بستن

مهره‌چینی در هیات‌های ورزشی گراش

هفت‌برکه: هیات‌های ورزشی همانند کابینه اداره ورزش و جوانان است و فعالیت‌های ورزشی شهر از طریق هیات‌ها انجام می‌شود.ورزش گراش بیش از ۳۰ هیات دارد که با آمدن محسن افشار، به اداره ورزش و جوانان شهرستان روسای برخی هیات‌های ورزشی تغییر و یا در سمت خود ابقا شدند.

 

روسای کدام هیات با آمدن افشار تغییر کرد؟

در حالی که با حضور محسن افشار در اداره ورزش و جوانان و انتقادات او پیش از ریاست، به نظر می‌رسید تغییرات زیادی در ساختار هیات‌ها رخ می‌دهد اما در ماه‌های ابتدای فقط کمتر از یک چهارم روسای هیات‌ها تغییر دادند و بیشتر روسای هیات‌های ورزشی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. 

روسای هیات‌های ورزشی به پیش‌نهاد رییس اداره ورزش و جوانان و با حکم هیات ورزشی استان منصوب می‌شوند. 

۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با حکم محسن افشار، علیرضا حسن‌نژاد به عنوان سرپرست هیات ورزش‌های همگانی منصوب شد. این هیات با توجه به شاخه‌های مختلف در طی این مدت چند دوره مسابقات برگزار کرده است. 

در هیات سوارکاری سلمان مهرابی از چند ماه قبل استعفا داده بود و حسین متین سرپرست این هیات بود. بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ از سوی هیات سوارکاری استان متین به عنوان رئیس جدید هیات سوارکاری شهرستان منصوب شد.

در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ دو تغییر دیگر اعلام شد. یعقوب وفایی‌فرد به عنوان سرپرست ورزش تازه فعال شده کبدی معرفی شد.  محمد خوشبخت نیز به جای صادق فروزان که به خارج از کشور رفته است،به عنوان سرپرست هیات شنا، شیرجه و واترپلو انتخاب شد. 

هیات تیراندازی دیگر هیاتی بود که ریاست آن به علی نیکنام سپرده شد. محمدعلی نادرپور برای فعال شدن رشته مادر دو و میدانی در سمت ریاست این هیات قرار گرفت. اسد محبی رزمی‌کار باسابقه گراشی نیز در راس هیات ووشو گراش قرار گرفت. 

بعد از کناره‌گیری علی‌اصغر اندیشه از هیات دوچرخه‌سواری، جلال ایزدی ریاست این هیات را بر عهده گرفت.

یونس نوروزی در هیات کوهنوردی جای خود را به حمزه حسینی ورزشکار فعال این رشته داد.

در کدام هیات‌ها تغییری رخ نداد؟

در برخی هیات‌های اما تغییر دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد روسای این هیات‌ها همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

یکی از چالش‌برانگیزترین هیات ورزشی گراش، هیات فوتبال است. احسان جوکار از سه سال پیش ریاست این هیات را برعهده دارد. رابطه هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان در سال‌های اخیر همواره پر نوسان بوده است. باید دید جوکار و افشار چگونه با هم سر خواهند کرد؟ افشار برای این موضوع به هفت‌برکه می‌گوید: «تاکنون چند جلسه با هیات فوتبال برگزار شده است و ما تمام تخلفات و مشکلات را با مستندات ارائه داده‌ایم و طبق مدرک با ایشان صحبت می‌کنیم، اما متاسفانه هیات فوتبال اداره ورزش و جوانان را به رسمیت نمی‌شناسد و همه کارهای خودش را تک‌نفره و بدون حتی کسب اجازه از اداره انجام می‌دهد. تا زمانی که مشکلات قبلی حل نشود و تخلفات بررسی نشود و ایشان ما را به رسمیت نشناسند اوضاع بهبود پیدا نمی‌کند.»

سال گذشته با استعفای مرتضی موغلی از ریاست هیات تنیس روی‌میز، این هیات به مهدی یحیایی سپرده شد که یکی از هیات‌های فعال گراش محسوب می‌شود.

هیات پرورش اندام ۱۷ سال پیش یعنی سال ۸۴ تشکیل شده است که مصطفی دانشور ۱۵ سال آن را رئیس هیات بوده است.

علی بیضایی، رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری شهرستان گراش است. این هیات از سال ۹۰ تشکیل شده است که ۷ سال آن را علی بیضایی رئیس هیات بوده است.

ریاست هیات کشتی در سال‌های گذشته با علیرضا دانشور بود ولی مدتی بود که این هیات غیرفعال بود، در سال جدید با حکم محسن افشار، رییس شورای شهر گراش دوباره رییس هیات کشتی گراش شد.

روسای این هیات‌ها نیز در سال‌های اخیر تغییر نداشته است. حسن جعفری در رئیس هیات اسکیت، صادق ظرافت در هیات تکواندو، حسینعلی مولایی در هیات تیراندازی با کمان، ابوالحسن خوشبخت در هیات جانبازان و معلولین، مهدی زمانی در هیات شطرنج، مهدی مهرابی در هیات والیبال، حسن دیباچی در هیات تنیس خاکی، حسن جبرالدینی در هیات بدمینتون، غلامرضا قاسمی در هیات پهلوانی و زورخانه‌ای، مرتضی هوشیار در هیات روستایی و عشایری، جواد خواستار هیات کونگ‌فو، عباس مهیایی ورزش‌های رزمی، سید روح‌الله موسوی هیات کاراته، طیبه جعفریان هیات نجات غریق و غواصی، یعقوب وفایی‌فرد هیات دانش‌آموزی، محمد مهرابی در هیات ژیمناستیک، یوسف صدرزاده در هیات بسکتبال و  زهرا نظافت در هیات هندبال به کار خود ادامه می‌دهند.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top