بستن

هشتمین بخشدار ارد از وراوی آمد

هفت‌برکه: حسین عبدالله‌زاده از وراویِ مهر بعد از ۴ ماه حضور به عنوان سرپرست، حکم رسمی بخشداری ارد را دریافت کرد.

به گزارش هفت‌برکه، ظهر امروز دوم اسفندماه ۱۴۰۰ مراسم معارفه حسین عبدالله‌زاده، هشتمین بخشدار ارد، با حضور امام جمعه موقت شهر ارد، مجید غلام‌پور فرماندار گراش و مسئولین شهرستانی در بخشداری ارد برگزار شد. در این جلسه از تلاش‌های امین رئیسی، بخشدار سابق، تقدیر شد.

حسین عبدالله‌زاده متولد ۱۳۵۸ از شهر وراوی شهرستان مهر است. او کارشناس ارشد مطالعات علوم سیاسی و از اردیبهشت سال ۹۴ استخدام رسمی وزارت کشور است.

کارشناس اجتماعی و انتخابات بخشداری وراوی، دبیر هیات تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی بخش وراوی، عضو شورای اقامه نماز شهرستان مهر، کارشناس امنیتی و انتظامی در مهر و دبیر کمیته امنیتی بخش وراوی از سوابق اجرایی حسین عبدالله‌زاده بخشدار ارد است. هشتم مهرماه ۱۴۰۰ حکم سرپرستی او برای بخشداری ارد زده شد و در نهایت ۲۰ بهمن‌ماه حکم بخشدار صادر شد.

ارد شهریور ۱۳۸۹ به بخشداری ارتقا پیدا کرد و در ۱۲ سال گذشته ۸ نفر بر صندلی بخشداری ارد نشسته‌اند.

در پایان این مراسم، منزل مسکونی بخشدار به همت خیرین و اعضای شورای اسلامی شهر ارد با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار: ارد در مسیر توسعه است

مجید غلام‌پور، فرماندار گراش، در آیین معارفه بخشدار جدید ارد با بیان اینکه مسئولیت‌ها در نظام اسلامی، فرصت خدمتگذاری و امانت هستند، اظهار داشت: فرصت خدمتگزاری به مردم یک توفیق الهی است که به برکت خون پاک و مطهر شهدا امروز به ما رسیده و مسئولین به عنوان میراث دار خون شهدا باید برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم که ولی نعمت انقلاب هستند خدمت صادقانه داشته باشند

مجید غلام‌پور با اشاره به اینکه توسعه بخش ارد نیازمند وحدت و همدلی است، تصریح کرد: اختلافات، حاشیه‌ها و تفرقه مانع خدمت به مردم می‌شود و خوشبختانه تعامل سازنده و همدلی و وحدت خوب مسئولین و مردم در گراش، بخش ارد را به عنوان یکی از بخش‌های مهم شهرستان، امروز پیش از گذشته در مسیر توسعه قرار داده است.

وی توسعه و پیشرفت بخش ارد را مستلزم اجرای برخی پروژه های عمرانی و خدماتی دانست و افزود: آبرسانی به بخش ارد یکی از پروژه های مهم شهرستان است که بالغ بر ۸ هزار نفر از نعمت آب سالم برخوردار خواهند شد و یکی از دغدغه‌های ما این بود که این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی متوقف شده بود که با پیگیری های صورت گرفته توسط نماینده مردم و مسئولین شهرستان علی رغم کمبود منابع و اعتبارات در سال جاری بیش از یک میلیارد تومان از محل بودجه های عمرانی شهرستان به این طرح اختصاص داده شد و تلاش می‌شود تا پایان ۱۴۰۰ این طرح که هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان داشته است به بهره برداری برسد.

فرماندار گراش بر ضرورت تکمیل تونل شهدای خلیج فارس حدفاصل شهر ارد _ فداغ به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم بخش‌های تابعه شهرستان تاکید کرد و افزود: تونل در حال احداث شهدای خلیج فارس یکی از پروژه‌های ملی شهرستان است که برای تکمیل آن یکصد میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با بهره برداری از این تونل گردنه صعب العبور بالنگستان حذف و حدود ١٣ کیلومتر از مسیر کاهش می یابد و در حال حاضر رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است که امیدواریم عملیات تکمیلی آن در سال جدید شروع شود.

مجید غلام‌پور با بیا اینکه احداث جاده گراش_ چک چک_ لامرد به اعتبارات ملی نیاز دارد، افزود: یکی از مسیرهای استراتژیک برای شهرستان، بخش‌ها و روستاهای تابعه محور گراش_ چک چک تا سه راهی ارد است که کار آن آغاز شده و بودجه ای که برای ساخت این طرح اعلام شده بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر با پیگیری‌های نماینده اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با جذب آن این طرح با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای همراه شود.

وی با بیان اینکه دولت مصمم به حل مشکلات مردم است، خاطر نشان ساخت: به‌رغم شرایط دشوار ناشی از تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا، تلاش می‌شود تا فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در شهرستان با رونق خوبی همراه باشد.

