بستن

نردبان روی پله‌ی چهارم

هفت‌برکه: همایش سالانه نردبان پس از یک سال وقفه به علت شیوع کرونا، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات مرحوم شیخ احمد انصاری برگزار شد. در این همایش از برترین‌های کنکور سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شهرستان گراش تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی نردبان، در هر دوره همایش، تکریم یکی از شخصیت‌های فرهنگی و علمی شهر به عنوان رویکرد همایش در نظر گرفته می‌شود. در همایش امسال، تکریم شخصیت «مرحوم حاج اسداله دهباشی» محور همایش قرار گرفت.

 گزارش دبیر همایش

«محمدرضا بهشتی‌نسب» دبیر همایش و عضو شورای مرکزی نردبان، در سخنرانی آغازین مراسم، توضیحاتی پیرامون رویکرد همایش و چگونگی انتخاب تجلیل‌شوندگان ارائه داد. تجلیل‌شوندگان این همایش، رتبه‌های سه درصد ابتدایی هر سهمیه و پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان بودند. علاوه بر رتبه‌های برتر شهر گراش، از افتخارآفرینان شهرهای ارد و فداغ نیز تجلیل به عمل آمد. همچنین از برترین‌های کنکور ارشد دو سال گذشته نیز تجلیل شد.

بهشتی‌نسب گفت: «نردبان از سال ۹۶ با همت جمعی از دانشجویان و فعالین حوزه‌های مختلف با هدف تقویت نیروی انسانی شهرستان شروع به فعالیت کرد. همایش تجلیل بخش کوچکی از فعالیت‌های نردبان به حساب می‌آید. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کارگاه‌های جمع‌بندی و انتخاب رشته و همچنین شبیه‌ساز مصاحبه‌ی دانشگاه فرهنگیان، بخشی از فعالیت‌های نردبان محسوب می‌شود. چنانچه امسال هم نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای از این شبیه‌ساز مصاحبه برای ما حاصل شد و بیش از ۹۰ درصد افرادی که در این شبیه‌سازی شرکت کردند، موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان شدند.» دبیر همایش نردبان از حمایت خیرین و حامیان برنامه نیز تقدیر و تشکر کرد.

نماینده: وضعیت آموزشی زیبنده نیست

در بخش بعدی همایش، از مهندس حسین‌زاده، نماینده جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی، دعوت به سخنرانی شد. مهندس حسین‌زاده گفت: «آماری که در خصوص قبولی در دانشگاه‌های مختلف منتشر شده قابل قبول است، اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم. گراش معلمان دلسوز و زحمتکش بسیاری دارد، اما وضعیت آموزشی زیبنده نیست و باید از این مرحله عبور کنیم. از امام جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان درخواست دارم تا موضوع تشویق جوانان به علم‌اندوزی و کسب موفقیت در کنکورهای سراسری در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گیرد.»

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، مهندس حسین‌زاده در ادامه گفت: «البته در این رابطه خانواده‌ها و آموزش و پرورش بیشترین نقش را دارند، اما برای اینکه رویکرد عمومی جامعه به سمت علم‌اندوزی میل کند، دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید فعال باشند.» او در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل موفقیت علمی اشاره کرد و گفت: «برای انتخاب درست و تغییر سازنده باید هدف، ایده، مهارت و همت بالایی داشته باشیم.»

 

صحبت صلاحی درباره‌ی حاج ‌اسدالله دهباشی

در بخش بعدی همایش، گپ‌وگفتی با عبدالعلی صلاحی، پژوهشگر و تاریخ‌شناس و مسئول بنیاد کهن‌پارسیان جنوب، پیرامون تاریخ و فرهنگ گراش و شخصیت حاج اسدالله دهباشی صورت گرفت. صلاحی ضمن اشاره به قدمت و شکوه تاریخ شهرستان گراش، درباره شخصیت مرحوم دهباشی گفت: «حاج‌ اسدالله یک شخصیت جامع‌الاطراف دارد. از لحاظ جامعه‌شناسی، در چهار ساختار اصلی جامعه‌شناسی برای گراش تلاش می‌کند. در واقع یک مدرسه شبانه‌روزی با تمام امکانات توسط حاج‌اسدالله راه‌اندازی می‌شود و گراش مبدا علمی خودش را در تاریخ پیدا می‌کند.»

صلاحی پیش از این نیز درباره‌ی حاج اسدالله صحبت مفصلی با رسانه‌ی دیدار کرده بود که می‌توانید در هفت‌برکه (اینجا) بخوانید.

موسیقی و کلیپ

از دیگر بخش‌های همایش، اجرای موسیقی زنده توسط گروه سودا به سرپرستی مهرآزمای بود. این گروه در دو بخش، مهمان همایش تجلیل بودند.

در ادامه نیز کلیپی از گزارش فعالیت‌های شورای سوم نردبان و همچنین مصاحبه با برترین‌های کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ پخش شد. این کلیپ‌ها را می‌توانید در ادامه ببینید.

 

 

 

مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور

در بخش اصلی برنامه که آیین تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری و ارشد سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بود، در حضور نماینده مجلس، معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش گراش، اعضای شورای شهر، مسئولین شهرستان و نمایندگان خیرین، در مجموع از ۲۸ دانشجو تجلیل شد. اسامی تجلیل‌شوندگان به شرح زیر است:

🎖️برترین‌های کنکور در سال ۹۹:

▫️محمد ایزدی، فائزه روزبه، فاطمه‌سادات مجلسی، ابراهیم‌ امین‌زاده، عارف عابدی و فاطمه دانشور

🎖️پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان درسال ۹۹:

▫️زهره فتحی، مهدیه پورشمسی، امیرحسین شیخی، محمدرضا بهشتی‌نسب، محمدرضا رزمجو، احسان خدمتی، محمد زرع، علیرضا رزمجو و مهدی شیردل

🎖️برترینهای کنکور ارشد سال ۹۹:

▫️محمدرضا جوشن، امیرحسین نوبهار، محمدامین مقدسی، دانیال شمسی، زهرا فیروزی و فرشته قربانی

 

🎖️ برترین‌های کنکور در سال۱۴۰۰:

▫️مریم سرخی

🎖️پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۰:

▫️محمدرضا حسن‌نژاد، زهرا عسکری، علی فتحی، نگین اسدی‌پور، حمیدرضا زینلی‌پور، همایون خدمتی و کوثر باقری

2 نظر

  1. پارک واقع در وسط مسکن مهر سالهاست بصورت مخروبه در آمده . متاسفانه شهرداری اقدامی جهت بازسازی آن نمی کند.لطفا شورای شهر رسیدگی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top