بستن

شورای و شهرداری در فکر سیلی که می‌آید

هفت‌برکه: با هر بارندگی، بسیاری از خیابان‌های شهر گراش دچار آبگرفتگی می‌شود. با اعلام هشدار هواشناسی و احتمال سیل در آخر هفته، اعضای شورا و شهردار گراش از نقاط اولویت‌دار و بحرانی دفع آب‌های سطحی بازدید کردند.

به گزارش هفت‌برکه، موضوع ساماندهی آب‌های سطحی گراش با هر بارندگی در دستور کار قرار می‌گیرد و معمولا تا بارندگی و سیل بعدی فراموش می‌شود. دانشور، رییس شورای شهر، می‌گوید به خاطر بارندگی‌های پیش‌ رو و مشکلاتی که در بارندگی‌های اخیر بررسی شده، رفع مشکل موارد خیلی اورژانسی آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گراش، علیرضا دانشور، رئیس شورا، به اتفاق مهدی حلیمی، شهردار گراش، مولایی، رئیس ستاد بحران شهرداری و مسئولین واحدهای مختلف شهرداری در چند نوبت (قبل از باران، حین باران و بعد از باران‌های اخیر) از نقاط مختلف شهر، محله‌ها و مسیل‌های سیلاب بازدید و راه‌کارهای برون‌رفت از بحران را بررسی کردند و در دست اقدام قرار دادند.

دانشور: ۸۰ درصد طرح مطالعاتی آب‌های سطحی گراش انجام شده است

علیرضا دانشور، رئیس شورای ششم، با اشاره به بازدیدهای به عمل آمده از نقاط بحرانی و پروژه‌های وسیع دفع آب‌های سطحی در راستای بررسی وضعیت اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی و کانال‌های انتقال فاضلاب گفت: «در سال‌های گذشته همزمان با فصل بارندگی، نقاط مختلف شهر گراش دچار آبگرفتگی می‌شود که شورا و شهرداری در نظر دارند با تکمیل طرح مطالعاتی دفع آب‌های سطحی با انجام کارهای زیربنایی این مشکل را حل کند.»

علیرضا دانشور، رئیس شورای ششم، در گفتگو با هفت‌برکه، با بیان اینکه قبل از شورای ششم طرح مطالعاتی آغاز شده است گفت: «مشاور طرح ساماندهی‌ آب‌های سطحی گراش آقای شافعی هستند. قبل از شروع به کار شورای ششم، مشاور طرح آب‌های سطحی گراش معرفی و قرارداد عقد شده و طرح مطالعاتی آغاز شده است. روز یکشنبه مجدد در خدمت آقای شافعی هستیم تا از بعضی نقاط اولویت‌دار بازدید انجام شود. به خاطر بارندگی‌های پیش‌ رو و مشکلاتی که در بارندگی‌های اخیر بررسی شده، موارد خیلی اورژانسی را آغاز کرده‌ایم. کارشناس طرح فقط ارزیابی می‌کند و طرح خود را پیشنهاد می‌دهد شهرداری و شورا وارد فاز اجرایی می‌شوند.»

رئیس شورای ششم در ادامه افزود: «۷۰ تا ۸۰ درصد طرح مطالعاتی انجام شده است و رو به اتمام است. در چند روز گذشته به اتفاق شهردار و واحد عمران بارها نقاط مهم و حادثه‌خیز شهر را با توجه به بارندگی‌های پیش‌ رو بازدید کرده‌ایم. متاسفانه در گذشته خیلی از مجوزهایی که نباید داده می‌شد صادر شده و مسیر آب‌ها بند آمده که باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود. بارها بازدید میدانی انجام شده است. یکشنبه فقط طرح جمع‌بندی و اقدامات لازم شروع می‌شود که امید داریم تا چندماه آینده طرح بسته شود.»

دانشور با اشاره به برخی موارد مهم و در دست اقدام گفت: «روبروی دانشگاه علوم پزشکی یک کانال عرضی احداث می‌شود که امروز یا فردا کار آغاز می‌شود و تا یک هفته ورودی اصلی دانشگاه مسدود می‌شود. در این منطقه خیلی از خانه‌ها دچار آب‌گرفتگی می‌شد و دلیل آن هم حجم بالایی از آب بود که از کوه‌ها سرازیر و از درب اصلی دانشگاه خارج می‌شود که قرار شد با احداث کانال اصلی، خیلی سریع این کار شروع شود. در رودخانه پشت آبشار اندیشه هم جانمایی انجام شده است که قرار است بیل مکانیکی اقدام کند و دو گودبرداری انجام شود تا با احداث کانال‌های بزرگ سرعت آب گرفته شود. خیابان امام خمینی (ره)، بسیج، آبیاری، درمانگاه، بیدله، بند و شیخ، بلوار جانبازان و… از نقاط مورد بازدید بود.»

رئیس شورا گفت با جدیت و به طور مستمر و بدون هیچ وقفه‌ای برای تحقق وعده‌های داده شده به شهروندان عزیز پای کار هستیم و با تمام توان، برنامه‌ریزی‌های انجام شده و توجیه نیروهای خدمات‌رسان برای مقابله با بارش‌های آتی آماده‌ایم. او اظهار داشت: «بعضی‌ نقاط اولویت‌دار و مهم را به صورت خیلی سریع با توجه به اشرافیت شورا و شهرداری به موضوع خارج از طرح مطالعاتی به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم تا ان شاالله با پشت‌ سر گذاشتن این بارندگی، طرح مطالعاتی پله به پله وارد فاز اجرایی شود. بعضی از راهکارهای طرح مطالعاتی هزینه‌بر است که باید کم‌کم با تامین بودجه طرح را اجرایی کنیم. مشکلات ناشی از آب سطحی گراش کم نیست و واقعا گراش در این زمینه مشکل دارد که باید به مرور زمان با تامین بودجه این مشکل حل شود. ان شاالله طرح که به صورت کامل جمع شده، منطقه به منطقه برآورد هزینه و در دستور کار برای تامین بودجه قرار می‌گیرد و به مرور زمان کار انجام می‌شود.»

شهردار گراش: راهکار، کم کردن حجم سیلاب ورودی به شهر است

به گزارش روابط عمومی شهرداری گراش، مهندس مهدی حلیمی، شهردار گراش، در حاشیه این بازدیدها گفت: طی روزهای اخیر به صورت میدانی از چند نقطه بازدید شد و نکات کارشناسی و تخصصی توسط مدیریت بحران مطرح و راهکارهای دفع آبهای سطحی منطقه به معاونین فنی و عمرانی و خدمات شهری حاضر در این بازدید ارائه گردید.

حلیمی تغییر مسیر آب‌های ورودی به شهر را یکی از راه‌های کم کردن حجم سیلاب دانست و خواستار بررسی کارشناسی حفر کانال جهت هدایت آب‌های جاری از شمال شهر، سمت دانشگاه علوم پزشکی شد. حلیمی تسریع در تهیه طرح مطالعاتی دفع آب‌های سطحی را خواستار شد و ضمن تذکر به واحد عمران، هرگونه کوتاهی در این خصوص از طرف پیمانکار را بلاتوجیه دانست.

 

 

 

 

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top