فرماندار گراش گفت: طی یکسال گذشته که بخشداری با سرپرستی اداره می‌شد با وجود مشکلات و شرایط سخت مقابله با کرونا و تحریم‌ها مواجه بودیم که با تلاش و همدلی بین مدیران بخش و شهرستان و مشارکت خوب مردم توانستیم مشکلات را مدیریت و بخشی از آنها را مرتفع کنیم.

راه‌های موصلاتی از مشکلات اصلی ارد

حجت‌السلام عبدالهادی کهنسال، امام جمعه موقت شهر ارد، در این مراسم گفت: «اگر مسئولی بخواهد بدون اینکه تخصص و تعهدی داشته باشد مسئولیتی را به عهده داشته باشد به جای پیشرفت، شهر عقب‌گرد خواهد داشت، به حمدالله در این ایام در بخش و شهر ارد مسئولین مخلص و مجاهدی پای کار هستند و به دور از تنش و حاشیه برای این شهر تلاش می‌کنند و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند. ان شالله بخشدار محترم این امانت مهمی که بر عهده می‌گیرد تکلیف بسیار سنگینی بر دوش دارد و مردم هم توقع بیشتری دارند، ان شاالله که بتوان مشکلات را در وهله اول احصا و اولویت‌بندی کنید و یکی بعد از دیگری با همتی که دارید برطرف کنید.»

امام جمعه موقت شهر ارد در ادامه به مشکلات این شهر اشاره کردو افزود‌: «شما مشکلات را اولویت‌بندی کنید و بگوید که این شهر مثلا ۱۰مشکل دارد و روزی که به درجات رفیع‌تری رسیدید و خواستید از اینجا بروید ان شاالله موقع تحویل پست بگوید که این شهر ۱۰ مشکل داشت و این تعداد را برطرف کردم. نبود سالن ورزشی، تکمیل تونل، تجهیز راه مواصلاتی ارد -گراش که همت مسئولین شهرستان را می‌طلبد که به سرانجام برسد.»

سخنگوی شورای شهر ارد: ۱۲ سال است معطل آب سد سلمان هستیم

حسین رزمگیر، سخنگوی شورای اسلامی شهر ارد، گفت: «بحث آب برای شهر ارد بسیار طولانی شده است، ۱۲ سال است آب سد سلمان از کنار شهر ارد می‌گذرد و همسایگان ما از این نعمت بهره‌مند هستند ولی متاسفانه شهر ارد تاکنون بی‌بهره مانده است. تلاش‌های خوبی شده ولی به سرانجام نرسیده و انتظار و توقع مردم بیشتر از این بوده و است. توقع ما این است که این پروژه حیاتی و زیربنایی تا قبل از سال به نتیجه برسد. این خواسته زیادی نیست حالا که زیرساخت‌ها فراهم شده است. تمام شبکه آبرسانی ارد فرسوده است.»

سخنگوی شورای ارد با بیان مشکلات ارد گفت:‌ «بخشداری حدود ۱۲ سال است که در شهر ارد مستقر است ولی یک کارمند بیشتر ندارد که آن هم خود بخشدار است حتی یک نیروی خدماتی ندارد و این زیبنده نیست. درخواست ما این است اعتباراتی که می‌شود تخصیص داد را بدهید، به عنوان نمایندگان مردم از شما فرماندار شهرستان استدعا داریم تامین نیرو را پیگیری کنید. درمانگاه سطح ۲ در ارد فعال شود و با توجه به بعد مسافت ارد تا شهرستان این است که حداقل دو پزشک متخصص در هفته در درمانگاه فعالیت داشته باشند. ارد از سالن ورزشی محروم است و حتی کد پروژه هم ندارد که در خواست دارم نماینده، فرماندار و مسئولین مرتبط حتما پیگیر باشند.»

رزمگیر در مورد دیگر مشکلات ارد گفت: «مسکن یکی از مشکلات اصلی شهر ارد است با توجه به اینکه محدودیت زمین ملی داریم، تعهد دولت فعلی در این است که سالی یک میلیون مسکن بسازد، طرح خوبی است و خوب پیش می‌رود ولی بن‌بست است، مشکلاتی وجود دارد و این طرح در ارد معطل مانده است. باید نظرات فنی و کارشناسی بدهید که آیا اینجا برای مسکن‌سازی خوب است یا خیر. ارتقا پاسگاه انتظامی ارد به فرماندهی که بیش از یک سال از این جریان گذشته است ولی هنوز بی نتیجه مانده است. انتظار داریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.»

عبدالله‌زاده: ۲۰ ماه بخشداری ارد با سرپرستی اداره می‌شد

حسین عبدالله‌زاده، بخشدار ارد، گفت: «حدود ۲۰ ماه شاید هم بیشتر است که بخشداری ارد با سرپرست اداره می‌شود و در طی این مدت امورات سرپرستی با سرپرستی اداره می‌شد که مردم مشکلات زیادی داشتند، الحمدالله با پیگیری‌های مجدانه فرماندار شهرستان حکم بخشداری را استانداری امضا کردند. از حمایت‌های نماینده مردم، اعتماد دکتر ایمانیه، استاندار و فرماندار شهرستان تشکر دارد. در این چندماهی که من در بخشداری سرپرست و مشغول خدمت‌رسانی به مردم بودم تعامل بسیار خوبی بین مجموعه اداری شورا و شهر ارد برقرار شد و همه پای کار بودند و هستند که جای تشکر دارد.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top