بستن

بیانیه هیات داوران نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش

پیروز کلانتری، مهدی بوستانی، محمدهادی سبحانیان هیات داوران نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش پیش از اعلام نتایج داوری، در بیانیه‌ای دیدگاه خود را در مورد فیلم‌های ر این دوره از جشنواره بیان کردند.

بیانیه هیات داوران

هیأت داوران نهمین جشنواره‌ی استانی‌ی فیلم کوتاه کل گراش، در وهله‌ی اول بر خود واجب می‌داند که از همت برگزارکنندگان و حامیان آن تحسین و تقدیر نماید، چرا که استمرار یک حرکت فرهنگی را در طول سالیان متمادی، پراهمیت‌تر از وسعت و رنگارنگی‌ی آن می‌داند و کیست که نداند بقای یک حرکت فرهنگی خصوصاً در این وانفسای ریال و دلار و درهم چه حکایت‌ها دارد!

در وهله‌ی بعد، هیأت داوران پویایی و سرزندگی‌ی جریان فیلم‌سازی در استان را قدر می‌نهد؛ پویایی‌ای که می‌توان آن را در تنوع اندیشه و ساختار فیلم‌های جشنواره به خوبی مشاهده کرد و امیدوار است که این پویایی و سرزندگی، هم از سوی خودِ فیلم‌سازان و هم از سوی مسئولان فرهنگی‌ی استان جدی گرفته شود. هم‌چنین بررسی‌ی علل حضور اندک فیلم‌سازان زن را نیز نکته‌ا‌ی در خور عنایت و بررسی می‌داند.

هیأت داوران به دلیل آن که احساس می‌کند تعریف فیلم «تجربی» هنوز در بین فیلم‌سازان چندان روشن نیست، تصریح می‌کند که بعضی از فیلم‌های ارائه‌شده در بخش تجربی، ماهیت این «گونه» را نداشته و در زیرمجموعه‌ی آثار داستانی می‌گنجیدند؛ ولی هیأت داوران ماهیت تجربی داشتن را شرط لازم یک اثر برای رقابت در این بخش می‌دانست. در مجموع می‌توان گفت در بخش تجربی، به دلیل کیفیت قابل توجه آثار، رقابت تنگاتنگ‌تر به نظر می‌آمد. در بخش داستانی هم رقابت نزدیک به هم بود اما در مجموع کیفیت آثار، چنگی به دل نمی‌زد. در بخش مستند اما، متأسفانه کیفیت پایین اکثر آثار، رقابت را بی‌معنا کرد و موجب درخشش اثری گردید که همه‌ی استانداردهای فنی و هنری‌ی لازم را در خود داشت.

هیأت داوران نیز ضمن تأکید بر این نکته‌ی بدیهی که هر قضاوت هنری جدا از سلیقه‌ی شخصی‌ داوران نیست، آراء خود را اعلام می‌دارد.

نامزدها و نتایج:

نامزدهای جوایز جشنواره کل معرفی شده‌اند و تا ساعتی دیگر نتایج داوری در سایت گریشنا منتشر می‌شود.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top