بستن

در افتتاح مسجد اسماعیل‌آباد، ۲۲۰ میلیون هم برای برق‌رسانی کمک شد

هفت‌برکه: اهالی اسماعیل‌آباد شب عید غدیر را با افتتاح مسجد و حسینیه امام رضا(ع) جشن گرفتند. همزمان با این جشن، ۲۲۰ میلیون تومان نیز برای آغاز برق‌رسانی به این نقطه جمعیتی جمع‌آوری شد.

به گزارش هفت‌برکه، دوشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با عید غدیر خم، مسجد و حسینیه خیرساز امام رضا(ع) در اسماعیل‌آباد با حضور سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش؛ و اعضای شورای ششم و دیگر مسئولین و مردم افتتاح شد.

مسجد ساختن خوب است، فرزند صالح بهتر

امام جمعه گراش با اشاره به عید غدیر خم گفت: غدیر خورشیدی است که بعضی‌ها با کمک آن نور خود را در مسیر نورانی قرار دادند و بعضی هم به آن پشت کردند و در تاریکی رفتند. بخشایش‌پور در مورد دوره معاصر نیز گفت: «در دوران انقلاب اسلامی هم بسا افرادی که در حوزه دینی دستی در آستین داشتند که با حب ریاست چنان باختند و زمین خوردند که فقط فکر می‌کنند در مسیر دین هستند. آفت ریاست‌طلبی این است که آدم در برابر امام زمانش می‌ایستد.»

امام جمعه گراش گفت: «هر کسی با زبان و عملش کاری کرده است، در اینجا سهیم است. لازم به تشکر ما نیست. اجر مسجد ساختن و حسینیه ساختن پر واضح است. نمی‌خواهم ارزش مسجد ساختن را کم کنم. اگر می‌خواهید کاری بکنید، از این کار بزرگتر، تربیت اولاد صالح است.»

بخشایش‌پور با تاکید بر لزوم فعال بودن مساجد گفت: «دنبال کنید یکی دو نفر بیایند طلبه شوند که خدمتی به این نظام و حکومت و مردم بکنند. در کنار مسجد ساختن، فعال بودن هم مسجد لازم است. کاری کنید این مسجد در قیامت شهادت بدهد نه این که شکایت کند.»

شروع کار با ۱۰۰ هزار تومان

در ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام جواد فخاری در توضیحی در مورد حسینیه و خود روستا گفت: «از سال ۹۸ ساخت این مکان با مبلغ ۱۱۰ هزار تومان آغاز شد که تاکنون ۸۰۰ میلیون برای آن هزینه شده است. مساحت این مسجد و حسینیه ۲ هزار متر مربع است و افراد مختلف از مبالغ کم تا ۱۰۰ میلیون تومان که از طرف آقای غفاری بوده، کمک کرده‌اند. این فضا و روستا هنوز کمبودهایی دارد. کمبود اصلی مسجد یک آشپزخانه است و امیدواریم به زودی یک آشپزخانه برای آن ساخته شود.»

فخاری در مورد کمبود اصلی اسماعیل‌آباد گفت: «کمبود و مشکل اصلی برق است و در حال حاضر برق از طریق یک موتور برق بزرگ تامین می‌شود و گفته‌اند برای برق‌رسانی باید هزینه نصب تیر برق از جاده تا روستا از طریق خیرین تامین شود.»

فخاری با اشاره به حضور هیات‌های مذهبی در این مکان گفت: «هیات رایت‌العباس در مناسبت‌های مختلف حضور دارند و دیگری هیات بیت‌الحرمین مسجد امام رضا است. هیات باید از قالب خودشان بیرون بیایند و سیار باشند و در جاهای مختلف اجرا برنامه داشته باشند.»

جمع‌آوری ۲۲۰ میلیون برای برق‌رسانی

اسماعیل‌آباد سکونتگاهی در ۵ کیلومتری شهرستان گراش است که به دلیل نداشتن کد آبادی هنوز نه آبادی است و نه روستا و ۶۱ نفر اهالی آن از حداقل امکانات اولیه از جمله آب، برق و … محروم هستند. (خبر در گریشنا) بعد از انتشار گزارش هفت‌برکه و پیگیری اهالی اسماعیل‌آباد، قرار شد موضوع کد آبادی مجددا در صورت کار قرار بگیرد به صورت موقت با تامین هزینه از سوی اهالی و خیرین به این روستا برق‌رسانی شود.

در مراسم افتتاح حسینیه و مسجد امام رضا(َع) با همت خیرین حاضر در این مراسم، ۱۰۰ میلیون تومان حاج غلامحسین غفاری، ۱۰۰ میلیون تومان حاج علی ارژنگ، و مبلغ ۲۰ میلیون تومان از سوی بگ‌میرزا پورشمسی؛ جمعا به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان؛ برای برق‌رسانی به اسماعیل‌آباد کمک شد. برآورد اولیه برای این پروژه ۲ میلیارد تومان است.

عکس‌های محمد جهاندیده و مجید افشار را از مراسم افتتاح مسجد امام رضا(ع) می‌بینیم.

عکس‌های مجید افشار از این مراسم را ببینید.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. با سلام و خدا قوت .سوالی پیش میاد در این زمینه .که در گزارش قبلی شما امده بود این سکونگاه غیر رسمی و قانونی هست چطور شد بعد ۱۳روز همه رفتند و در مسجد امام؟جشن گرفتند ؟اگر غیر قانونی بود چرا روحانیت محترم رفتند و ….. حالادر جای هم پیشنهاد شده بر جابجای اهالی !
    کاری به کشور نداریم تو این منطقه کی به خدا میداند .
    ولی انتطار پاسخ گویی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top