بستن

نمایشگاه نقاشی آغازی بر انجمن حمایت از کودکان استثنایی

گریشنا- حبیبه بخشی: انجمن حمایت از کودکان استثنایی اولین فعالیت فرهنگی خود را آغاز کرد.

جمعه ۲۰ بهمن ماه اولین همایش نقاشی ویژه معلولین در پارک شهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر برگزار شد.

فاطمه ابراهیمی از اعضای انجمن گفت: اعضای ده نفری انجمن شامل دانش‌آموزان فعال و علاقه‌مند به کار‌های فرهنگی است.انجمن با مشورت حاج آقا فخاری امام جماعت مسجد ولی‌عصر(عج) و با هماهنگی سازمان بهزیستی و اداره آموزش‌ و پرورش کار خود را آغاز کرد و اولین جلسه انجمن در دی ماه تشکیل گردید و فعالیت خود را با همایش ویژه معلولین شروع کرده است این همایش با هماهنگی و همکاری سازمان بهزیستی، فرمانداری، شهرداری، اداره‌ی آموزش و پرورش و گروه اجتماعی ندای فردا و اعضای انجمن برپا شد و با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد.

کودکان استثنایی دنیای خود را نقاشی کردند

کودکان استثنایی روز جمعه به مناسبت دهه فجر نقاشی‌های خود را روی بوم و کاغذ‌های سفید رنگ به نمایش گذاشتند. شبنم هشت ساله در حال کشیدن پرچم روی بوم نقاشی می‌گوید به ۲۲ بهمن نزدیک هستیم و امام از پاریس برگشته است. فرشته هشت ساله از مدرسه استثنایی است او روی بوم ماهی، خورشید و گل می‌کشد چون خیلی آن‌ها را دوست دارد. محمد‌امین عبدالهی ده ساله شعار مرگ بر شاه عکس شاه را روی بوم نقاشی می‌کرد. مردی ۳۴ ساله به یاد کودکی قلم مو و قوطی رنگ را برمی‌دارد و روی بوم نقاشی می‌کشد اما دنیای کودکان با دنیای او خیلی فرق داشت.

بعد از کشیدن نقاشی شرکت‌کنندگان به بازی طناب‌کشی مشغول شدند. و این همایش با اجرا‌های برنامه‌های متنوع شور و هیجان کودکان را دو چندان کرده بود.

بعد از ظهر هم با نقاشی کردن بر روی صورت کودکان و با برنامه‌ی اختتامیه این همایش به پایان رسید. در اختتامیه کریمی‌فرد فرماندار، قائدی شهردار گراش و مهروری مدیر آموزش و پرورش شهرستان به خاطر این همایش از اعضای انجمن تشکر کردند و پیشنهاد همکاری بیشتر را در جهت برنامه‌های مختلف در روز‌های آینده دادند.

فاطمه وفایی‌فرد مدیر انجمن حمایت ازکودکان استثنایی هم از  همکاری تمام ارگان‌ها و زحماتی که خیرین برای این همایش کشیدند قدردانی کرد. در‌خواست او از مسئولین این بود که مکان ثابتی را برای برگزاری جلسات انجمن درنظر بگیرند تا بتوانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را برای کودکان استثنایی به اجرا درآورند. هدف آن‌ها از این انجمن حمایت از کودکان استثنایی و اهمیت دادن به این‌گونه افراد هست.

وفایی‌فرد گفت می‌خواهند به همه بفهمانند که این کودکان هیچ فرقی با کودکان دیگر ندارند و می‌توانند فعالیت خود را به نحو‌احسن انجام دهند و استعداد خود را در عرصه‌های گوناگون شکوفا سازنند.

این انجمن اعضای جدید می‌پذیرد و  علاقه‌مندان به این گونه فعالیت‌ها می‌توانند بدون هیچ شرایط خاصی عضو  انجمن شوند.

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top