هفت‌برکه: دیروز یازدهم بهمن‌ماه، در روز گراش، آیین پایانی دومین جشنواره و نمایشگاه عکاسی روز گراش در گالری اُ برگزار شد. هادی افشار، عبدالرضا راستگو و نرگس اسدی صاحبان سه عکس برگزیده‌ی این دوره از جشنواره بودند. از در این مراسم، از هنرمندی فائزه حاجی‌زاده، نازنین کشاورز و سحر فانی نیز از سوی هیات داوران تقدیر شد.

به گزارش هفت‌برکه، جمع خودمانی هنردوستان با خوش‌آمدگویی و تشکر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش به زبان گراشی شروع شد. مهدی آیینه‌افروز تلاش برگزارکنندگان جشنواره، بخصوص مجید افشار، دبیر جشنواره، را ستود؛ از بالا رفتن کیفیت عکس‌ها اظهار خوشنودی کرد؛ و از عکاسان دعوت کرد در سال‌های آینده حضور پررنگ‌تری در این جشنواره که رفته‌رفته جای خود را در میان ویژه‌برنامه‌ها‌ی روز گراش باز می‌کند داشته باشند. در دومین جشنواره عکاسی روز گراش، این هنرمندان حضور داشتند: جواد آب افکن، نرگس اسدی، هادی افشار، هانیه امانی، فائزه حاجی‌زاده، عبدالرضا راستگو، ریحانه رهنورد، سحر فانی، طاهره قائدی، صادق قاسمی، مرضیه قربانی، نازنین کشاورز و محمدامین نوبهار.

سپس با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، از حامیان مادی و معنوی جشنواره تقدیر شد: خودِ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش؛ جواد آب‌افکن، رییس انجمن فیلم و عکس گراش؛ علیرضا دانشور، به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر گراش؛ محمد خواجه‌پور به نمایندگی از موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، عبدالرضا افشار از موسسه خیریه شباب البرکه و بنیاد خیریه آل فرج؛ عزیز نوبهار از بنیاد فرهنگی نوبهار؛ سیدعلی مجلسی از محصولات غذایی تبسم؛ مهسا فروزان، از استودیو عکس و فیلم پلک؛ و سعید انصاری از استودیو معماری و طراحی دکوراسیون نواردو.

علیرضا دانشور، رییس شورای شهر، نیز در سخنرانی چند دقیقه‌ایش در این مراسم گفت امیدوار است مسئولان فرهنگی از این گونه برنامه‌ها حمایت کنند. او شورا را یکی از حامیان اینگونه حرکت‌های هنری دانست.

سپس در حضور او، از هیات داوران این دوره نیز تقدیر شد: مصطفی رحمانی، عکاس شناخته‌شده‌ی گراش؛ عبدالرضا افشار، از فعال‌ترین چهره‌های هنری و فرهنگی شهر؛ و مهدی وفایی‌فرد، فعال رسانه‌ای. وفایی‌فرد مسئولیت خواندن بیانیه‌ی هیات داوران را نیز به عهده داشت. او ضمن برشمردن نقاط قوت و ضعف عکس‌های این دوره از جشنواره، عکاسان را به «دیدن و دیدن و دیدن» دعوت کرد.

14001111 Jashnvareh Aks 5

 

اعلام اسامی برگزیدگان

اعلام اسامی برگزیدگان جشنواره با معرفی عکاس برتر از نگاه بازدیدکنندگان شروع شد. بازدیدکنندگان از دومین نمایشگاه عکاسی روز گراش، با ۷۲ رای، عکسی از نازنین کشاورز را شایسته‌ی دریافت لوح تقدیر و ۲۰۰ هزار تومان هدیه دانسته بودند.

هیات داوران جشنواره نیز سه عکس را شایسته‌ی تقدیر دانسته بودند، که به شکل جالبی، هر سه از عکاسان جوان این دوره از جشنواره بود: فائزه حاجی‌زاده، نازنین کشاورز، و سحر فانی. لوح تقدیر و مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به این سه عکاس جوان تقدیم شد.

Taqdir 1 Faezeh Hajizadeh

 

Taqdir 2 Sahar Fani

 

Taqdir 3 Nazanin Keshavarz

 

اعلام نفرات برتر دومین جشنواره عکاسی روز گراش بخش یکی‌مانده‌به‌آخر جشنواره بود. گفتنی است که دومین دوره جشنواره در دو بخش زندگی شهری و مردم برگزار شده بود، اما از نظر هیات داوران، بخش زندگی شهری عکس برگزیده‌ای نداشت. داوران سه اثر برگزیده در بخش مردم را به این شرح اعلام کردند: نرگس اسدی مقام سوم و تندیس جشنواره، لوح یادبود و ۳۰۰ هزار تومان هدیه را کسب کرد؛ عبدالرضا راستگو به مقام دوم و تندیس جشنواره، لوح یادبود و ۵۰۰ هزار تومان رسید؛ و هادی افشار مقام اول، تندیس جشنواره، لوح یادبود و ۷۰۰ هزار تومان را از آن خود کرد.

Bargozideh 3 Narges Asadi

Bargozideh 2 Abdolreza Rastgoo

Bargozideh 1 Hadi Afshar

پخش کلیپی از عکس‌های شرکت‌کنندگان در جشنواره و گرفتن عکس یادگاری، آخرین بخش‌های مراسم پایانی دومین جشنواره عکاسی روز گراش بود.