بستن

پرواز پهلوان مقاومت در شب قدر

هفت‌برکه: حاج مهدی نیساری جانباز ۵۵ درصد دفاع مقدس در شامگاه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ درگذشت.

به گزارش هفت‌برکه، حاج مهدی نیساری متولد ۱۳۴۳ که از حدود ۴ سال پیش به دلیل صدمات دوران دفاع مقدس درگیر بیماری ریوی بود، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵۸ سالگی همزمان با شب ۲۱ رمضان و شهادت حضرت علی(ع) درگذشت.

حاج مهدی نیساری در سال ۱۳۶۰ در منطقه دارالخوئین و در عملیات پدافند نخستین زخم جانبازی بر تنش نشست. او در عملیات‌های مختلف ثامن الائمه، رمضان، والفجر مقدماتی، بدر، والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵ و ۸، والفجر ۱۰، بیت‌المقدس ۷ و مرصاد بین سال‌های ۶۰ تا ۶۹ از ناحیه کتف راست، سینه و زانوی چپ و پای چپ دچار ﺿﺎﻳﻌﺎت ﻧﺎشی از اﺻﺎﺑﺖ ﺗﺮﻛﺶ، از ناحیه چشم و بدن، شیمیایی، و از ناحیه گوش دچار موج‌گرفتگی و انفجار شده بود.

حاج مهدی نیساری در زمان جنگ و پس از آن، از بنیانگذاران و فرماندهان تیپ ۳۳ المهدی(عج) مستقر در جهرم بود. او با آغاز جنگ در سوریه به عنوان مدافع حرم راهی این کشور شد و یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های او حضور در مقر داعش برای شناسایی پیکر شهید حججی بود. در این گفتگو او درباره حضور در سوریه سخن می‌گوید. پس از عملیات بود که سید حسن نصرالله به نیساری لقب «پهلوان مقاومت» داده بود.

حاج مهدی نیساری سال ۱۳۹۸ در همایش چهره‌های ماندگار گراش به عنوان چهره ماندگار حوزه دفاع مقدس معرفی شد (خبر در هفت‌برکه) او یکی نوحه‌خوانان هیات‌های عزاداری گراش بود و به عنوان مسئول هیات امام سجاد(ع) نقش اصلی را در برگزاری مراسم شبیهِ شب شام غریبان بر عهده داشت.

بنیاد شهید و امور ایثارگران گراش اعلام کرد که برنامه‌ی مراسم تشییع و خاکسپاری این سردار و جانباز دفاع مقدس به زودی اعلام خواهد شد.

 

مطالب مرتبط:

تجلیل از پهلوان مقاومت، حاج مهدی نیساری، در گرامی‌داشت شهید سلیمانی

حاج مهدی! دلاوری بی‌زوال : متنی از دکتر ابراهیم مهرابی

چند سکانسی از حاج مهدی پهلون مقاومت

پهلوان مقاومت: گفتگو با رزمنده سرافراز مدافع حرم، حاج مهدی نیساری در دو قسمت

قسمت دوم

 

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top