی خوبی با حضور نماینده در مجلس و شورای شهر با اداره ورزش و جوانان شکل گرفته است. در واقع این دو بازوهای اداره ورزش هستند تا بتوانیم قدرتمندتر پیش برویم.

چمن مصنوعی ورزشگاه محبی به زودی نصب می‌شود و چهار زمین چمن در روستاهای کنگ و ریشه، محمدزینا، لب‌اشکن و … آماده بهره‌برداری است که در هفته تربیت‌بدنی افتتاح می‌شود. نور سالن محبی نصف آن تعویض شده و خوابگاه ۲۲نفره محبی نیز مجهز شد و پنجره‌های ورزشگاه که دور تا دور شکسته بود تعویض شد. قسمت اداری اداره ورزش و جوانان تجهیز شد و اتاق‌های ورودی سالن محبی هم در تلاش هستیم برای استفاده‌های مختلفی که در نظر داریم مجهز کنیم.

هفت‌برکه: ابتدای صحبت‌تان گفتید که اداره ورزش بدهی‌های زیادی از دوره‌های قبل دارد که پرداخت نشده است، این بدهی‌ها به کجاست؟

ورزشگاه محبی مشکل گاز دارد که ریاست اداره گاز قول داده‌اند هر چه سریع‌تر برطرف شود. این مجموعه ۲۰ میلیون تومان بدهی آب و ۱۲ میلیون تومان بدهی به اداره برق دارد که از دوره‌های قبلی این بدهی به جا مانده است.  یک اداره را که بیش از ۱۰۰ میلیون بدهی در زمینه‌های مختلف دارد تحویل گرفتم. کل هزینه‌های جاری اداره ورزش و جوانان در طول سال ۶ میلیون ۸۰۰ هزار تومان است و ما باید از این محل‌ بدهی اداره را هم بدهیم! اما در تلاش هستیم که این بدهی را کم‌کم با رساندن ورزشگاه محبی به درآمدزایی پرداخت کنیم. از اداره آب و برق هم فرصت گرفته‌ایم که ماهانه با پرداخت مبلغی این بدهی‌ها را به صفر برسانیم. امیدواریم همانطور که تا امروز همکاری کرده‌اند باز هم ما را یاری دهند و آب و برقمان را قطع نکنند.

هفت‌برکه: چشم‌انداز شما برای ورزش گراش و مجموعه محبی چیست؟

برای مجموعه محبی یک چشم‌انداز ۲۰ساله داریم که مثل مجموعه ورزشی شهدا نشود که به صورت جزیره‌ای کار شود. نقشه جامعی برای ورزشگاه محبی در نظر داریم که قسمت به قسمت پیش می‌رویم و اگر خیرین بتوانند ما در این بخش همراهی کنند که سریع‌تر تکمیل کنیم. اگر هم خیرین در حوزه ورزش ورود پیدا نکردند دیگر باید منتظر جذب بودجه‌های مهندس حسین‌زاده باشیم که در این مدت ۴ میلیارد تومان بوده که در بخش‌های مختلف هزینه شده است. از مواردی که در نظر داریم برای مجموعه محبی اقدام کنیم، مسیر پیاده‌روی، استخر روباز، استخر آجی‌پنگی و موارد دیگر که کم‌کم اقدام به ساخت می‌کنیم تا یک مجموعه ورزشی کامل و مجهز برای مردم و ورزشکاران داشته باشیم.

هفت‌برکه: پیگیری برای ارتقا اداره ورزش و چارت سازمانی به کجا رسید؟

اداره ورزش و جوانان به شدت با کمبود نیرو مواجه است و با انتقال این اداره به ورزشگاه محبی این کمبود هم چند برابر است، بزرگترین مشکل ما در بخش نیرو، نداشتن روابط عمومی است که در بخش اطلاع‌رسانی هم ضعف داریم. اگر این نیرو را داشته باشیم سایت اداره و اطلاع‌رسانی ما بهتر انجام می‌شود و خیلی از فعالیت‌های ورزشی ما که گاهی به چشم نمی‌آید و شاید برای رسانه‌ها اهمیت خبری نداشته باشد و پوشش ندهند خودمان با راه‌اندازی سایت و کانال‌ها می‌توانیم اطلاع‌رسانی داشته باشیم. اداره ورزش و جوانان هنوز بعد از ۳۰ سال نمایندگی است و چارت سازمانی ندارد. باید پیگیر چارت باشیم تا این مشکل که در بخش سازمان برنامه و بودجه گیر کرده است حل شود و بتوانیم جذب نیرو داشته باشیم.

