بستن

تقسیم کار شورای ششم چگونه است؟

هفت‌برکه: اعضای شورای شهر به جز جلسات عادی باید در کمیسیون‌های مختلفی شرکت کنند. آشنایی شهروندان با این کمیسیون‌ها کمک می‌کند بدانند برای مشکلات خود بهتر است با کدام عضو شورای شهر گفتگو کنند.

به گزارش هفت‌برکه، نخستین تصمیم شورای شهر گراش دوره‌ای بودن ریاست شورای شهر بود. اما در مورد دیگر فعالیت‌های شورای شهر تقسیم کار چگونه است؟ اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های قانونی و مشورتی زیادی عضو هستند. چهاردهم مردادماه ۱۴۰۰ جلسه معارفه و تحلیف شورای اسلامی شهر گراش برگزار شد و چند روز بعد در هجدهم مردادماه در جلسه‌ای تقسیم کار بین اعضای شورا شکل گرفت و نمایندگان شورا در هر کمیسیون معرفی شدند.

بعد از شش ماه صورتجلسه تقسیم‌کار شورای شهر با پیگیری خبرنگار هفت‌برکه منتشر شد. طبق مصوبه ارسالی برای هفت‌برکه تا پایان سال جاری ۵ عضو شورای شهر در ۱۸ کمیسیون برای تصمیم‌گیری حضور دارند. منصور فیروزی و حامد عبداللهی نیز به عنوان دو عضو دیگر در کنار اعضای شورا در دو کمیسیون‌ حضور دارند.

حالا با گذشت ۸ ماه از فعالیت اعضای شورای ششم در کمیسیون‌های مختلف باید دید نمایندگان شورا در این کمیسیون‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اند و در سال جدید ترکیب اعضا این کمسیون‌ها چگونه خواهد بود.

کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، کمیسیون ماده ۷۷، کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون هم‌ارز مهمترین کمیسیون‌های حقوقی هستند که در شورا در آن‌ها نماینده دارد.

تقسیم کار در شورای شهر

علیرضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش پرکارترین عضو شورای شهر در کمسیون‌هاست. دانشور در کمیسیون‌های ورزش و جوانان، کمیسیون بانوان و کمیسیون حقوقی رییس است و در خارج از شورا نیز در کمیته انضباطی شهرداری، کمیسیون تجدید نظر دادگاه و هیات بدوی معافیت کفالت نظام وظیفه عضویت دارد.

مصطفی خورشیدی، نایب رئیس شورای ششم  کمترین عضویت در کمسیون‌ها را دارد خورشیدی تنها در کمیسیون فرهنگی شورای شهر عضویت دارد و در کمیسیون ماده ۵ نیز در صورت غیبت ناصر دلخوش حضور خواهد داشت.

سعید جعفری مسئولیت کمیسیون برنامه و بودجه و عمران شهری  شورای شهر را بر عهده دارد. سخنگوی سال اول شورای ششم به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰، کمیته نام‌گذاری معابر و کمیته حمل و نقل حضور دارد. کمیسیون ماده ۱۰۰ با حضور رییس دادگاه و فرماندار یا نمایندگان آن‌ها وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی را دارد یعنی اگر بنایی بدون اخذ پروانه ساخته شود، بنای ساخته شده مطابق با پروانه اخذ شده نباشد یا بعد از پایان ساخت، بخش‌های دیگری به بنا اضافه شود،‌ کمیسیون مذکور به آن رسیدگی می‌کند.

کمیته حمل و نقل نیز در سازمان حمل و نقل تشکیل می‌شود و یکی از بخش‌های مهم کاری آن نظارت بر تاکسی‌‌ تلفنی‌ها و تعیین نرخ حمل و نقل است.

ناصر دلخوش، نماینده شورا در کمیسیون‌های ماده ۷۷،  کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون تقویم املاک است. کمیسیون ماده ۵ در اداره کل راه و شهرسازی تشکیل می‌شود و موضوع تغییر کاربری زمین در آن مطرح می شود. کمیسیون ماده ۷۷ به اختلافات بین شهروندان و شهرداری در مورد عوارض رسیدگی می‌کند.

کمیسیون تقویم املاک و کمسیون ارزش‌گذاری منطقه‌ای هر سال یک بار در اداره دارایی تشکیل می‌شود و ارزش معاملاتی املاک را تعیین می‌کند. دلخوش نماینده شورا در این کمیسیون‌هاست.

علی بیضایی به عنوان پنجمین عضو شورای ششم در مسئول  کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر است. بیضایی به عنوان نماینده شورا در کمیسیون هم‌عرض، کمیسیون تبصره ۲۰ ماده ۵۵ و کمیته نام‌گذاری معابر عضویت دارد. کمیسیون تبصره ۲۰ ماده ۵۵ به موضوع جلوگیری از انواع آلودگی‌ها و مزاحمت‌ها رسیدگی می‌کند.

دو یار کمکی در شورا

مهندس منصور فیروزی که نخستین عضو علی‌البدل شورای ششم است به عنوان یار ششم شورا نماینده شورا در کمیسیون عالی معاملات است. مهندس حامد عبداللهی نیز دیگر عضو خارج از  شورا است که به نمایندگی از شورا مسئولیت کمیسیون معماری و شهرسازی حضور دارد.

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top