بستن

کبوتران خشنود برنده‌ی مسابقه بازگشت به خانه

هفت برکه:کبوتران مسابقه‌ای مهدی خشنود در سه مسابقه از مبدا، اردکان، چهارمحال بختیاری و الیگودرز به مقصد گراش به مقام اول رسیدند.

به گزارش هفت برکه: این مسابقه زیر نظر انجمن کبوتران اتحادیه ایران و با مدیریت باشگاه مسابقه‌ای کلوپ اوز برگزار شد. بیست و سه نفر از شهرهای خنج،گراش،اوز ،بیدشهر،خور،دهکو در این رقابت‌ها  حضور داشتند. پیش از این در این پست گفت‌وگویی با مهدی خشنود داشته‌ایم.

پرندگان مسابقه‌ای خشنود در مسابقه اول از شیراز به مقصد گراش در مسافت ۲۵۵کیلومتر هوایی، مقام چهارم را به دست آوردند. ولی در سه مسابقه‌ی دیگر از مبدا اردکان فارس در مسافت ۳۵۰کیلومتر هوایی به مقصد گراش از مبدا چهارمحال بختیاری در مسافت ۵۷۰ کیلومتر هوایی به مقصد گراش و از مبدا الیگودرز در مسافت ۷۱۷کیلومتر هوایی به مقصد گراش مقام اول را کسب کردند و با این موفقیت خشنود رکورد جدیدی را در جنوب فارس به دست آورد.

این کبوترباز گراشی در مسابقه دوم با ۱۶ پرنده در مسابقه سوم با ۱۲ پرنده و در مسابقه چهارم با ۸ پرنده مقام اول مسابقات کبوتران مسابقه‌ای را از آن خود کرد.

خشنود در مورد با نحوه‌ی برگزاری این مسابقات گفت:«مسابقات کبوتران مسابقه‌ای در کل ایران برگزار می‌شود. نحوه مسابقات این طور است که قبل از این که مسابقه اجرا شود شب قبلش ما پرنده‌ها را می‌بریم تا به جز پلاکی که خودشان در پایشان دارند برای حضور در مسابقه مهر و سریال هم شوند. یعنی هم مهر باشگاه روی بالشان خورده شود و هم یک سریالی در پای پرنده می‌کنند که ما مربی‌ها اصلا از شماره سریال هیچ اطلاعی نداریم. ما پرنده‌ها را که تحویل دادیم دیگر خودمان همراه داور و مدیر کلوپ به جایی که می‌خواهند پرنده را رها‌سازی کنند، نمی‌رویم. و ما از طریق سامانه پیامکی از اخبار مطلع می‌شویم. و مسابقه به نحوی از طریق این سامانه پیامکی برگزار می‌شود.»

او ادامه داد:«ما مربیان از لحظه‌ی رها‌سازی دیگر در خانه منتظر پرنده‌ها می‌مانیم تا وقتی که از مبدا آمدند به آشیانه سر اولین فرصت پرنده را می‌گیریم و سریالی که باشگاه در پای پرنده کرده‌ است و شماره پلاک پرنده را از طریق پیامک در سامانه ثبت می‌کنیم و سامانه از طریق سرعت و مسافتی که تعیین کرده است، مشخص می‌کند پرنده چه کسی اول شده است. و بعد از این که اطلاعات در سامانه ثبت شد ما فیلم خود پرنده و مهری که از باشگاه روی بال پرنده خورده و شماره سریالی که باشگاه به پای پرنده آویزان کرده است و همچنین شماره پلاک پرنده را می‌گیریم و برای داوران ناظر می‌فرستیم تا روند تایید نهایی پرنده نیز انجام شود.»

این مسابقات جایزه‌ی نقدی نداشت اما به نفرات اول تا سوم جام تعلق گرفت. خشنود می‌گوید:«قرار است که سال آینده برای برندگان این مسابقه جایزه نقدی نیز تعلق گیرد.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top