هفت‌برکه: وضعیت هیات‌های ورزشی اداره چطور است؟

اداره ورزش و جوانان ۳۴ هیات فعال دارد که تغییراتی هم در این مدت در برخی هیات‌ها داشته‌ایم، چند رئیس عوض کردیم، با هیات‌های متخلف برخورد کردیم، جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم و از همه هیات‌ها خواستیم تا برنامه‌های خود را ارائه دهند تا بتوانیم عملکرد بهتری در سطح استان و کشور داشته باشیم.

هفت‌برکه: تبعیضی هم بین هیات‌ها قائل هستید؟

همیشه سعی کرده‌ام برای همه رشته‌های ورزشی که در سطح کشوری هستند عدالت را برقرار کنم و تبعیضی قائل نباشم، ولی همیشه هم این انتقاد از سمت عده‌ای از ورزشکاران به ماست که تبعیض قائل می‌شوم. تبعیض را هم این می‌دانند که چرا این هیات را استوری و تبلیغ کردی ولی برای ما انجام ندادی. ولی من همه خبرهای هیات‌ها و برنامه‌هایی که داشته باشند را در صفحات شخصی خودم تبلیغ می‌کنم. وقتی حمایت مالی ندارم پس با این کارهای کوچک می‌خواهم دلگرمی بدهم.

هفت‌برکه: از هیات‌ها حمایت مالی هم دارید؟

خود اداره بودجه‌ای ندارد که بتوانیم حمایت کنیم ولی برای مسابقات هیات‌ها را تا شورای شهر همراهی می‌کنم تا بتوانم هزینه‌ای برای مسابقات کشوری برایشان جذب کنم. رشته‌هایی که در سطح کشوری و مخصوصا در حوزه بانوان باشد حمایت می‌کنم و حوزه بانوان برای من اهمیت ویژه‌ای دارد و برای جذب بودجه برای مسابقاتشان هم  به شورا و افراد مختلف رو می‌زنم تا حمایت شوند. یک تفاهم‌نامه با اداره آموزش و پرورش هم داریم که علاوه بر استعدادیابی در هیات‌ها بتوانیم از طریق آ.پ. هم استعدادها را شناسایی کنیم.

 

 

هفت‌برکه: کدام رشته‌های ورزشی گراش ظرفیت دارند که در آینده قهرمان در سطح ملی یا ملی‌پوش داشته باشند؟

در گراش برخی رشته‌های ورزشی مثل سوارکاری و موتورسواری یک صنعت هستند و حیف است که رئیس پای کار نداشته باشد، سوارکاری یکی از بهترین‌ هیات‌های ما است که در رشته استقامت جعفر و امیرحسین دانشور مقام هشتم کشوری و مقام اول تیمی فارس را دارند که با ریاست جدید که بر عهده آقای متین است امیدواریم اتفاقات خوبی برای این رشته بیفتد.

سپاه در دشت بالا سمت شمس‌آباد زمین خالی زیاد دارد، که پیشنهاد دادیم بخش‌هایی از این زمین‌ها را در اختیار ورزش قرار دهد تا ورزشکاران بتواند فعالیت داشته باشند. سپاه با در اختیار قرار دادن زمین موافقت کرد و زمین کورس سوارکاری، یک بخش برای موتورسواری و بخشی هم برای تیراندازی در اختیار هیات‌ها قرار گرفت. خود هیات خیر دارد و در این زمین دارد هزینه می‌کند و امیدواریم با مدیریت عباس کریمی، رییس کمیته کورس هیات سوارکاری، که ساخت‌وساز را در اختیار دارد، ان شاالله اتفاقات خوبی بیفتد.

در تنیس روی میز، امیرعلی یحیایی و محمدسبحان یحیایی در اردوی تیم ملی بودند. در تنیس خاکی جواد دیباچی رنکینگ شش آسیا را دارند. رشته نینجا در کشور دوم شد و رقیبشان هم دختران نینجا قهرمان در برنامه‌ی «عصر جدید» بودند که خیلی ناعادلانه دختران نینجا گراش دوم کشور شدند. در فوتبال، هلال احمر در لیگ جوانان برتر کشور است. در رشته تیر و کمان خانم غزل فتاحی که ۱۲ سال سن دارد در اردوی تیم ملی است که رکورد هم فعلا دست خودش است. در رشته کوهنوردی شاید در گراش خیلی استقبال نشود ولی دو بار آقای رایگان و حسینی اعزام شدند که همان سالی یک بار هم اگر در گراش انجام شود کار خیلی بزرگی است. از نظر مالی شاید حمایتی نشود ولی سعی می‌کنیم حمایت معنوی را داشته باشیم، پیگیری کنیم و با تماس و استقبال به آن‌ها دلگرمی بدهیم.

