بستن

امدادگران هلال‌احمر با خودرو مجهز سر صحنه می‌روند

هفت‌برکه: همزمان با روز جهانی صلیب‌ سرخ و هلال‌ احمر، یک خودرو امداد و نجات ایسوزو تیپ یک، دارای امکانات کامل نجات جان مصدوم و فرد آسیب‌دیده در حوادث، به تجهیزات جمعیت هلال احمر گراش اضافه شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، غلامرضا محسنی، رییس جمعیت، از اختصاص یک دستگاه خودرو امداد و نجات ایسوزو تیپ یک به همرات تجهیزات آن به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به جمعیت هلال احمر گراش خبر داد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش گفت: «امدادرسانی در تصادفات خودرویی که سرنشینان در خودرو محبوس می‌شوند، اطفا حریق در حوادث جاده‌ای، حوادث مربوط به کوهستان و آواربرداری، از جمله کاربردهای این خودروها است.»

این خودرو امدادی یکی از نیازهای اصلی امدادگران هلال‌احمر گراش بود که با پیگیری حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، و مساعدت دکتر درویشی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس، و مهندس خوبیار، معاون امداد و نجات هلال احمر فارس، برای اختصاص این خودرو و مشارکت ۲۰۰ میلیون تومانی خیرین داوطلب شهرستان، سرانجام خریداری شد.

روابط عمومی هلال‌ احمر گراش کاربردهای بیشتر این خودرو را لیست کرد: «این خودرو یکی از مجهزترین خودروهای امدادی محسوب می‌شود. از جمله کاربردهای‌ آن در حوادث جاده‌ای؛ نجات افراد محبوس در خودروهای تصادفی شامل برش خودرو تصادفی، پرس کردن خودرو تصادفی و ایجاد منفذ جهت خروج مصدوم از تمامی خودروهای سبک و سنگین است. اطفا حریق اولیه خودروهای تصادفی و تعبیه بشکه ۵۰۰ لیتری کف تحت فشار به صورت ثابت در خودرو نجات و دستگاه واترمیست AFT کولی جهت اطفا حریق خودروهای تصادفی از دیگر امکانات این خودرو است.»

این خودرو در حوادث طبیعی مثل زلزله و آوار، دارای تجهیزات پنوماتیک است و می‌تواند اجسام سنگین آوار را تا حداکثر ۴۰ تن بلند کند و با ایجاد منافذ در آوار جهت رهاسازی افراد، داشتن اره بتن‌بر جهت برش هر نوع بتن در سازه‌های آواری و اره چوب‌بر جهت برش تنه‌های سنگین درخت در هنگام سقوط درخت‌ها، راه‌گشا باشد.

از دیگر امکانات این خودرو امدادی داشتن جلیقه نجات و کیسه پرتاب جهت نجات غریق در انواع آب‌ها، داشتن وسایل و تجهیزات کوهستان جهت صعود و فرود نجاتگران و دسترسی و انتقال مصدومین از ارتفاعات و عمق زمین، داشتن موتور برق اضطراری پمپ آب ۲ اینچ، وینچ جهت تثبیت و نجات خودرو در دره و آب‌های خروشان، اسکوپ استراکچر جهت حمل مصدوم است. این امکانات، این خودرو را به یکی از مجهزترین خودروهای امدادی تبدیل کرده است.»

روابط عمومی هلال احمر از ارگان‌هایی که روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌ احمر را تبریک گفتند، قدردانی کرد و گفت: «از نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان گراش، شورای اسلامی شهر گراش، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، رییس اداره پست شهرستان گراش و عبدالرضا افشار، مسئول موسسه خیریه شباب البرکه، که با ارسال پیام این روز تبریک گفتند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. خوشحالم برای این اتفاق. وقتی سال قبل برای گزارش رفتم پایگاه امداد، و بچه های زحمت کش هلال از نبود این ماشین حرف میزدن حسرت میخوردن که اگه این ماشین باشه خیلی از حوادث تا قبل از اینکه به مرگ طرف ختم شه رو میتونیم جلوش و بگیریم. واقعا آفرین به جناب حسین زاده. و دیگر عزیزان. خیلی مبارکتون باشه این هدیه قشنگ. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top