بستن

جشن عاطفه‌ها در ۱۰۰ پایگاه؛ شورای شهر با ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌قدم شد

هفت‌برکه: در آستانه سال تحصیلی جدید، جشن عاطفه‌ها در ۱۰۰ پایگاه ثابت و سیار در شهرستان گراش برگزار می شود. شورای شهر از طریق مساعدت خیرین با ۲۰۰ میلیون تومان با پیش‌قدم شد. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد احسان و نیکوکاری و برگزاری جشن عاطفه‌ها در شهرستان گراش به ریاست محمود طاهرزاده فرماندار گراش و با حضور اعضای ستاد و موسسات نیکوکاری در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گراش: مردم گراش همیشه در یاری به نیازمندان پیشگام بوده‌اند

فرماندار گراش در این جلسه با بیان اینکه جشن عاطفه های ترویج فرهنگ اخلاق، احسان و انفاق در جامعه است، افزود: جشن عاطفه ها بستر مناسبی را برای افزایش حس نوع دوستی و همیاری بین مردم به ویژه دانش آموزان ایجاد کرده است.

محمود طاهرزاده گفت: مردم نوع‌دوست شهرستان گراش همیشه و در همه عرصه‌ها به یاری نیازمندان می‌شتابند و مشارکت آنها در جشن عاطفه‌ها نشان از نوع‌دوستی آنان در توسعه فرهنگ نیکوکاری دارد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد خدمات ارزشمند و جاودانه‌ای به خانواده‌های آبرومند و مستحق ارائه می‌کند، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارایه خدمات جامع در بخش‌های مختلف به مددجویان زیرپوشش خود، یاور محرومان و ایتام است.

طاهرزاده با اشاره به این که در آستانه سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان نیازمند زیادی در جامعه وجود دارد، گفت: توجه به این دانش‌آموزان باید همیشه مد نظر ما باشد، چرا که آنان سرمایه‌های مهم اجتماعی و آینده‌سازان این مرز و بوم هستند.

فرماندار گراش با تاکید بر حضور تمامی آحاد جامعه در آیین شور عاطفه ها، گفت: هر کس به اندازه بضاعت خویش باید در این کار خیر مشارکت کند و گامی هر چند کوچک برای کمک به دانش آموزان کم برخوردار و فراهم آوردن تمهیداتی برای تحصیل آنها بردارد تا آنان نیز همانند دیگر دانش آموزان از شرایط مساعدتری برای تحصیل برخوردار شوند.

وی با اشاره به مشکلات روستاها و مناطق محروم شهرستان، اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا این آیین معنوی در سطح شهرستان به خوبی و با مشارکت گسترده مردم برگزار شود.

قاسم فرسوده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گراش، گفت: فلسفه جشن عاطفه ها که همه ساله باهدف کمک به همنوعان نیازمند برگزار می‌شود، ترویج فرهنگ ایثار و نیکوکاری در جامعه است.

وی گفت: از مردم خیر و نیکوکار شهرستان دعوت می کنیم تا با حضور و مشارکت پرشور خود در پایگاه‌های کمیته امداد، همچون سال‌های گذشته یاری گر نیازمندان این نهاد و به‌ خصوص دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت در آستانه سال تحصیلی جدید باشند.

حداقل نیاز یک دانش‌آموز ۳ میلیون تومان است

نادر افشار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گراش در این جلسه از برپایی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد در مساجد، ادارات، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۰ پایگاه جشن عاطفه در سطح شهرستان ثابت و مابقی سیار است.

وی با اشاره به وجود ۳۵۰ دانش آموز نیازمند در شهرستان افزود: طبق برآورد برای تامین حداقل نیاز یک دانش آموز مبلغ سه میلیون تومان نیاز است که اعتبار خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است و فقط از طریق کمک خیرین و نیکوکاران نیاز این دانش آموزان تامین می شود.

افشار خاطر نشان ساخت: در جشن عاطفه سال گذشته مردم خیر و نیکوکار شهرستان گراش از طریق پایگاه های ثابت و سیار بالغ بر یک میلیارد تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کرده بودند.

وی گفت: هر سال این جشن به منظور جمع آوری کمک ها و هدایای مردمی برای یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند و محروم از ۱۵ شهریورماه تا پایان مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)گراش تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و تلاش برای جلب، جذب و توسعه مشارکت‌های مردمی برای کمک به نیازمندان در دستور کار این نهاد و به خصوص حوزه مشارکت‌های مردمی است.

