نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی یادواره هنرمند جانباز ناظم عسکری زاده با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان این مراسم که با حضور عبدالرحیم مقیمی (سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان) و علاقمندان و هنرمندان عرصه های مختلف شهرستان در محل تالار وحدت برگزارشد .

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ضمن خیرمقدم به حاضرین و تشکر و قدردانی از دست اندرکاران اجرایی این برنامه طی سخنانی عنوان کرد: نمایشنامه خوانی یک رویکرد جدید هنری است که با استفاده از ابزار بیان به جای استفاده از بدن ، یک نمایش را به سمع و نظر دیگران می رساند . آنچه در این عرصه مهم است استفاده از کلام و شیوایی بیان به جای حرکت جسم است  .

آنچه که باعث خرسندی و خشنودی ما می باشد  این است که اولین جشنواره نمایشنامه خوانی با نام مقدس شهدای هنرمند و یادواره شهید عسکری زاده در لارستان رقم خورده  و قطعا به خاطر این نام های مقدس ماندگاری و استمرارخواهد یافت  .

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید عسکری زاده خاطر نشان کرد  : هنر به دنبال این عزیزان بود تا با آنها بازی وخود را در قالب این افراد به صورت حروف نمایان کند . شهیدان بازیگران واقعی عرصه زندگی بودند و هنر را بهتر از خود هنرنماها تعریف کردند . عزیزانی که با این بزرگوارزندگی کردند می دانند که وقتی شهید عسکری زاده کیسه های شن را در خط مقدم جبهه با حرکات نمایشی پر می کرد ، روحیه همسنگران را سالم و خستگی را از وجود آنها بیرون می کرد .

ما از همین جا یاد و خاطره این بزرگوار ، تمامی شهدای هنرمند ، مرحوم رحیم آرین که حق پدری بر گردن تئاتر شهرستان دارد گرامی می داریم و درود می فرستیم و از خداوند می خواهیم که روح همه عزیزان را شاد کند و بتوانیم ادامه دهنده های راه آنها  باشیم .

 در ادامه برنامه ” جلوه جمال ” آلبوم شهدای عرصه هنری که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده و عکس ۱۱ شهید هنرمند لارستان در آن جل.ه گری می کند توسط مادر شهید عسکری زاده و مرتضی وثوقی (برادر شهید وثوقی) رونمایی شد.

همچنین طی مراسمی از میلاد اکبر نژاد از سوی دکتر جعفرپور نماینده لارستان ، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان تجلیل به عمل آمد .

در پایان مراسم پس از قرات بیانیه  هیات داوران متشکل از عبدالرضا میرزانیا  ، جمشید طاهریان و امیر شایانمهر برندگان این جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

در بخش نمایشنامه نویسی :

هیات داوران جشنواره سعیده آرین را برای نگارش نمایشنامه ” سرخ شده با روغن زیاد ” را شایسته مقام برگزیده دانسته و از آقایان حجت محبی پور برای نگارش متن ” جفت شیش” و فاضل قنادی برای  نگارش نمایشنامه ” کاش می دوستم بدارد سخت ” تقدیر شد .

در بخش بازیگر مرد :

هیات داوران جشنواره به پاس تلاش جمعی در ارائه بازی روان و باورپذیر و هماهنگ  ، جایزه اول این بخش را به گروه بازیگران ” یک قاب  ، هزار خاطره ” آقایان حسین سخاوتی ، مجتبی قوامی ، هدایت پیش بین ، محمد رسول تقی زادگان ، حجت ستوده نیا لاری و خانم مرجان افروز تقدیم کرد .

همچنین  میثاق هاشمیان  برای بازی در نمایشنامه ” کاش می دوستم بدارد سخت ” مقام دوم و سروش پیشداد برای بازی در ” صلیب سرخ ” مقام  سوم را ازآن خود کردند .

در این بخش از مهدی صادقی با بازی در ” سرخ شده با روغن زیاد ” و مهدی اله یاری با بازی در             ” منورها تنها می سوزند ” تقدیر شد .

در بخش بهترین بازیگر زن :

هیات داوران فاطمه اسلام زاده و فاطمه حسن پور برای بازی درنمایشنامه  ” تاریخ تکرار می شود ” را مشترکا شایسته مقام برگزیده دانست .

همچنین در این بخش از محبوبه بلندگرامی برای بازی در ” جفت شیش ” و زینب آگاهی برای بازی در نمایش ” صلیب سرخ ” تقدیر به عمل آمد .

در بخش کارگردان :

در این بخش هیات داوران نظر به روایت صحیح قصه و استفاده مناسب از ظرفیت های نمایشنامه خوانی جایزه اول کارگردانی را به حسین سخاوتی برای کارگردانی ” یک قاب  ، هزار خاطره ” اهداء کرد .

همچنین هیات داوران  محمد جواد بدیعی را برای کارگردانی نمایشنامه ” سرخ شده با روغن زیاد ” شایسته مقام دوم دانسته   و از حمید سوری برای کارگردانی ” منورها تنها می سوزند ” و علی بازگیر از اوز برای کارگردانی ” صلیب سرخ ” تقدیر به عمل آمد .

در بخش جایزه ویژه هیات داوران :

جایزه ویژه این بخش به دلیل  ملزم بودن به اهداف جشنواره و همچنین تلاش در راستای هنر تئاتر در دیگر مناطق شهرستان لارستان به محمد دوزنده از عماد شهر برای کارگردانی ” مسافر ” اهداء شد .

در بخش طراحی پوستر نمایشنامه :

در این بخش هیات داوران امین خورسند برای طراحی پوستر نمایشنامه ” منورها تنها می سوزند ” شایسته مقام برگزیده دانست و از عبدالرضا حق پناه و علی اصغر حمامی برای طراحی پوستر نمایشنامه ” برادران دلیر ” تقدیر شد.

ekhtetamiye