بستن

جاده چک‌چک به کیلومتر ۱۰ رسید

هفت‌برکه: در یک سال گذشته با تکمیل ۲.۵ کیلومتر دیگر از جاده چک‌چک تاکنون ۱۰ کیلومتر از این جاده ۳۵ کیلومتری آماده شده است.

به گزارش هفت‌برکه صبح ۹ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور ربانی‌زاده معاون هماهنگی استانداری فارس، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، فرماندار گراش و مدیران شهرستان فاز ۳ جاده چک‌چک به  طول ۲ کیلومتر و ۷۰۰ متر به بهره‌برداری رسید و کلنگ فاز ۴ به طول ۶ کیلومتر به زمین شده است.

جاده چک‌چک به طول ۳۵ کیلومتر مرکز شهرستان گراش را به بخش‌ها و روستاهای غرب شهرستان وصل می‌کند. کلنگ این پروژه سال ۱۳۸۷ به زمین زده شد و در ۱۲ سال حدود ۷ کیلومتر آن احداث شد در یک سال گذشته کمتر از ۳ کیلومتر دیگر از این جاده به اتمام رسیده است.

فاز ۳ این جاده به طول ۲ کیلومتر و ۷۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. شرکت یاقوت هامرز پیمانکار این بخش جاده بوده است. برای فاز ۴ به طول ۶ کیلومتر اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان با تاکید نماینده از محل بودجه‌های مختلف در نظر گرفته شده است. این بخش جاده را شرکت دامور بستر قرار است بسازد.

 

معاون استاندار فارس: جاده چک‌چک توجیه فنی و اقتصادی دارد

ربانی‌زاده معاون هماهنگی استانداری فارس گفت: «امروز یک روز بعد از هفته دولت است ولی گستردگی استان ۳۷ شهرستان است و زمان محدود، همین که جناب دکتر حسین‌زاده عنوان کردند دکتر ایمانیه بنده را مکلف کردند که حتما در پروژه‌های گراش حضور پیدا کنم و خداقوتی را به شما عرض کنم.»

ربانی‌زاده با اشاره به اینکه سازمان مدیریت باید برای ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده بازنگری کند و بودجه اختصاص دهد افزود: «ماده ۲۳ توجیه فنی، اقتصادی، زیست محیطی و پندافند غیرعامل یک طرح را توجیه می‌کند. با توجه به صحبت‌های مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و نماینده محترم این طرح با توجه به حذف چند گردنه توجیه فنی دارد، با توجه به کوتاه کردن مسیر توجیه اقتصادی هم دارد، با توجه به دسترسی و امداد رسانی که برای اهالی ایجاد می‌کند توجیه پندافند غیرعامل هم دارد، در بحث زیست محیطی هم مشکلی ندارد و تکمیل است پس وقت آن است که خیر و برکت به این پروژه برسد. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم با توجه به اسناد بالا دستی و اسناد آمایشی را مد نظر قرار گیرد. با توجه به اینکه تبدیل به سند شده است و سند آمایش و سند راهبردی و اجرایی دارد هر اصلاحی نیاز به یک جلسه و تاملی دارد که سازمان مدیریت هم با توجه به فرمایشات مسئولین شهرستان بازنگری در ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده داشته باشد.»

معاون هماهنگی استانداری فارس در ادامه  اظهار داشت: «در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بحث منابع اعتباری همیشه مطرح است و باتوجه به همت نماینده محترم از منابع متمرکز کلی تامین شده است. امید داریم این کار به سرانجام برسد و مردم به زودی از این مسیر استفاده کنند، هرجا آب است آبادانی است و هر جا راه است توسعه است، اگر این راه به بهره‌برداری برسد قطعا خودشان تصمیم گیرنده هستند که از کدام مسیر استفاده کنند. ان شاالله که این راه فتح بابی باشد برای رونق‌بخشی به منطقه، این منطقه دیگر بحث توسعه شهری کمتر مد نظر است، توسعه منطقه‌ای جنوب مثل گراش، لار، لامرد، مهر و اوز و خنج و همه‌ی شهرهای اطراف که این بستر برای توسعه مهیا است. آن شاالله که بستر سریعتر مهیا شود و قطب توسعه استان باشد.»

