بستن

خیر گراشی در خلیلی اورژانس ۱۱۵ می‌سازد

هفت‌برکه: خیر گراشی برای ساخت اورژانس در ارد ۵۰۰ میلیون تومان کمک می‌کند.

به گزارش هفت‌برکه، خیر گراشی، مردم و دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای اقدام به ساخت اورژانس ۱۱۵ در خلیلی کردند.

مهندس محمد جواد یحیایی، معاون توسعه مدیریت و منابع علوم پزشکی گراش از عقد تفاهم‌نامه ساخت اورژانس ١١۵ خلیلی با خیّر گراشی خبرداد و گفت: «اورژانس ۱۱۵ خلیلی با زیربنای ۱۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۵۷۱ مترمربع، با هزینه حدود ۶٨٠ میلیون تومان احداث خواهد شد، که ۱۸۰ میلیون تومان توسط مردم روستای خلیلی و ۵۰۰ میلیون تومان نیز توسط خیر گراشی تامین خواهد شد.»

یحیایی با بیان اینکه این پروژه نیز در راستای بحث محرومیت‌زدایی در حال انجام است افزود: «علاوه بر نظارت بر عملیات اجرایی ساخت پروژه، هزینه تجهیزات ساختمان نیز توسط دانشکده علوم پزشکی گراش تامین خواهد شد. با توجه به شروع عملیات این پروژه، انتظار می‌رود ساختمان اورژانس ۱۱۵ خلیلی طی مدت یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.»

ناصر دلخوش، رئیس اورژانس ۱۱۵ گراش در گفتگو باهفت‌برکه گفت:‌‌ «خلیلی از قبل اورژانس نداشته، یک مجوز خیلی قدیمی بوده که سازمان اورژانس داده بود ولی پیگیری نشد. الان الحمدالله با پیگیری‌های انجام شده به جاهای خوبی رسید و خیر گراش و مردم خلیلی هم برای ساخت آن مشارکت دارند. با توجه به اینکه روستای خلیلی زیر مجموعه شهرستان گراش و دورترین نقطه از مرکز شهرستان است در گذشته خیلی وقت‌ها بیماران تصادفی و بیماران دیگر بالای ۹۰ درصد با خودرو شخصی به مراکز درمانی منتقل می‌شدند. از سال ۹۸ به بعد ما پایگاه دهستان فداغ را راه‌اندازی کردیم مواردی که زنگ زده می‌شد از طریق پایگاه فداغ پوشش می‌دادیم که باز هم بخاطر بعد مسافت و خرابی جاده مردم معمولا تماس نمی‌گرفتن و خودشان بیمار را منتقل می‌کردند.»

دلخوش با بیان اینکه با رفتن اورژانس به خلیلی این امید را داریم که در کم‌ترین زمان به بالین بیمار برسیم افزود: «با ساخت اورژانس در خلیلی می‌توانیم هم برای خود خلیلی و هم روستاهای اطراف را پوشش دهیم، با آموز و اطلاع‌رسانی برای مردم خدمات خوبی ارائه می‌دهیم تا از ناآگاهی و انتقال بیمار با خودرو شخصی و جابجایی آسیب‌های جبران ناپذیری وارد نشود.»

رئیس اورژانس شهرستان گراش در ادامه گفت: «در بحث نیرو و آمبولانس در وهله اول به دلیل اهمیت موضوع از آمبولانس پشتیبان گراش استفاده می‌کنیم که البته ریسک بالایی دارد و ماشین پشتیبانی گراش از بین می‌رود، اما از سازمان اورژانس درخواست داده‌ایم که آمبولانس جدید را به ما بدهند البته که خرید آمبولانس جدید هم زمان‌بر است ولی تصمیم گرفتیم به تاخیر نیندازیم و موقتا از ماشین گراش استفاده شود. یک بخشی از نیرو را از سایر پایگاه‌های یک و دو گراش، پایگاه ارد و پایگاه فداغ تامین می‌کنیم، از هر کدام از پایگاه‌ها اگر یک نیرو به خلیلی ارسال کنیم نیرو مورد نظر تامین می‌شود. استاندارد نیرو پایگاه‌های اورژانس بین ۶ تا ۹ است که با ۴ نیرو می‌توانیم بخشی از کارها را انجام دهیم. البته در آزمون استخدامی شرکتی که در سال گذشته برگزار شد تعدادی نیرو برای اورژانس جذب شده است که در پایگاه خلیلی مشغول به کار خواهند شد.»

ناصر دلخوش در پایان اظهار داشت: «مرکز فرماندهی عملیات گراش است و از اینجا از طریق سیستم و بی‌سیم آمبولانس اعزام می‌شود. با توجه به جاده باریک و غیراستاندارد و گردنه موجود حوادث ترافیکی زیادی در آن منطقه داریم، حوادث بیماران قلبی داریم که بخاطر بعد مسافت و جاده دیر اقدام شده. از مسئولین انتظار داریم که ما را در این امر یاری دهند و حتی قبل از ساخته شدن ساختمان پایگاه به دهیاری و شورا اعلام کرده‌ایم که اگر مکانی را به ما اختصاص دهند ما نیرو و تجهیزات را مستقر می‌کنیم و خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌شود، منتظر پایان ساخت ساختمان نباشیم. دقیقا همان کاری که در فداغ انجام دادیم و دو سال و نیم در ساختمان دهیاری مستقر بودیم و وقتی ساخت پایگاه تمام شد از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به پایگاه جدید منتقل شدیم.»

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top