بستن

سدسازی در آغصه برای مهار سیلاب

هفت‌برکه : با اعتبارات دولتی  بند خاکی به ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در روستای آغصه از توابع بخش ارد ساخته می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش، در آخرین روز از هفته دولت کلنگ پروژه مدیریت سیلاب و آبخوانداری روستای آغصه با حضور حسین‌زاده نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی، ربانی‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مقیم معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس و مدیران شهرستان گراش با اعتباری بیش از بیست میلیارد ریال در فاز اول بر زمین زده شد.

دکتر حسن مقیم معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارسبا بیان جزییات فنی طرح گفت: این بند سنگ و سیمانی با اعتباری بیش از دو میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و در قالب طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی تامین که علاوه بر کنترل سیلاب، وظیفه ذخیره آب در سفره های زیرزمینی به منظور ارتقا سطح آب چاه های شرب و کشاورزی را نیز بر عهده دارد.

وی در ادامه افزود: فاز اول این طرح، ظرف مدت سه ماه به اجرا در خواهد آمد و با تامین اعتبار حداقل ۲/۵ میلیارد تومان دیگر امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

امیررضا امیرعضدی رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان ضمن تشریح اهداف احداث این بند گفت: با توجه به بارش های شدید و سیلابی تابستانه، تخریب خاک و خارج شدن مواد آلی از دسترس گیاهان و از بین رفتن حاصلخیزی خاک و در نتیجه کاهش پوشش گیاهی و افزایش روان آب‌ها، اجرای این پروژ در کاهش این خسارت‌ها نقش به سزایی ایفا می‌کند.

امیرعضدی حجم عملیات خاکی پروژه را ۷۵۰۰ متر مکعب اعلام کرد که بندی به ارتفاع ۷ متر ساخته می‌شود. این سد در هر بار بارندگی، معادل ۱۰۰ هزار متر مکعب آب را کنترل می نماید.  وی همچنین اجرای طرح جنگل کاری به مساحت حدود ۵۰ هکتار در پایین دست این بند را از برنامه های در دست اقدام منابع طبیعی برشمرد که احیا اراضی ملی و مراتع این روستا و بهره مندی مرتعداران از مواهب آن را از نتایج موثر آن دانست.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top