بستن

نمایش کل: «هفت دقیقه» بحث درباره‌ی حقوق انسانی

هفت‌برکه: گروه هنری «صحنه» اوز نمایش «هفت دقیقه» را از چند روز پیش از جشنواره به روی صحنه‌ی کتابخانه‌ی عمومی اوز برده بود، و دو اجرای آخر این نمایش با دو شب آخر سومین جشنواره نمایش کل گراش همزمان شد. بدین ترتیب، این نمایش سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۴ و ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۰ به روی صحنه‌ی سینما فرهنگ گراش رفت.

علیرضا خادم‌پور و به‌آذین کرامتی طبق معمول چند سال اخیر همکاری‌شان، کارگردانی مشترک این نمایش را بر اساس نمایشنامه‌ای از استفانو ماسینی، نویسنده‌ی معاصر ایتالیایی، به عهده داشتند. فاطمه لطافت، فرشته سادات حسینی، نیلوفر نوبختی، شما غفورنیا، انیس ابراهیمی، الهه حسینی، ساغر خضری، غزل خواجوی و یکتا پیشداد بازیگران این نمایش بودند. مریم گرگین منشی صحنه، سینا نامی مسئول نور و صدا و فاطمه کمالی عکاس این گروه بود.

نمایش هفت دقیقه به دغدغه‌ی حق و حقوق کارگران یک کارخانه‌ی ریسندگی می‌پردازد که از سوی مالکان جدید کارخانه با انتخابی به ظاهر آسان مواجه شده‌اند. ۹ شخصیت داستان که همگی زن هستند، در خلال ۷۰ دقیقه بحث و جدل دراماتیک، درونمایه‌های حقوق انسانی، حق رای، آزادی و عزت نفس را پیش روی بیننده قرار می‌دهند.

جلسه‌ی نقد و بررسی این نمایش بعد از اجرای دوم آن در جشنواره، آخرین برنامه‌ی سومین جشنواره بود. در این جلسه، مخاطبان و منتقدان تئاتر در مورد شیوه‌های مختلف نقد این نمایش از جمله نقدهای فرمالیستی و مارکسیستی، مفاهیم و پیام‌های مطرح شده در نمایشنامه، و همچنین بازی بازیگران تازه‌کار در کنار بازیگران باسابقه‌ی این گروه صحبت کردند. این جلسه را می‌توانید از صفحه اینستاگرام هفت‌برکه (اینجا) ببینید.

 

 

فیلم این نمایش را نیز می‌توانید در آپارات و یوتیوب با کیفیت عالی تماشا کنید:

در آپارات:
https://www.aparat.com/v/Tn1mM

در یوتیوب:

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top