بستن

معلم‌ها در کلاس خط بریل

هفت‌برکه: با هدف آشنایی بیشتر معلمان با مشکلات نابینایان و کم‌بینایان ۴۳ نفر از معلمان گراش در دوره آموزشی ضمن خدمت خط بریل شرکت کردند.

به گزارش هفت‌برکه در ادامه همکاری فرهنگسرای آبشار اندیشه با موسسه نابینایان توانگران کارآفرین فارس برای هشتمین هفته مدرسان این موسسه به گراش آمدند و این بار برای آگاهی‌بخشی در مورد نابینایان برای آموزگاران و دبیران آموزش و پرورش کلاس گذاشتند. 

سفر هشتم از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ دی با حضور خاتمها لیلا غزنوی به عنوان مدیر پروژه و مائده نعمتی به عنوان  همیار و آقای ابوالفضل شیروانی به عنوان مربی کامپیوتر و اندروید، صورت گرفت.

لیلا غزنوی مدیر این پروژه گفت: « دوره ضمن خدمت با هدف افزایش آگاهی معلمان منطقه در خصوص مسائل آسیب دیدگان بینایی، به ویژه قشر دانش آموز به صورت کارگاه عملی برگزار شد. در این کارگاه ۴ ساعته، ۴۳ تن از معلمان شهرستان گراش، حضور داشتند.»

در این کارگاه معلمان به صورت عملی نحوه نگارش و خوانش خط بریل را فراگرفتند و در بخش دیگری با نحوه استفاده نابینایان از رایانه و گوشی های هوشمند آشنا شدند.

غزنوی با اشاره به حضور مشتاقانه معلمان در این کارگاه گفت: «کارگاه با استقبال فراوان معلمان روبرو شد به گونه ای که بسیاری از آنان، متقاضی برگزاری کارگاه‌های دیگری از این دست بودند. خوشبختانه برآیند این جلسه، مراجعه یکی از دانش آموزان دارای آسیب بینایی بود که توسط یکی از معلمان حاضر در کارگاه، معرفی شده بود.»

غزنوی با تشکر از موسسه آبشار اندیشه گفت: «همت و تلاش دست اندرکاران مجموعه آبشار در جذب مشارکت معلمان در این کارگاه، شایسته تقدیر است و بی تردید، نقش موثری را در سرنوشت کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینای منطقه، ایفا خواهد کرد؛ امیدواریم از این پس به لطف خداوند، دیگر شاهد حضور دانش آموزان نابینا یا کم بینایی نباشیم که به دلیل عدم آگاهی، تحصیل را رها کرده باشد و خانه نشین گردد.»

 به منظور حفظ ارتباط با معلمان، یک گروه واتساپی تشکیل داده شد تا اطلاعات و آموزشهای مرتبط با آسیب دیدگان بینایی، به صورت پیوسته در اختیار آنان قرار گیرد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top