بستن

راوی شو، سکوی پرتاب ابراهیمی به مجری‌گری حرفه‌ای

هفت‌برکه: فاطمه ابراهیمی، مجری و فعال فرهنگی گراش، به خاطر اجرای برترش در مسابقه‌ی استانی «راوی شو»، در مراسم تجلیل از جوانان برتر استان فارس مورد تقدیر قرار گرفت. در این مراسم از او برای حضور در اجراهای کشوری نیز دعوت شد.

به گزارش هفت‌برکه، چهارشنبه، بیست و پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ مراسم تجلیل از جوانان برتر استان فارس در سالن همایش‌های شورای شهر شیراز برگزار شد. در این مراسم، از فاطمه ابراهیمی به عنوان جوان برتر در اجرای تاثیر‌گذار، روایت نوین و خلاق در پویش «راوی شو» تجلیل شد. محسن افشار، سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان گراش نیز در این مراسم او را همراهی می‌کرد.

 

ابراهیمی از طریق مسئولین اجرایی مسابقه‌ی «راوی شو» به عنوان جوان برتر به کمیته‌ی اجرایی مراسم تجلیل از جوانان برتر استان فارس معرفی شده است. «راوی شو» مسابقه‌ای فرهنگی است که مختص استان فارس و به صورت یک تلنت شو talent show با هدف ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، برگزار می‌شود.

برنامه تجلیل از جوانان برتر با حضور دکتر سجادی، وزیر ورزش و جوانان کشور؛ دکتر یامین‌پور، معاون وزیر؛ دکتر ایمانیه، استاندار فارس؛ و دکتر صفرپور، مدیر کل ورزش و جوانان فارس برگزار شد. ابراهیمی با اجرایی که در شروع این برنامه داشت، نظر وزیر ورزش و جوانان کشور را به خود جلب کرد و مورد تحسین حضار قرار گرفت و همین موضوع باعث شد تا از او جهت اجراهای کشوری نیز دعوت شود.

ابراهیمی در گفت‌وگو با هفت برکه در رابطه با این اجرا می‌گوید:«از من خواسته شد در این برنامه هم اجرایی داشته باشم. متن اجرا را فی‌البداهه با موضوع امام زمان(عج) و جوانان در مسیر رفتن به شیراز نوشتم و در مراسم اجرا کردم که خدا را شکر این اجرا هر چند ساده بود، مورد توجه وزیر و مردم و مسئولین در این مراسم قرار گرفت و در لحظه‌ای که برای تقدیر به روی سن دعوت شدم، دکتر سجادی پشت تریبون گفت که چون استعداد زیادی برای اجرا داری، از شما برای اجراهای استانی و کشوری نیز دعوت خواهیم کرد.»
ابراهیمی می‌گوید:«چند ماه پیش من در مسابقه‌ی استانی «راوی شو» شرکت کردم. بعد از بازبینی چند اجرای من در کمیسیون برگزاری این مسابقه، اجرای من از دید داوران برتر شناخته شد و بعد از آن به مراسم تجلیل از جوانان برتر استان فارس دعوت شدم.»

ابراهیمی اجرای برنامه‌های متنوع را از دوران مدرسه آغاز کرده است. او می‌گوید: «من اجراهایم را از مدرسه شروع کردم. آن موقع هم خیلی مورد تشویق قرار می‌گرفتم. ولی شروع اجرای جدی من برمی‌گردد به سال ۱۳۸۶ در سالن سراجی که گروه سرود ناشنوایان راست خدیو لارستان چند شب در این سالن اجرا داشتند. یکی از اجراهای این گروه به عهده من بود. از آن مراسم بود که استعداد من در این زمینه دیده شد و من همراه این گروه به شهرهای مختلف می‌رفتم و اجراهای بزرگ استانی داشتم. چهار سال با این گروه کار کردم و نهایتا از این گروه جدا شدم و خودم مستقل اجرا کردم. در دو برنامه‌ی «جشن آب‌نباتی» و «جشن یلدانه لپ قرمزی» نیز تجربه اجرای عروسکی دارم.»

ابراهیمی تعریف می‌کند که به چه طریقی به برنامه‌ی راوی شو، معرفی شده است، برنامه‌ای که هنوز در طرح فراخوان است و اجرا نشده ولی سکوی موفقیت او شد: «من یک اجرا  با عنوان ساجدان عشق برای هفته دفاع مقدس در زمین چمن سردار سلیمانی داشتم که صفر تا صد کار با من بود. در واقع آن اجرا اجرای شاخص من بود که مورد توجه آقای فرجی معاونت فرهنگی سپاه گراش قرار گرفت. این اجرا در جشنواره اسوه شیراز، که آبان ماه برگزار شد، دیده شد. به مرور اجراهای متفاوت در مراسم‌های یادواره شهدا اجرا کردم و در نهایت از طریق معاون فرهنگی سپاه گراش به برنامه راوی شو معرفی شدم. همچنین در اجرایی که آبان ماه امسال در حسینیه ابوالفضل(ع) داشتم، سید رضا متولی، مسئول انجمن راویان فجر فارس حضور داشت. او اجرای من را دید و از آنجا معرفی شدم به دوره روایتگری استان فارس که با حضور اساتید پیشکسوت در زمینه روایت‌گری برگزار می‌شود و با نمره ۱۶ در این آزمون قبول شدم. در نهایت پس از بررسی روایتگری راویان جوان استان به عنوان جوان برتر در اجرای تاثیرگذار روایت نوین و خلاق در همایش جوان، معرفی شدم. آشنایی من با آقای متولی پله ترقی شد و من خیلی مدیون ایشان هستم.»
ابراهیمی که مادر دو فرزند دختر به اسم اطهر و عطرا است، می‌گوید: «اگر حمایت خانواده‌ام نبود من هیچ پیشرفتی نداشتم. کمک‌ها و دعای خیر مادرم و دلگرمی‌ها و حمایت‌های همسرم آقای مسلم پورشمسی من را به جایی رسانده است که ایستاده‌ام.»
فاطمه ابراهیمی در جشنواره‌ی تئاتر کل گراش نیز با تئاتری به نویسندگی و کارگردانی خودش به اسم «خانم م. رحیمی» حضور داشت. این تئاتر قرار است در روزهای آینده سه شب برای عموم در گراش و سه شب در شیراز اجرا شود.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top