بستن

آذربادگان، سرمربی جوانان هلال احمر، در میان برترین‌های کشور

هفت‌برکه: محمدجواد آذربادگان، سرمربی جوان تیم جوانان هلال احمر، که توانسته بود در سال ۹۸ صعود این تیم را به لیگ برتر کشور رقم بزند، به عنوان مربی برتر فوتبال فارس معرفی و تقدیر شد.

مراسم معرفی برترین‌ها روز پنجشنبه پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس برگزار شد. آذربادگان در گفت‌وگو با هفت‌برکه در این زمینه توضیح می‌دهد: «هر سال این مراسم در تهران برگزار می‌شود؛ اما در دو سال اخیر به خاطر شیوع کرونا، مراسمی برگزار نشده بود. امسال نیز تصمیم گرفتند که در هر استان به صورت جداگانه و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.»

آذربادگان درباره‌ی این افتخار نیز می‌گوید: «این انتخاب زیر نظر کانون مربیان ایران انجام می‌شود که نزدیک به ۲۰ سال است تشکیل شده است. هر ساله مربیان لیگ‌های برتر در رده‌های بزرگسالان، پایه، فوتسال و فوتبال ساحلی سنجیده و بهترین‌ها انتخاب می‌شوند. در سال ۱۳۹۸ چون ما از لیگ دسته یک کشور به لیگ برتر صعود کردیم، این افتخار به باشگاه فرهنگی ورزشی هلال احمر رسید و من به نمایندگی از تمام کسانی که برای این باشگاه زحمات زیادی کشیده‌اند در این مراسم حضور داشتم.»

او در ادامه لازم می‌بیند مدیر عامل و کادر فنی تیم تشکر ویژه داشته باشد: «از حاج قاسم فرسوده، مدیر عامل باشگاه هلال احمر، حجت عابدی، سرپرست تیم در آن سال، دکتر ثابت، پزشک تیم؛ و همچنین ابوالحسن غلامی، سید علی مجلسی، حسین گنجی، هاشم محمودی، مهدی ابراهیمی و حسن جبرالدینی کادر فنی تیم جوانان در این مدت، که واقعا در این سال‌ها بدون هیچ دستمزد و چشمداشتی، خالصانه زحمت کشیدند و از وقت و زندگی خودشان زدند تا این افتخار به دست بیاید، صمیمانه تشکر می‌کنم.»

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس (اینجا)، در مراسمی باشکوهی که پنجشنبه ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست فارس همزمان با کل کشور برگزار شد، از مربیان برتر فوتبال به عنوان سفیران فرهنگی محیط زیست تقدیر شد.

مدیرکل محیط زیست فارس با تاکید بر اینکه نماد یوزپلنگ ایرانی که روی پیراهن تیم ملی فوتبال حک شده است، نباید کمرنگ شود، گفت: از فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهیم این نماد را روی پیراهن تیم ملی پررنگ‌تر کنند چرا که در دنیا بازیکنان تیم ایران را به نام یوزهای ایرانی می‌شناسند. ظهرابی افزود: علاوه بر افتخار داشتن چنین گونه ارزشمندی در ایران به این لقب برای فوتبالیست‌های کشورمان نیز باید افتخار کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسل یوز ایرانی در حال انقراض بود، که با چنین حرکت ارزشمندی موجب جلب توجه اذهان عمومی در دنیا شدیم گفت: این گونه در دنیا بسیار ارزشمند است و زمانی هم که روی پیراهن تیم ملی حک شد مردم با این گونه با ارزش‌ بیشتر آشنا شدند و برای حفظ آن مشارکت کردند. ظهرابی تاکید کرد: برای نجات گونه یوز ایرانی همه باید کمک کنند تا نه تنها نگذاریم این گونه منقرض شود بلکه بکوشیم تا تکثیر شود که با همکاری مردم  به ویژه ورزشکاران می توان برای جلوگیری از انقراض این نسل گرانبها در محیط زیست اقدامات ارزشمندی را انجام داد.

ظهرابی افزود: مربیان فوتبال و بازیکنان از آنجا که دارای شهرت هستند و فوتبال تنها رویدادی است که با طرفداران زیادی در دنیا دارد، باید در حفظ محیط زیست نیز مشارکت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم یک قدم بیشتری برای  حفظ آن برداریم.

در پایان این مراسم که به صورت سراسری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، از مربیان برتر و مسئولین کانون مربیان فوتبال فارس، غلامحسین پیروانی پیشکسوت فوتبال، عبدالکریم نباتی، دبیر کانون، محمدشفیعی، رئیس کانون، نظام زارع مهذبیه، نایب رئیس اول کانون، ناصر جانی خانی، نایب رئیس دوم کانون، حمید زارعی مربی فوتبال ساحلی شیراز، رضاصالحی فوتبال بزرگسالان مرودشت، مهدی شکوهی فوتسال زرقان، محمدجواد آذرپادگان فوتبال پایه گراش، نگین پاکدل از فوتبال شیراز و مهدی انصاری، کارشناس محیط زیست و دارنده مقام سوم سازمان در رشنه تفنگ بادی تقدیر شد. همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس به غلام حسین پیروانی به عنوان محیط‌بان افتخاری محیط زیست کارت همیار محیط زیست اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناصر فریادشریان، بازرس کانون مربیان فوتبال ایران در خصوص این مراسم گفت: کانون مربیان فوتبال ایران هر سال بر اساس وظایفی که دارد، از مربیان برتر آقا و خانم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در کنار کسانی که در سال‌های گذشه برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند و اکنون خانه‌نشین هستند، تقدیر می‌کند.

در این گزارش تصویری در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، آلبوم تصاویر آیین نکوداشت مربیان برتر فوتبال به همراه معرفی این مربیان به عنوان سفیران فرهنگی محیط زیست را ببینید.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top