بستن

۱۱ میلیارد مالیات ارزش افزوده به جیب شهرداری برگشت

هفت‌برکه: اداره امور مالیاتی از محل مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۱۱ میلیارد تومان به شهرداری گراش پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش سهم شهرداری و دهیاری‌های شهرستان گراش از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل، ۹۰ درصد افزایش داشته است.

محمود طاهرزاده گفت: سال ۱۴۰۰ افزون بر ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مالیات بر ارزش افزوده به شهرستان‌ گراش اختصاص یافته که این مبلغ در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار داده شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری گراش اختصاص یافته است که سال ۹۹ این مبلغ بالغ بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود.  سهم کل شهرستان گراش در سال ۹۹ از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که در سال ۱۴۰۰ با ۹۰ درصد رشد توسط شهرداری وصول شد.

طاهرزاده افزود: سهم شهرداری ارد از این محل افزون بر یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان و سهم دهیاری های بخش ارد و مرکزی اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان برآورد شده است.

باید فرهنگ پرداخت مالیات را نهادینه کنیم

وی با اشاره به پیشرفت پروژه های عمرانی توسط شهرداری ها و دهیاری ها با اختصاص عوارض مالیات بر ارزش افزوده، گفت: مالیات بر ارزش افزوده منبع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

فرماندار گراش با تاکید بر نقش پرداخت مالیات در توسعه زیرساخت‌ها، اضافه کرد: با اختصاص درآمد مالیات بر ارزش افزوده می توان زیرساخت‌ها را در شهرها به ویژه در روستاها ایجاد کرد و تحولاتی در مناطق با اختصاص این مالیات شکل بگیرد.

فرماندار گراش با تاکید بر اینکه باید با فرهنگ سازی مناسب به مردم نشان دهیم که با پرداخت مالیات چه کمک شایانی به رشد و توسعه شهرستان می‌کنند اظهار داشت: سعی کنیم با برنامه ریزی درست فرهنگ پرداخت مالیات را بین مردم نهادینه کنیم.

بودجه شهرستان گراش، نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان

وی اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان گراش افزون بر ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: امسال بودجه تملک دارایی‌های سرمایه، توازن و سه درصد نفت و گاز شهرستان گراش با وجود مشکلات تحریم رشد ۸۸ درصدی داشته و افزایش پیدا کرده است.

محمود طاهرزاده فرماندار گراش همچنین از اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبارات دولتی از محل سه درصد نفت و گاز، توازن و تملک دارایی ها و سرمایه ای خبر داد و افزود: امسال برای تکمیل برخی از پروژه ها و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ها اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان به شهرداری گراش اختصاص داده شده است.

وی گفت: کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی یکی از مهم‌ترین اهداف دولت مردمی سیزدهم است.

سعادت: ۴ درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود

سید ذبیح‌الله سعادت مدیر امور مالیاتی گراش در دیدار با محمود طاهرزاده فرماندار گراش با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره گفت: طی سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شد.

شهرداری‌ها نیز همانند سایر نهادها مالیات بر ارزش افزوده پرداخت و دریافت می‌کنند. سعادت‌ گفت: علاوه بر مبلغ کلی، از محل استرداد پرونده ارزش افزوده نیز به شهرداری گراش افزون بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیاون تومان واریز شده است تا سرجمع دریافتی شهرداری گراش از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به ۱۱ میلیارد تومان برسد. 

مدیر امور مالیاتی گراش با بیان اینکه یکی از پایه‌های مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده است که سه درصد از آن به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود، افزود: این مالیات حتی به دورترین روستاها که دهیاری دارند واریز و برای عمران و آبادانی آنها هزینه می‌شود.

وی با بیان این‌ که یکی از مهم‌ترین منابع تامین هزینه‌های عمومی کشور بهره‌گیری از درآمدهای مالیاتی است تصریح کرد: وصول درآمدهای مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش‌ افزوده در شهرستان گراش برای خدمت‌رسانی به مردم و پیشرفت امور عمرانی، امنیت و پیشرفت جامعه نقش به‌سزایی دارد.

مالیات بر ارزش افزوده معمولا ۹ درصد است که در زمان فروش برخی کالا و خدمات باید توسط فروشنده از خریدار دریافت شود. 

سعادت گفت: سهم شهرداری‌ها از دریافت مالیات، مرتبط با مالیات برارزش افزوده است که تا پیش از تاریخ سیزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰، از نرخ ۹ درصد قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، فقط ۳درصد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شد و اکنون این سهم به ۴درصد رسیده است.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top