بستن

موکب‌ها و ایستگاه‌‌های صلواتی باید مجوز بگیرند

هفت‌برکه: موکب‌داران و ایستگاه‌های صلواتی که در ماه محرم و صفر در سطح شهر از مردم پذیرایی می‌کنند، باید مجوز بگیرند.

به گزارش هفت‌برکه، با نزدیک شدن به آغاز ماه محرم ۱۴۴۴ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گراش و رئیس شورای هیئات مذهبی از تمامی موکب‌داران خواست تا برای ساماندهی، تامین امنیت و نظارت بر بهداشت، قبل از برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب، مجوزهای لازم را دریافت کنند.

علی‌اکبر فتحی، رئیس شورای هیئات‌ مذهبی شهرستان گراش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «در سال‌های گذشته نظارت دقیقی بر ایستگاه‌های صلواتی وجود نداشت و موکب‌داران با هر شیوه و در هر مکانی که خودشان ترجیح می‌دادند ایستگاه‌ها را برپا می‌کردند. امسال برای ایجاد نظم، امنیت، نظارت بر بهداشت و جلوگیری از ترافیک که بعضا مردم هم ناراضی می‌شوند، تصمیم گرفتیم شرط برپایی ایستگاه‌های صلواتی را اخذ مجوز قرار دهیم.»

فتحی در ادامه افزود: «نحوه صدور مجور به این شکل است که موکب‌داران درخواست خود را به شورای هیئات مذهبی یا اداره تبلیغات اسلامی می‌دهند. ما مکان برپایی را از نظر ترافیکی و برقراری امنیت بررسی می‌کنیم و اگر شرایط را داشته باشند مجوز صادر می‌کنیم. رعایت بهداشت و موقعیت مکانی برای عدم ایجاد ترافیک از مهم‌ترین شرایط ما برای برپایی است. پیش‌بینی می‌کنیم شهر گراش حدودا  ۲۵ تا ۳۰ متقاضی برای ایستگاه‌های صلواتی داشته باشیم.»

رئیس شورای هیئات‌ مذهبی شهرستان گراش در پایان اظهار داشت: «در خصوص برنامه‌ هیات‌های مذهبی در دهه محرم، موارد لازم را تذکر داده‌ایم و با توجه به شرایط کرونایی که در شهرستان گراش در حال حاضر رنگ زرد است، هیات‌ها می‌تواند در فضای مسقف با ظرفیت ۵۰ درصد، رعایت فاصله، استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری را برگزار کنند. در خصوص سینه‌زنی و زنجیرزنی سنتی هم رعایت فاصله و زدن ماسک الزامی است. با توجه به اعلام ستاد کرونا و شورای تامین، زمان برگزاری مراسم‌های عزاداری در دهه محرم از ساعت ۲۱ تا ۲۴ بامداد در نظر گرفته شده است.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. بله البته.
    یعنی چی بدون مجوز ، واسه دادن و خوردن شربت ترافیک درست می‌کنین؟!
    یعنی چی بدون مجوز ، خیابون و جذول رو پر از لیوان یکبار مصرف و ظرف یکبار مصرف خوراکی می‌کنین؟!
    آشغال ریختن توو خیابون و جذول و ترافیک درست کردن بااااااید با مجوز باشه🤔🤨😕

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top