بستن

جِی‌کافه، یک کافه‌ی خانوادگی‌تر و هنری‌تر

هفت‌برکه – گزارش‌آگهی: جواد رادمرد، از هنردوستان گراش، در کافه گالری «جِی» به دنبال ایجاد یک فضای متفاوت هنری و فرهنگی است.

به گزارش هفت‌برکه، بعد از یک سال و نیم تلاش بی‌وقفه، یک کافه‌ی دیگر به جمع کافه‌های گراش اضافه شد. جی‌کافه با دو بخش مجزا به صورت سالن داخلی و باغ‌بام در فضای پشت‌بام، تازه‌ترین کافه در گراش است که با حضور علاقه‌مندان و هنردوستان گراش، پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ افتتاح شد.

جی کافه در بلوار سرداران، بعد از سینما فرهنگ، کنار مدرسه پیام‌آوران واقع است.

جواد رامرد از ۱۵ سال پیش فعالیت خود را با کارهای فرهنگی آغاز کرده بود و در بسیاری از کنسرت‌ها، تئاترها، جنگ‌ها و مراسم‌های مناسبی گراش همکاری داشته است. رادمرد این روزها با افتتاح یک کافه با نام جی، کار خود را ادامه می‌دهد. در ادامه بیشتر از او و کافه‌اش خواهیم خواند.

هفت‌برکه: بد نیست ابتدا از زبان خودتان از سابقه فعالیت هنری‌تان بشنویم.

رادمرد: جواد رامرد، متولد دوم آذرماه ۱۳۶۳ از گراش و متاهل هستم. ۱۵ سال حضور فعال در کارهای فرهنگی، هنری و اجتماعی را دارم. اکثر نمایش‌های که در گراش برگزار می‌شود کارهای نورپردازی، صدابرداری و گاهی مدیریت آن‌ها بر عهده خودم بود. علاوه بر این، همکاری با گروه موسیقی پارسینا، گروه موسیقی آسوریک و همکاری با گروه موسیقی امیر فانی به عنوان اسپانسر و کار صدابرداری را بر عهده داشتم. در دوره‌های برگزاری خونه کدیم هم گوشه‌ای از کار را دست گرفته بودم. حضور در ۱۳ دوره جشنواره فیلم کل، ابتدا به عنوان مسئول فنی و بعدها به عنوان مدیر اجرایی، نیز از دیگر کارهایی است که در این سال‌ها در آن همکاری داشتم.

هفت‌برکه: ایده راه‌اندازی یک کافه دیگر در گراش از کجا شکل گرفت؟

شرایط کرونا باعث تعطیلی تمامی فعالیت‌های هنری شد و یک خلا بزرگ برای همه ما وجود داشت. من هم از کارهای فرهنگی فاصله گرفته بودم. در همان فضا سال ۹۹ تصمیم گرفتم این بار با افتتاح کافه در فضای فرهنگ و هنر حضور داشته باشم و یک مکان آرام برای فعالان فرهنگی آماده کنم که دوباره دور هم جمع شویم. خودم علاقه زیادی به داشتن یک کافه برای ارتباط و معاشرت با مردم داشتم و همیشه یک کافه با دکور خاص را مد نظر داشتم که حس خوبی به فرد بدهد. بیشتر برای ایجاد آن فضایی که همیشه توی ذهنم بود تصمیم گرفتم خودم یک کافه افتتاح کنم.

هفت‌برکه: پس کارهای طراحی و دکور کار خودتان است؟

طراحی و دکور یکی از علاقه‌مندی‌های من است و دوست نداشتم حتی برای نورپردازی هم از کمک کسی استفاده کنم. تمامی کارها را صفر تا صد کامل خودم انجام دادم. حتی نجاری را هم خودم انجام دادم. برای همین کمی این پروسه افتتاح زمان‌بر شد ولی از این که خودم همه کارها را انجام می‌دادم، راضی و خوشحالم.این طوری برایم راحت‌تر بود و حتی اگر جایی هم اشتباهی می‌شد کسی را مقصر نمی‌دانستم.

تقریبا یک سال درگیر آماده‌سازی و ساخت دکور و تجهیزات بودم. بیشترین سرمایه اصلی که برای این کار هزینه کردم خرید پالت بود و مابقی تجهیزات را اکثرا داشتم ولی اگر همین نیروی کار را هم از بیرون می‌آوردم بیش از ۲۰۰ میلیون فقط کارگر و دستمزد برای من هزینه داشت. چون خودم به ساخت دکور علاقه داشتم برایم خیلی جذاب‌تر بود و هر میز و صندلی هم که می‌ساختم انگیزه بیشتری پیدا می‌کردم.

هفت‌برکه: تفاوت جی‌کافه با دیگر کافه‌های گراش در چیست؟

همه کافه‌هایی که در گراش است فضای مناسب دارند و اتفاقا از نیروهای کاربلد هم هستند، ولی شاید تنها تفاوتی که این بین وجود داشته باشد جی‌کافه فضای بزرگتر و خانوادگی‌تری دارد. حتی یک فضای روباز در طبقه دوم هم داریم که ان شاالله در فصل‌هایی که هوا کمی رو به خنکی برود، کاربرد بیشتری خواهد داشت.

هفت‌برکه: برای کافه از عنوان کافه-‌گالری استفاده کرده‌اید. قرار است اینجا اتفاق خاصی بیافتد؟

قطعا، به دنبال همین اتفاق خاص هستیم و برای آن برنامه داریم. با توجه به تجربه‌ام در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری، برنامه‌های موسیقی و نمایشی و … برنامه‌ داریم. به خاطر همین اصرار داشتم فضای کافه بزرگتر از حد معمول باشد. از همه هنرمندان عزیز هم دعوت می‌کنم که کافه گالری جی را به عنوان یک مکان و یک امکان هنری در نظر داشته باشند. این دو سال تمرکز من روی دکور و آماده‌سازی بود. الان که کار راه افتاده است فرصتی است که به سراغ برنامه‌ریزی برویم.

هفت‌برکه: از نظر مجوز و راه‌اندازی کار مشکل خاصی نداشتید؟

در این مدتی که پیگیر راه‌اندازی و مجوزها بودیم با مشکل خاصی روبه‌رو نشدم و اتفاقا هر جا برای مجوز و کاری هم مراجعه می‌کردم وقتی متوجه می‌شدند که من خودم تمامی کارها را اانجام می‌دهم همکاری هم می‌کردند. غلامرضا افشار برای راه‌اندازی کافه کمک خیلی زیادی به من کرد و حتی قرار بود کنار هم کار کنیم ولی به دبی سفر کردند. چند ماهی هم حسین ناصری در کنارم بود و کمکم کرد. از حسین افشار، احمدرضا جبرالدینی و دیگر دوستانم که در این مدت کنارم بودند و به من کمک کردند تشکر می‌کنم.

راضیه بهادر، همسر جواد رادمرد، در خصوص فضای جی‌کافه می‌گوید: «من خیلی اهل کافه رفتن نبودم، لااقل در گراش، اما به خاطر محیط بزرگ و فضای آرامی که جی‌کافه دارد این روزها با دوستانم بیشتر وقت خود را در کافه و دور هم می‌گذرانیم. از دید خیلی از دوستانم محیط جی‌کافه خیلی خانوادگی‌تر است. امیدوارم در جی‌کافه میزبان خیلی خوبی برای خانواده‌ها و به خصوص بانوان گراش باشیم و لحظات شاد و شیرینی را برای شما رقم بزنیم.»

.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top