 

نماینده: در موضوع جاده چک‌چک به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم

مهندس حسین‌زاده نماینده مردم جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی با تشکر از ربانی‌زاده معاون استاندار فارس گفت: «همه مسئولین شهرستان گراش پیگیر این قضیه هستند و این جاده از جاده‌های مهم شهرستان گراش برای اتصال به بخش مرکزی است. شاید ما در کشور این گونه وضعیتی نداشته باشیم برای رفتن به بخش‌های دیگر از دو شهرستان دیگر عبور کنند. ضمن این که در طول مسیر هم چندین آبادی وجود دارد که روستاییان عزیز برای رسیدن به مرکز شهرستان مشکلات زیادی دارند.»

حسین‌زاده با اشاره به اهمیت این جاده گفت: «وقتی این مسیر را برای ماده ۲۳ پیگیری می‌کردیم. گفتند که این جاده در آمایش سرزمینی نیست یا یک شهرستان دیگر را از مدار خارج می‌کند ولی واقعا این طوری نیست. آنجا اتوبان دو بانده و مسیر اصلی است و اینجا یک جاده روستایی است و تریلی‌ها و ماشین‌ها این جاده باریک روستایی را برای عبور انتخاب نمی‌کنند.»

حسین‌زاده تاکید کرد : «امیدوارم ماده ۲۳ و کد دار شدن ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده جاده چک‌چک به سرانجام برسد. این موضوع جزو خواسته‌های اصلی ما است و به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد. این را به مسئولین برنامه و بودجه به ویژه در استان اعلام کردم که ما ذکر کرده‌ایم از سایر منابع و من با قرارگاه خاتم الانیا و بودجه وزارت نفت صحبت کردم و امیدوارم تعصبات رو بگذارند کنار و به خواسته مردم توجه کنند و به گونه ای عمل نکنند که مردم ولایت‌مدار گراش آزرده خاطر نشوند. مردمی که همیشه پای کار بوده‌اند و این حق‌شان است.»

حسن شبانی، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در افتتاح جاده چک‌چک گفت: «این پروژه از گراش تا سه راهی‌راهی ارد ۳۵ کیلومتر است که لازم است اجرا شود و نماینده هم به جد پیگیر این موضوع است. در ادامه بهسازی لامرد به لار حدود ۱۵ کیلومتر مسیر را کوتاه می‌کند و گردنه حادثه‌خیر ورا را حذف می‌کند.»

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در ادامه افزود: «خوشبختانه در این سال‌ها با اعتبارات استانی که داشتیم ۱۰ کیلومتر از این جاده به بهره‌برداری رسیده است، ۶ کیلومتر دیگر هم پیمانکار آن مشخص شده است که از هفته بعد کار آغاز می‌شود، ۱۷ کیلومتر دیگر نیز می‌ماند که مساعدت سازمان برنامه و بودجه و استانداری را می‌طلبد که بحث ماده ۲۳ حل شود.»

فرماندار : این جاده به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد

به گزارش هفت‌برکه فرماندار گراش در آیین بهره‌برداری از فاز ۳ جاده چک‌چک گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه ساخت جاده چک‌چک در محور گراش- لامرد اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

محمود طاهرزاده با بیان این که این جاده محور به عنوان تنها راه ارتباطی مستقیم مرکز شهرستان به مراکز بخش‌ها و روستاهای تابعه است. گفت: احداث جاده چک چک یکی از خواسته‌های دیرینه مردم گراش و روستا‌های تابعه شهرستان است.  تکمیل و بهره برداری از این پروژه در حقیقت نقطه اتصال بخش مرکزی به بخش‌های غربی و بسیاری از روستاهای شهرستان گراش است و از خواسته های بحق و دغدغه جدی مردم و شهروندان است.