در رشته‌های دیگر مثل دوچرخه‌سواری، کونگ‌فو و کاراته و تکواندو هم که گاهی مسابقات کشوری دارند، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و بقیه رشته‌ها هم که در سطح استانی هستند حرف برای گفتن دارند. خیلی از رشته‌ها منفعل بودند و در تلاش هستیم رشته‌های دیگر هم اگر استقبال شود راه‌اندازی کنیم. صرفا راه‌اندازی یک هیات و اضافه کردن به لیست و افزایش آمار که کار ندارد، باید تلاش کنیم که همه فعال و پای کار باشند. همه تلاش من این است که رشته‌های ورزشی در سطح کشوری تثبیت شوند، و حتی هیات‌هایی که هیچ فعالیتی نداشتند هم فقط یک اسم بودند، سعی می‌کنم دعوت کنم و از برنامه‌هایشان بپرسم که اگر فعالیتی نمی‌خواهند داشته باشند حذف کنم. هر کسی در حوزه خودش باید کار کند و ما هم تا جایی که در توانمان باشد حمایت می‌کنیم. در حوزه‌ آموزش هم خانم فرد و خانم نظامی در سطح یک استانی هستند که برای داوری مسابقات هم دعوت می‌شوند. در بحث آموزش، مربی و داور واقعا در گراش ضعف داریم و جو رقابتی در گراش وجود ندارد.

هفت‌برکه: هیات فوتبال همیشه چالش‌برانگیز هیات ورزشی گراش بوده است، ارتباط شما با احسان جوکار رئیس فعلی هیات چگونه است؟

هیات فوتبال کمی سازو کارش با بقیه هیات‌ها متفاوت است و مشکل اصلی هم این است که اداره ورزش و جوانان را به رسمیت نمی‌شناسند و تمامی کارها را شخصی پیگیری می‌کند وقتی هم با ارائه مستند با تخلفات برخورد می‌کنیم ناراحتی پیش می‌آید، امیدواریم در آینده با ارائه مستندات از طرف ما و هیات فوتبال این مشکلات برطرف شود تا فوتبال شهرستان بیشتر از این آسیب نبینید. بحث ما این است که فوتبال و فوتبالیست‌های مستعد گراش آسیب نبینند. بهتر است هیات فوتبال با اداره همراه باشد و کارها را طبق قانون پیش ببرد.

وضعیت ورزش در روستاها و عشایر چگونه است؟

در هیات روستایی عشایری پیگیر کار هستند ولی آنطور که باید کاری انجام نشده است و دلیلش هم کمبود نیرو است که در برنامه‌های ما هستند.

 

تکمیل خبر: 

برنامه‌های اداره ورزش و جوانان برای هفته‌ی تربیت بدنی و ورزش نیز به شعار «پیش به سوی گراش فعال» اعلام شد. طبق این جدول، برنامه‌های این هفته از سه‌شنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۹ صبح با میثاق با شهدا در گلزار شهدای ناساگ آغاز می‌شود. چهارشنبه ۲۷ مهر، اختتامیه لیگ تندرستی ساعت ۸ شب در سالن سینما فرهنگ برگزار می‌شود. پیاده‌روی خانوادگی در پارک ورزش شهید سلیمانی برای ۶ صبح روز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده است. جمعه نیز ورزشکاران در نماز جمعه شرکت خواهند کرد. شنبه ۳۰ مهرماه، جشنواره بازی‌های بومی محلی در ساعت ۸ شب در پارک ورزش شهید سلیمانی برگزار می‌شود. صبح یکشنبه اول آبان‌ماه، مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های ورزشی در ورزشگاه محبی اجرا می‌شود. روز دوشنبه دوم آبان نیز روز شاد دختران ورزشکار است که ساعت ۱۴:۳۰ در سالن ورزشگاه محبی جشن گرفته خواهد شد. 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top