بستن

هشتمین سال با جشنواره‌ی هشتمین آفتاب

هفت برکه: برای هشتمین سال شب‌های گراش در دهه ولایت با برگزاری همایش و جشنواره رضوی هشتمین آفتاب، پرفروغ بود.

به گزارش هفت‌برکه از ۱۷ تا ۲۱ خردادماه ۱۴۰۱ به مدت پنج شب به سنت هر ساله همایش و جشنواره رضوی هشتمین آفتاب به همت جمعی از دوستداران اهل بیت و شبکه جوانان و نوجوانان رضوی گراش برگزار می‌شود. 

محمد علی شامحمدی مدیر همایش هشتمین آفتاب در مورد این برنامه گفت: «در این جشنواره صحن انقلاب حرم امام هشتم(ع) در صحن حسینیه ابوالفضل(ع) بازسازی و در این فضای معنوی برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری اجرا می‌شود. امسال بنرها نصب شده از نو چاپ و نصب شد و همچنین سعی کنیم از ظرفیت‌های مداحان و شخصیت‌های شهر گراش نیز بیشتر استفاده کنیم.»

شامحمدی در مورد برنامه‌های امسال هشتمین همایش گفت: «افتخار ما این است که برای هشتمین سال توانستیم پرچم امام رضا(ع) را در گراش برافراشته نگه داریم. در دو شب نخست سخنرانانی از شهرستان در برنامه مهمان ما بودند و در شب‌های پایانی میزبان مهمانان و شخصیت‌های استانی و کشوری هستیم. با حضور کاروان زیر سایه خورشید و پرچم سبز رضوی برنامه‌های دو شب پایانی شب و شام میلاد با حضور گسترده‌ مردم برگزار می‌شود. در این شب‌ها چون صحن حسینیه جوابگو نیست از ظرفیت کوچه مجاور حسینیه هم استفاده می‌کنیم تا پاسخگوی سیل مشتقان شمس‌الشموس باشیم.»

 ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش آغازگر جشن‌های دهه ولایت در گراش و سخنران اصلی برنامه بود. امام جمعه گراش در مورد ضرورت محبت اهل بیت علیهم‌السلام و تاثیر آن در زندگی مومنین سخن گفت.

محمود طاهرزاده فرماندار جدید گراش در شب دوم همایش هشتمین آفتاب برای نخستین بار به عنوان فرماندار در جمع عموم مردم سخت گفت. طاهرزاده با اشاره به برخی رخدادهای هنری روزهای اخیر گفت: « اگرچه اصل تهاجم دشمن در شرایط فعلی تحریم اقتصادی است اما تهاجم فرهنگی نیز در دستور کار دشمن قرار دارد.»

 قاسم عسکرنژاد دبیر شبکه جوانان رضوی استان فارس مهمان شب چهارم همایش است. در شب پایانی سرهنگ حسن عبدالله زاده، جانشین سپاه فجر فارس در گراش حضور خواهد داشت و در همایش هشتمین آفتاب سخنرانی خواهد کرد. 

پنج گروه سرود راویان آفتاب

یکی از بخش‌هایی هنری که هر ساله همراه با استقبال مردمی اجرا می‌شود، بخش سرودهای مذهبی است. محمد رستم‌پور مدیر گروه‌های سرود روایان آفتاب در مورد برنامه‌های سرود همایش گفت: «در پنج شب برگزاری همایش رضوی ۱۲ سرود با مضامین گوناگون مذهبی به ویژه سرودهای رضوی  توسط ۵ گروه سرود راویان آفتاب اجرا می شود.»

رستم‌پور ر مورد گروه‌های سرود روایان آفتاب گفت: «گروه‌‌های سرود روایان آفتاب زیر نظر موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و به عنوان آوای رضوان فعال هستند. هر ساله در فراخوانی از رده‌های مختلف سنی برای عضویت در گروه سرود دعوت می‌شود و امسال برای نخستین‌بار در رده سنی نونهالان نیز فعال شده‌ایم. در حال حاضر یک گروه نونهالان، دو گروه نوجوانان، یک گروه جوانان و یک گروه نوجوانان در بنارویه در مجموعه راویان آفتاب فعال هستند.»

رستم‌پور در مورد برنامه ویژه روایان آفتاب گفت: «در شب میلاد یک اجرای دسته جمعی و گروهی ۷۰ نفر داریم که ترکیب این گروه‌ها در کنار هم همخوانی خواهند داشت. همچنین به تدریج کلیپ مربوط به این سرودها و برنامه‌های همایش به تدریج در فضای مجازی منتشر می‌شود.»

زیر سایه خورشید در گراش

بخشی از ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) حضور خادمان حرم رضوی به همراه پرچم مطهر حرم در شهرستان‌های مختلف است. این گروه در دو شب همایش در حسینیه ابوالقضل(ع) حضور دارند و در دو روز حضور در گراش نیز به دیدار خانواده‌های شهدا و برخی از حاجت‌خواهان شهرستان می‌روند.

در روز نخست حضور، این کاروان به منزل پدر شهیدان علی و عباس نام‌آور، پدر شهید غلامعباس وقارفرد، مادر شهید مصطفی عباسپور، همسر شهید حسن خواجه‌پور شهید منا و خانواده ابراهیمیان حادثه‌دیده قطار مشهد – یزد سر زدند. 

 

 

 

 

دبیر عکس پایگاه خبری هفت‌برکه دبیر انجمن فیلم و عکس گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top