فرماندار گراش گفت: . این پروژه که کلنگ آن از سال ۱۳۸۷ به زمین زده شد هنوز و پس از  سال‌ها تنها ۱۰کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است. با بهره برداری نهایی از این طرح مهم عمرانی، مسیر شهر گراش با بخش‌های غربی آن حدود ۱۵ کیلومتر کاهش خواهد یافت و مردم منطقه نیز به جاده امن دسترسی خواهند داشت.

۲۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت جاده گراش – اوز

پس از حضور در جاده ‌چک‌چک، آیین بهره‌بردارى از عملیات روکش آسفالت محور گراش – اوز به طول ٩ کیلومتر به صورت مشترک بین دو شهرستان گراش و اوز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش چهارشنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۱، با حضور محسن ربانی‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، حسین حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، محمود طاهرزاده فرماندار گراش، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان، آیین بهره‌بردارى از عملیات روکش آسفالت محور گراش – اوز به طول۹ کیلومتر به صورت مشترک بین دو شهرستان گراش و اوز برگزار شد.

دکتر حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در افتتاح این مراسم گفت:‌ «در این ۱۰ کیلومتر بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ماحصل وحدت و پیگیری بین مسئولین دو شهرستان است.»

حسن شبانی، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان: «این آسفالت وضعیت مناسبی برای بهره‌وری کابران نداشت و در یک سال گذشته اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان با پیگیری‌های مهندس حسین‌زاده و فرمانداران محترم دو شهرستان این بودجه تامین شد و کار به سرانجام رسید.»

محمد محمدی، فرماندار شهرستان اوز با درخواست نام‌گذاری جاده گراش – اوز به نام شهید سلیمانی گفت: «باتوجه به اینکه شخص شهید سلیمانی هم تاکید بر وحدت داشتند اگر مسئولین امر صلاح بدانند این بزرگراه به نام سردار حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شود.»

محمود طاهرزاده فرماندار گراش در آیین بهره برداری از این پروژه از اختصاص ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی در کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان به حوزه راه خبر داد و افزود: از مجموع بودجه شهرستان در سال جاری بیشترین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به حوزه راه و شهرسازی تعلق گرفته است

وی گفت: توسعه راه ها و محورهای مواصلاتی می تواند در مسیر توسعه پایدار شهرستان گراش نقش مستقیمی داشته باشد.

شرکت آزاد تحکیم یاقوت پیمانکار این پروژه  ۲۰ میلیارد تومانی بوده است.

احداث ۲ کیلومتر جاده بین مزرعه‌ای در اناغ

صبح ۹ شهریور ۱۴۰۱ جاده بین مزارع صحرای اناغ به طول نزدیک به دو کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی گراش  به مناسبت هفته دولت جاده بین مزارع واقع در صحرای اناغ شهرستان گراش به طول ۱.۸ کیلومتر و عملیات اجرایی ۱۱ هزار مترمربع با حضور حسین زاده نماینده شهرستان، ربانی‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محمود طاهرزاده فرماندار شهرستان و برخی اعضای شورای اداری شهرستان به بهره برداری رسید.

حسن مرادی مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت : «احداث جاده‌های بین مزارع برای بازدید به موقع کارشناسان پهنه از مزارع و همچنین تسهیل ورود ماشین‌آلات کشاورزی در فصل کاشت، داشت و برداشت و ارتباط بین شهر و روستا و دسترسی بهتر محصولات کشاورزی به بازار مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»

مرادی گفت: این طرح با تخصیص ۲۶۱ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات در اختیار نماینده و مدیریت بحران به بهره‌برداری رسید.

شرکت برج‌سازان جوان گراش پیمانکار این پروژه است.

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top