بستن

دو حادثه برای کارگران در شهرک صنعتی گراش

هفت‌برکه: حادثه‌ی گیر کردن دست یک کارگر در دستگاه و آتش گرفتن یک کارگر کارگاه تولید زغال، دو حادثه در ۴۸ ساعت گذشته برای کارگران در شهرک صنعتی گراش بود. این حوادث یک بار دیگر لزوم احداث پایگاه اورژانس در شهرک صنعتی را نشان داد.

اعزام به شیراز برای پیشگیری از قطع دست

ناصر دلخوش، رییس اورژانس ۱۱۵، در مورد این حادثه‌ها گفت: «سه‌شنبه ظهر ۱۲ بهمن‌ماه دست یک کارگر در یکی از شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی در دستگاه گیر کرد. در این حادثه کارگر دچار له‌شدگی شدید دست و شکستگی بازو شده بود و حتی احتمال قطع دست نیز وجود دارد.»

دلخوش در مورد اقدامات انجام شده برای این مصدوم گفت: «بعد از خاموش کردن دستگاه، نیروهای اورژانس مصدوم را به بیمارستان گراش منتقل کردند. برای جلوگیری از قطع شدن نیاز به اعزام سریع به شیراز بود که برای اعزام هوایی درخواست دادیم. پایگاه اورژانس هوایی لارستان اعلام کردند به دلیل نداشتن سوخت قادر به پرواز نیستند و از جهرم و شیراز هم امکان اعزام وجود نداشت به همین دلیل مصدوم با آمبولانس زمینی به سرعت به شیراز منتقل شد و امیدواریم با اعزام سریع از قطع عضو جلوگیری شود.»

کارگر زغال‌سازی بعد از آتش گرفتن در استخر پرید

رییس اورژانس گراش در مورد حادثه امشب ۱۴ بهمن‌ماه در شهرک صنعتی گراش گفت: «ساعت ۱۹ سوختگی کارگر کارگاه تولید زغال در شهرک صنعتی به اورژانس اعلام شد. خوشبختانه این کارگر سریعا در استخر پریده است تا از مرگ حتمی نجات پیدا کند.»

دلخوش در مورد آسیب‌های مصدوم این حادثه گفت: «در بررسی اولیه امدادگران مصدوم در نقاط مختلف دست، سینه و پایین‌تنه دچار سوختگی درجه یک و دو شده بوده و در  ۲۰ درصد سطح پوست عوارض سوختگی دیده می‌شود که با پریدن در آب از سوختگی شدید خودداری شده است.»

رییس اورژانس ۱۱۵ گراش گفت: «مصدوم به بیمارستان منتقل شده است و اگر وضعیت تنفسی ناپایدار باشد به شیراز اعزام خواهد شد.»

دلخوش با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی در محیط‌های کارگاهی گفت: «این حادثه در اثر زبانه کشیدن آتش بوده که اگر کلاه ایمنی و لباس مناسب استفاده شده بود، حادثه‌ای رخ نمی‌داد. این کارگاه چند ماه پیش هم شاهد حادثه مشابهی بود. توصیه ما به صنعتگران و کارگران صنعتی استفاده از لباس‌ها و تجهیزات استاندارد است و این که در صورت حادثه فورا با ۱۱۵ تماس بگیرند تا امدادگران به سرعت در محل حاضر شوند.»

نیاز شهرک صنعتی به پایگاه اورژانس ۱۱۵

دلخوش در مورد امکان احداث پایگاه اورژانس در شهرک صنعتی گراش گفت: «با توجه به این که شهرک صنعتی با شهر گراش فاصله دارد و شهر ما تنها یک پایگاه اورژانس دارد، نیاز به احداث یک پایگاه در شهرک صنعتی وجود دارد. اگر شرکت شهرک‌های صنعتی زمین، ساختمان و زیرساخت را تامین کند ما آمادگی تامین آمبولانس و نیروی انسانی را داریم. پیگیر مجوز احداث در این نقطه هستیم و این دو حادثه نیز نشان داد این پایگاه چقدر ضرورت دارد.»

رییس اورژانس با تاکید بر نیاز شهرک صنعتی به یک پایگاه اورژانس گفت: «با توجه به بعد مسافت، خدمت‌رسانی برای حوادث شهرک صنعتی ممکن است با تاخیر روبه‌رو شود از سوی دیگر ما یک پایگاه شهری داریم که خروج آمبولانس از شهر باعث می‌شود که در خدمت‌رسانی به حوادث داخل شهر دچار مشکل شویم. با احداث پایگاه در شهرک صنعتی می‌توانیم به جز شهرک صنعتی، حوادث جاده‌ای در مسیر گراش – اوز، حوادث ورزشی پیست موتورسواری، ایستگاه انتقال گاز و کارگاه‌های متفرقه این محدوده را پوشش دهیم.»

این دو حادثه در گراش تلفات جانی نداشت اما ۲۰ روز پیش حادثه در کارخانه سیمان لارستان باعث سوختگی و مرگ شهباز خجسته کارگر کارخانه شده بود.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top