رییس شورای شهر: کمک‌ها را متمرکز می‌کنیم.

علیرضا دانشور رییس شورای اسلامی شهر گراش در تشریح کمک‌های شورای شهر به نیازمندان گفت: «شورای شهر از طریق کمک خیرین مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای فعالیت‌های مختلف خیریه تامین کرده است. از این مبلغ ۵۴ میلیون تومان خرید نوشت‌افزار، ۴۶ میلیون تومان خرید اقلام ورزشی جهت مدارس، ۳۸ میلیون تومان خرید اقلام معیشتی و مبلغ ۶۲ میلیون در حوزه بهداشت و درمان و تعمیرات عمرانی منازل هزینه شده است.»

رییس شورای شهر با تاکید بر هماهنگی بین نهادهای خیریه گفت: «با توجه به موضوعات مطرح شده ما لیستی از سمت معتمدین از خانواده‌های نیازمند تهیه کرده‌ایم. این را در اختیار کمیته امداد و آموزش و پرورش قرار می‌دهیم تا کمک‌های اهدایی برای نیازمندان و تامین لوازم‌التحریر به صورت متمرکز انجام شود.» 

در پایان این نشست حاضرین در جلسه ضمن بررسی چالش ها و مسائل و مشکلات به بیان دیدگاه‌های خود برای برگزاری هرچه باشکوه تر شور عاطفه ها برای کمک به دانش آموزان نیازمند پرداختند.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

4 نظر

  1. چرا باید اینقدر اختلاف طبقاتی توو جامعه باشه؟ مسوولین! یک بار برای همیشه مشکلات مالی مردم رو برطرف کنید.
    نه اینکه هر بار به اَشکال و نامهای مختلف دست گدایی و کمک به سمت پولدارها و مردم دراز می‌کنید و چادر گدایی با نام جشن عاطفه‌ها برپا می‌کنید و برای تهیه جهاز و چیزهای دیگر هی دست گدایی به طرف مردم دراز می‌کنید.
    مردم خیّر خودشان بلدند کمک کنند.
    آیا شما کاری بلدید بکنید که مشکل پولی و مالی مردم ضعیف از بیییییخ برطرف شود؟؟؟؟

  2. پس از حمد خدا و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) به استحضار می رساند، کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور تحقق اهداف و وظایف محوله برای کمک به امر آموزش، تربیت و شکوفایی استعداد جوانان و نوجوانان نیازمند تحت حمایت با بهره گیری از هدایا و کمکهای مردمی خیرین، مؤسسات، سازمان‌ها و نهادها در آستانه شروع سال تحصیلی، آیین ملی و مردمی به عنوان «جشن عاطفه ها» در سراسر کشور برگزار می نماید تا ضمن ترویج و فرهنگ‌سازی سنت حسنه انفاق و نیکوکاری در جامعه با دعوت از مردم جهت حضور و مشارکت فعال در جهت تأمین نیازهای اساسی دانش آموزان از قبیل لوازم تحریر، کیف، کفش، پوشاک و کمک‌های نقدی مورد نیاز سال تحصیلی اقدام نماید.
    امسال نیز همچون سنوات گذشته برآنیم تا با یاری خداوند متعال و همیاری خیرین و نیکوکاران به یاری دانش آموزان نیازمند بشتابیم. مـهـر را بـا مـهـربـانـی به فرزندان یتیم و نیـازمنـد، آغــاز کـنـیـم.
    شماره کارت مجازی : ۵۷۲۷ ‏‏- ۵۰۰۲ – ۹۹۷۹ – ۶۰۳۷ و کدussd : # 1 * 07122 * 8877 * و شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه واریز ۸۸۰۲۷۱۶۴۸ نزد بانک ملی بنام صندوق امداد ولایت کمیته امداد امداد امام خمینی(ره)شهرستان گراش جهت مساعدت به دانش آموزان نیازمند شهرستان در برنامه شورعاطفه ها در نظر گرفته شده است.
    تماس: ۰۷۱۵۲۴۴۸۸۸۱ – ۰۷۱۵۲۴۴۸۰۹۰ – ۵۲۴۴۸۵۸۶ – ۵۲۴۴۲۳۷۷

    ( ستاد احسان و نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) گراش )

  3. شورای شهر ۲۰۰ میلیون تومان از کجا آورده؟!
    میشه به پشکسوتان سختکوش از کارافتاده بدلیل شغلشون مبلغ چشمگیری هدیه بدهید آیا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top