بستن

قاب ستارگان، اولین نمایشگاه عکس ورزشی در گراش

هفت‌برکه: علی افشار در نمایشگاه «قاب ستارگان» عکس‌هایش را از فوتبال در قطر عرضه می‌کند. این اولین نمایشگاه انفرادی عکس ورزشی در گراش است که از دوشنبه ۱۸ مهر تا جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در گالری اُ برگزار می‌شود. ساعت بازدید از نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۲ است. گالری اُ در گراش، بلوار سرداران، جنب سینما فرهنگ قرار دارد.

در آستانه‌ی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر، علی افشار که از یک سال پیش در این کشور ساکن است، تصمیم به نمایش عکس‌هایش از مسابقات فوتبال در این کشور گرفته است. پیش از این، تعدادی از عکس‌های علی افشار به همراه معرفی او در هفت‌برکه منتشر شده بود (اینجا). افشار صفحه‌ی اینستاگرامی فعالی نیز دارد و عکس‌هایش را در آن منتشر می‌کند (اینجا).

علی افشار ۲۴ساله می‌گوید: «قبلا در گراش هم عکس ورزشی می‌گرفتم، اما فعالیت در این زمینه را به صورت حرفه‌ای از یک سال پیش در قطر شروع کردم. در این مدت، در تمام ورزشگاه‌های جام جهانی عکاسی کرده‌ام به جز یکی از آنها. همه‌ی ورزشگاه‌های قدیمی قطر را هم دیده‌ام و در آنها عکس گرفته‌ام. عکس‌هایی که در این نمایشگاه انتخاب شده است، از چندین ورزشگاه در قطر است.»

به گفته‌ی افشار، محمد حاجی‌نژاد و هادی افشار نمایشگاه‌گردان «قاب ستارگان» هستند. جواد آب‌افکن که رییس انجمن فیلم و عکس گراش نیز است، کار انتخاب نهایی و چینش عکس‌ها را با کمک عبدالرضا افشار و اعضای انجمن فیلم و عکس گراش انجام داده است.

افشار می‌گوید: «بخشی از عکس‌های انتخاب‌شده مربوط به «لیگ ستارگان قطر» در سال گذشته و امسال است که تاکنون هفت هفته‌اش برگزار شده است. تعدادی از عکس‌ها هم از مسابقات جام امیر قطر که در واقع جام حذفی این کشور است برداشته شده است. عکس‌هایی هم از مسابقات دیگر در کشور قطر برای نمایشگاه انتخاب شده است، از جمله یک بازی دوستانه بین تیم ملی ایران و الجزایر و یک بازی تیم ملی کرواسی در مسابقات دوستانه چهارجانبه که در قطر برگزار شد. چند عکس هم از جام سوپر لوسیل انتخاب شده است. برای افتتاح رسمی ورزشگاه لوسیل که فینال جام جهانی در آن برگزار می‌شود نیز یک بازی بین تیم الهلال، قهرمان لیگ عربستان، و تیم الزمالک، قهرمان لیگ مصر برگزار شد.»

آیا علی افشار در مسابقات جام جهانی قطر نیز عکاسی خواهد کرد؟ افشار می‌گوید: «این سوالی است که این روزها زیاد از من پرسیده می‌شود. هدف من این است که مجوز عکاسی در جام جهانی را بگیرم و با این که کار بسیار سختی است و حرفه‌ای‌ترین عکاسان جهان به این مسابقات می‌آیند، باز هم تمام تلاشم را می‌کنم.»

او از احتمال برگزاری یک نمایشگاه عکس ورزشی دیگر بعد از جام جهانی هم صحبت می‌کند: «در هر صورت، من در زمان جام جهانی در قطر حضور دارم و قطعا از حاشیه‌های مسابقات و همچنین جو فوتبالی در این کشور عکاسی خواهم کرد. به توصیه‌ی دوستان، قصد دارم بعد از جام جهانی نیز یک نمایشگاه ورزشی دیگر برگزار کنم.»

برگزاری نمایشگاه «قاب ستارگان» با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، انجمن فیلم و عکس گراش و با همکاری باشگاه فرهنگی ورزشی گراش‌جوان، موسسه شباب‌البرکه و بنیاد  خیریه آل فرج صورت گرفته است.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top