بستن

احداث آب‌شیرین‌کن در فداغ: کلنگ‌زنی در هفته دولت، افتتاح در دهه فجر

هفت‌برکه: عملیات احداث آب‌شیرین‌کن روستای فداغ، با ظرفیت ۵۰ متر مکعب و با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، یکشنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۱، عملیات اجرایی احداث آب‌شیرین‌کن روستای فداغ با حضور محمود طاهرزاده فرماندار گراش، حجت الاسلام سید محمدباقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، مدیر آبفا، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، معتمدین، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا شروع شد.

عملیات اجرایی این پروژه به ظرفیت ۵۰ متر مکعب با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و بودجه‌های دولتی شروع شده است و ظرفیت تولید آب شیرین، ۵۰ هزار لیتر در شبانه‌روز است. همچنین اصلاح شبکه مجتمع آبرسانی فداغ به طول سه کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به بهره‌برداری رسید. همچنین در سفر مسئولین به روستای فداغ، خیابان فرعی معروف به خیابان مدرسه با ۱۰۵۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت با اعتباری افزون بر ۲۶۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار گراش در آیین کلنگ‌زنی این پروژه با بیان اینکه ساده‌زیستی و مردمی بودن از مشخصه‌های شهیدان رجایی و باهنر است، اظهار داشت: «اخلاص، خدمت صادقانه و ساده‌زیستی از شاخصه‌های برجسته شهید رجایی و باهنر بود که امروز باید الگوی مدیران و مسئولان ما باشد.»

او هدف از نام‌گذاری هفته دولت را اعتماد‌سازی بین مردم و دولت دانست و گفت: «هدف اصلی و فلسفه هفته‌ای به نام هفته دولت اعتمادسازی بین مردم و دولت است. با استفاده از این اصل که دولتمردان خدمات و برنامه‌های خود را ارائه دهند و مردم از آن مطلع شوند و بدانند دولتمردان، کارگزاران نظام آن‌هایی که به شکلی مستقیم و غیر مستقیم منتخب مردم هستند در جهت خدمت و خدمت‌رسانی چه کارهایی را انجام دادند و چه عملکردی داشته‌اند.»

فرماندار گراش با اشاره به خدمات عابدین ابولی، بخشدار مرکزی گراش، از مراسم تودیع او خبر داد و گفت: «ما تمام تلاشمان را کردیم تا در هفته‌ی دولت به خواست مردم جامه‌ی عمل بپوشانیم. همین جا جا دارد از جناب آقای بخشدار آقای عابدین ابولی که از یک طرف همشهری من هستند و همکار ده ساله من بودند. تشکر و قدردانی کنم. انشاالله فردا در جلسه تودیع و معارفه صحبت خواهیم کرد با توجه به شناختی که از ایشان دارم قطعا مردم از عملکرد ایشان راضی هستند. آقای ابولی یک نیروی توانمند، قوی و با تجربه هستند لذا بایستی عملکرد ایشان یک عملکرد مثبت و رضایت بخش باشد. ما فردا توضیحات لازم را خواهیم داد.»

او ادامه داد: «همچنین تشکر می‌کنم از آقای علی‌پور، ایشان نیز هم متخصص هستند و هم متعهد یکی از دلایلی که من خواستم ایشان بیان در بخش آبفای گراش قطعا تخصص و پا به کار بودن ایشان بود هر چند ما همچنان منتظریم از این عزیز پیگیری‌های بیشتر داشته باشیم و ما هم در کنارشان هستیم و ان شاالله بتوانیم مشکلات آب را در سطح شهرستان به صورت اصولی حل و فصل کنیم.»

حجت الاسلام سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه گراش در این مراسم با بیان اینکه اقدامات موثر و امیدآفرین را از سوی دولت سیزدهم شاهد هستیم که جای تشکر دارد، گفت:«برکات دولت سیزدهم را در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم و خدا را شکر مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل می‌شود.»

وی گفت:«یکی از مشکلاتی عدیده‌ی دولت‌ها در سنوات گذشته بدهی‌هایی بوده که دولت‌ها از خود برجا می‌گذاشتند. همت بلند دولت آیت الله رئیسی باعث شد آینده بسیار درخشانی در افق دولت مکتبی و انقلابی پیش رو داشته باشیم و مشکلات را یکی پس از دیگری رد می‌کنیم.»

امام جمعه گراش با بیان این که مسئولین به مردم قول دروغ ندهند، ادامه داد:«هر باری ما می‌آییم در فداغ به این فکر می‌کنم که کی می‌شود که اعلام کنند بخشداری فداغ،باید به این حق پرداخته شود ان‌شالله فرماندار این موضوع را به سرانجام برساند. به مسئولین گفتم در هفته دولت اگر نمی‌توانید کاری را عملی کنید قول دروغین به مردم ندهید وعده‌های سرخرمن ندهید.»

عابدین ابولی، بخشدار مرکزی با اشاره به این که آب‌شیرین‌کن‌های فعلی جوابگوی جمعیت فداغ نیست، گفت: «مردم فداغ و دهیاری فداغ به طور مستند پیگیر مشکل آب‌شیرین‌کن بودند. با توجه به جمعیت روستا، آب شیرین‌کن‌های فعلی جوابگوی این جمعیت نبود. خوشبختانه این موضوع دستور کار قرار گرفت و از طریق بخشداری و فرمانداری پیگیری شد و با آمدن آقای علیپور در راس مدیریت آبفای شهرستان به طور جهادی و در زمان خیلی کم، مجوز گرفت و اعتبار آن هم تامین شد.»

سعید علی‌پور، نیز با اشاره به این که کلنگ‌زنی پروژه آب شیرین کن در هفته دولت بود و آن را تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسانیم، گفت: «امروز شاهد کلنگ‌زنی و شروع عملیات احداث یک باب آب شیرین کن با ظرفیت ۵۰ متر مکعب در شبانه روز هستیم. یک و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی و سه درصد نفت و گاز به این پروژه تخصیص یافته است. ما امروز کلنگ این پروژه را می‌زنیم و تا دهه فجر پروژه را افتتاح می‌کنیم که مردم بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند.»

او ادامه داد: «زمین آب شیرین کن را دوستان شورای اسلامی فداغ زحمت کشیدند اهدا کردند و تاسیسات هم توسط آبفا تهیه و کارگزاری می‌شود. پروژه‌ی دیگری داریم در مجموعه فداغ و روستای بخش مرکزی که اصلاح و بازسازی شبکه توزیع روستاها است به طول سه کیلومتر با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز، که به صورت مستمر و سالانه پیگیری و اجرا می‌شود و باعث جلوگیری از هدررفت آب می‌شود و در بعضی از مناطق و محلات که مشکل افت فشار داشتیم این مشکل هم برطرف می‌شود.»

محمود طاهرزاده فرماندار گراش در سفر یک روزه به بخش مرکزی شهرستان در دیدار چهره به چهره با اهالی این منطقه مطالبات و مشکلات آنان را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

 

 

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top