بستن

کار سخت جوانان هلال‌احمر در سومین حضور در لیگ برتر کشور

هفت‌برکه: جوانان هلال‌احمر در سومین حضور خود در میان بزرگان فوتبال کشور راه سخت‌تری در پیش دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ مراسم قرعه کشی فصل آینده مسابقات لیگ برتر جوانان باشگاه‌های کشور با حضور رضا عبدی مدیر مسابقات فوتبال پایه، بهنام محمودزاده از مسئولان فوتبال پایه و نمایندگان باشگاه‌ها در سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار شد.

رضا عبدی مدیر مسابقات فوتبال پایه در مورد لیگ برتر جوانان گفت: مسابقات فصل آینده در یک گروه ۱۶ تیمی و به صورت یک دوره ای برگزار خواهد شد. با توجه به در پیش بودن مسابقات مقدماتی آسیایی تیم ملی جوانان، رقابت های فصل آینده لیگ برتر از اواخر شهریور برگزار می شود. در پایان رقابت ها نیز دو تیم آخر جدول به لیگ یک امید سقوط خواهند کرد.

وی افزود: هدف نهایی برگزاری لیگ برتر جوانان کشف استعدادهای درخشان و آینده‌دار و کمک به تیم ملی است.

ایمان سبز شیراز، هلال احمر گراش، خلیج فارس شیراز، گل گهرسیرجان، مس کرمان، فولاد خوزستان، ولایت اهواز، ذوب آهن اصفهان، سپاهان اصفهان، کیان سام بابل، نساجی مازندران، شاهین شهرداری بوشهر، تراکتور تبریز، غفاری تاکستان، ملوان بندرانزلی و مقاومت کوثر تهران باشگاه‌های حاضر در رقابت های فصل آینده لیگ برتر جوانان هستند.

آغاز رقابت با دربی استانی

به گزارش هفت‌برکه هلال‌احمر در هفته اول میزبان رقیب هم‌استانی خود ایمان سبز شیراز است. رقابت این دو تیم در فصل‌های گذشته نیز حساس بود و امسال رفتن چهار بازیکن اثرگذار هلال‌احمر به تیم ایمان سبز به حساسیت‌های این بازی افزوده است.

استان فارس با سه تیم بیشترین نماینده را در این مسابقات دارد و هلال‌احمر گراش برای سومین سال متوالی در سطح اول فوتبال جوانان با باشگاه بزرگ فوتبال کشور در رده پایه رقابت می‌کند.

جواد آذربادگان مربی تیم جوانان هلال‌احمر گراش در مورد آماده‌سازی این تیم برای رقابت‌های امسال به هفت‌برکه گفت: «ما از دو ماه پیش با برگزاری تست‌ از بازیکنان مورد نظر فرآیند آماده‌سازی را شروع کردیم و از یک ماه پیش تیم را بسته‌ایم. هر ساله بازیکنان موثر ما توسط تیم‌های دیگر جذب می‌شوند و مثلا همین امسال هم تیم ایمان سبز شیراز چهار بازیکن ما را جذب کرده است به دنبال ترمیم تیم با بازیکنان منطقه بودیم.»

از نماینده توقع حمایت داریم

آذربادگان در مورد ترکیب این تیم در فصل جدید گفت: « ۷۰ تا ۷۵ درصد بازیکنان ما از منطقه جنوب فارس هستند و تقریبا همه بازیکنان ما از استان فارس هستند. در واقع ما به جز این که نماینده شهر گراش هستیم نماینده استان فارس هم هستیم و توقع داریم در سطح تیم‌های مرکز استان از ما حمایت شود.»

مربی این هلال‌احمر گراش گفت: «ما از طریق مهندس حسین‌زاده هم پیگیر بودیم ولی حتی موفق با دیدار با نماینده هم نشدیم. اکثر بازیکنان ما از شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه مهندس حسین‌زاده هستند و به خاطر همین توقع داریم نماینده به این تیم نگاه ویژه‌ای داشته باشد ولی حمایت و دلگرمی از نماینده ندیده‌ایم.»

