بستن

فرصتی دوباره برای شرکت در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

هفت برکه: برای شرکت در بخش ملی بیست­‌و­­­چهارمین ­جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌­گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا ۳۱ شهریور ماه فرصت دارید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با شعار«قصه صدای زندگی است» در بخش ملی تا ۳۱ شهریور ماه تمدید شد.

این جشنواره در بخش‌های ملی، بین المللی، دینی‌ و آیینی‌، سنتی، زبان‌ اشاره، پادکست ۹۰ ثانیه‌ای، برگزیدگان، جُستار، مقاله، کتاب و رساله، فراخوان داده‌ است و علاقه‌مندان می‌توانند در هر یک از این بخش‌ها شرکت کنند. امید‌ها و آروزها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی محورهای موضوعی امسال در این جشنواره است.

برای دریافت اطلاعات کاملتر از شرایط شرکت در هر بخش از این جشنواره، این فراخوان در دسترس همه‌ی قصه‌گویان و قصه‌‌دوستان قرار دارد.

زینب کوزلی، مدیرکانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان می‌گوید:«برای شرکت در این جشنواره باید در سایت  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت‌نام کنید و تا مهلت باقی مانده آثارتان را در سایت بارگزاری کنید. ما نسبت به ثبت‌نام اعضای کانون اقدام کرده‌ایم، داوطلبینی که مایل به شرکت هستند اگر در روند ثبت‌نام به مشکل خوردند می‌توانند با حضور یا تماس تلفنی با کانون مشخصاتشان را ارسال کنند و ما ثبت‌نام را برای آن‌ها انجام می‌دهیم.»

او در ادامه گفت:«یکی از امتیازهایی که شرکت در این جشنواره دارد این است که ما روی بیان بچه‌ها کار می‌کنیم که بیان خوبی داشته باشند و از طرفی حضور در جشنواره روی بالا بردن اعتماد به نفس بچه‌ها نیز بی تاثیر نیست.

کوزلی با بیان این که ما دوره‌هایی برای آموزش نحوه‌ی قصه‌گویی و شرایط آن نیز برگزار خواهیم کرد، ادامه داد:«افراد اگر می‌خواهند بدانند چطور باید قصه بگویند می‌توانند به کانون مراجعه کنند و ما یک دوره برای آن‌ها می‌گذاریم و نکات کلی را برایشان توضیح می‌دهیم. نکاتی که شرکت‌کنندگان باید بدانند این است که افراد برای شرکت در بخش ملی باید فیلم را در کانون ضبط کنند یعنی حتما در دکور ما فیلم گرفته شود ولی برای پادکست ۹۰ ثانیه‌ای مهم نیست کجا ضبط شود. علاقه‌مندان برای شرکت در بخش‌های مختلف قصه‌گویی می‌توانند به مرکز مراجعه کنند و ما اینجا فیلم را ضبط می‌کنیم از آن‌جایی که سالن کانون کوچک است ما مجوریم فیلم را طی دو روز ضبط کنیم. یک روز برای دختران و یک روز برای پسران.»

او با اشاره به این که آثار در استان داوری خواهد شد و اثرهای برگزیده به بخش ملی راه می‌یابند، گفت:«ما در مرکز گراش فقط برگزار‌کننده جشنواره هستیم و آثار اینجا داوری نمی‌شود. بلکه کارشناسان در مرکز استان از طریق اثرهایی که ما در سایت بارگزاری کردیم اواخر مهر ماه طی یک جشنواره استانی اقدام به داوری آثار می‌کنند. و اگر این آثار پذیرفته شد صاحب اثر به جشنواره قصه‌گویی استان دعوت می‌شود و در نهایت اثر برگزیده استانی در صورت پذیرفته شدن به بخش ملی راه پیدا می‌کند و می‌تواند در اختتامیه جشنواره که هر سال در شب یلدا برگزار می‌شود، حضور یابند.»

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top