بستن

عرضه نان‌های متفرقه در سوپرمارکت‌ها ممنوع است

هفت‌برکه: فرماندار گراش در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بر افزایش کیفیت نان تاکید کرد. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، چهارشنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱، محمود طاهرزاده سرپرست فرمانداری گراش در نشست کارگروه آرد و نان بر نظارت و کیفیت هر چه بهتر پخت نان در شهرستان تاکید کرد و گفت: انتظار مردم افزایش کیفیت نان است.

در این جلسه که به ریاست فرماندار و با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، بخشداران و اعضای شورای آرد و نان برگزار شد، چالش‌ها و مشکلات حوزه آرد و نان به ویژه نانوایی صنعتی سخاوت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن تاکید بر جلوگیری از فروش نان خبازی‌ها در خواربارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌های سطح شهر، در راستای سلامت مردم شهرستان، هرگونه عرضه نان بدون کد بهداشتی و بی‌هویت در سوپرمارکت‌ها ممنوع شد.

نانوایی‌ها به دنبال تنوع در پخت باشند

طاهرزاده، سرپرست فرمانداری گراش، در این نشست با بیان اینکه ارتقاء کیفیت نان در این شهرستان یک مطالبه جدی است، تصریح کرد: نانوایی‌های شهرستان ملزم به عرضه نان با کیفیت به مردم هستند و نیاز است دستگاه‌های متولی به منظور بهبود وضعیت موجود در نانوایی‌ها نظارت جدی داشته باشند.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه مردم از کیفیت پایین پخت نان ناراضی هستند، گفت: نان به عنوان یکی از نیازهای روزانه مردم نقش مهمی در سفره مردم دارد.

وی بر لزوم نظارت هر چه بیشتر و مستمر بر فعالیت نانوایی‌های گراش تاکید کرد و افزود: عملکرد نانوایی‌ها باید با دقت رصد، کنترل و مراقبت شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از عرضه نان بی‌کیفیت، خام‌فروشی، عدم رعایت ساعت پخت و غیره برخورد شود.

رئیس شورای آرد و نان گراش خواستار تنوع سازی در تولید نان شهرستان شد و افزود: نانوایی‌ها تنها به عرضه یک نوع نان اکتفا نکنند و لازم است که برای تنوع در پخت نان برنامه ریزی شود و نانوایان نیز در این زمینه تلاش کنند.

هدفمندی یارانه نان با هدف جلوگیری از قاچاق آرد

سرپرست فرمانداری گراش با اشاره به نتایج قابل انتظار هدفمندی یارانه آرد از جمله اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از قاچاق و توزیع هدفمند یارانه‌ها، گفت: هدفمندی یارانه‌ها در حوزه آرد و نان باعث مدیریت مصرف در این حوزه شده و از قاچاق آرد نیز جلوگیری می‌کند.

طاهرزاده گفت: در گذشته آرد یارانه‌ای به نانوا داده می‌شد که بخشی از آن تبدیل به نان می‌شد و ممکن بود بخش قابل توجهی از آن به دلیل انگیزه فراوان ناشی از اختلاف سرسام آور قیمت بازار آزاد، تبدیل به آرد قاچاق شود

وی اضافه کرد: این طرح در پی اصلاح هدفمندی یارانه‌ها و در راستای پیشگیری از قاچاق آرد و فروش خارج از شبکه آن که سالانه موجب خروج بخش زیادی از آرد مصرفی کشور به آن سوی مرزها می‌شد و امنیت غذایی جامعه را با مخاطره همراه می‌کرد، اجرایی شده است

طاهرزاده مصوبات کارگروه آرد و نان را برای همه لازم الاجرا دانست و افزود: نیاز است مصوبات شورای ارد و نان به طور دقیق دنبال و اجرا شود.

در این جلسه ۹ نانوایی سطح شهر که در نوبت صبح پخت نداشتند و خودسرانه تعطیل کردند اخطار گرفتند.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. خدمت تمام پدرهای مادی و معنوی!
    نانی ( پول ، پس‌انداز پول ، حقوق ، هدیه‌های گرانقیمت ، مهر و محبت ، مایحتاج ، رفاه ، مسکن ، آسایش ، آرامش ) که بر اهل خانه‌ات واجب و رواست ؛ بر مردم بیرون از خانه حرام است.
    اول مایحتاج مادی و معنوی اهل خانه‌ات را برآورده کن و آنها را سیراب کن بعد به مردم بیرون از خانه‌ات وارسی کن.
    اینست رمز آرامش اهالی خانه‌ات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top