مسابقات امسال در یک گروه کشوری برگزار می‌شود و این موضوع کار تیم هلال‌احمر را سخت‌تر کرده است. آذربادگان گفت‌: «در دو سال گذشته رقابت‌ها در دو گروه برگزار می‌شد ولی امسال باید به شهرهایی مانند قزوین و تبریز برویم که برای این بازی‌ها اگر با اتوبوس سفر کنیم رفت و برگشت ما یک هفته طول می‌کشد. با توجه به فشرده بودن بازی‌ها کار ما خیلی سخت است هم وقت تمرین نداریم و هم هزینه اعزام به شهرهای مختلف سنگین است. حتی به خاطر صرفه‌جویی ما به مراسم قرعه‌کشی هم نماینده نفرستادیم.»

برای ماندن می‌جنگیم

آذربادگان در مورد کادر فنی این فصل هلال‌احمر گفت: «تیم ما با کادر فنی کاملا بومی بسته می‌‌شود که همه با همکاری می‌کنند. حاج قاسم فرسوده به عنوان مدیر باشگاه زحمت اصلی را بر دوش دارد. ابوالحسن غلامی در راس کادر مربیان است و من و حسین گنجی و سعید انصاری، مصطفی کارگشا و نادر بختیار، مهدی ابراهیمی هر کدام گوشه‌ای از کار را گرفته‌ایم. هاشم محمودی هم سرپرست تیم است. دکتر بهمن ثابت به عنوان پزشک و حسن جبرالدینی هم در روابط عمومی به تیم کمک می‌کنند.»

یکی از مشکلات دو سال اخیر هلال‌احمر مساله زمین بازی بوده است. با توجه به آماده نبودن چمن ورزشگاه شهدا آذربادگان در مورد محل بازی‌های تیم گفت : «دو سال پیش به سختی زمین هلال‌احمر برای برگزاری‌ها بازی‌ها تایید شد. امسال هم این زمین را به عنوان زمین اول معرفی کرده‌ایم. البته نقص‌هایی مانند رختکن مناسب وجود دارد که دو سال پیش نماینده مجلس و مسئولین قول دادند که مشکل حل شود ولی اقدام نشد.»

آذربادگان در مورد نتیجه مورد انتظار گفت:‌«بازیکنان و کادر فنی با تمام جان و دل تلاش می‌کنند این امتیاز برای شهرستان حفظ شود و در سطح اول فوتبال کشور بمانیم. اما کار ما سخت است و تیم‌های دیگر با امکانات فراوان و هزینه زیاد حتی بازیکنان منطقه خودمان را هم جذب می‌کنند. بی تعارف بگویم اگر حمایتی نباشد امسال نمی‌توانیم نتیجه بگیریم.»

برنامه بازی‌های هلال‌احمر در لیگ برتر فوتبال جوانان کشور

هفته اول : هلال احمر گراش – ایمان سبز شیراز

هفته دوم : غفاری تاکستان قزوین – هلال‌احمر گراش

هفته سوم : هلال احمر گراش – خلیج فارس شیراز

هفته چهارم: نساجی مازندران – هلال احمر گراش

هفته پنجم: هلال احمر گراش – پرسپولیس یا مقاومت تهران

هفته ششم: ولایت اهواز – هلال احمر گراش

هفته هفتم : هلال احمر گراش – سپاهان اصفهان

هفته هشتم : ذوب آهن اصفهان – هلال احمر گراش

هفته نهم : هلال احمر گراش – فولادخوزستان

هفته دهم : هلال احمر گراش – گل‌گهرسیرجان

هفته یازدهم : کیان سام بابل – هلال احمر گراش

هفته دوازدهم: هلال‌احمرگراش – شاهین بوشهر

هفته سیزدهم : تراکتورسازی تبریز – هلال احمر گراش

هفته چهاردهم : هلال‌احمر گراش – ملوان بندرانزلی

هفته پانزدهم : مس کرمان –  هلال احمر گراش

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top