بستن

دومین تغییر: دکتر خالقی از فسا به گراش آمد

هفت برکه (گریشنا): در ادامه تغییرات معاونت‌ها در دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش دکتر علی اصغر خالقی به عنوان سرپرست معاونت درمان دانشکده و دکتر سید جواد محقق به عنوان رئیس مرکز سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مشاور رئیس در امور برنامه‌ریزی، معرفی شدند. 

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش: طی حکمی از سوی دکتر احمد عبدالهی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش، دکتر علی اصغر خالقی به عنوان سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش و دکتر سیدجواد محقق به عنوان رئیس مرکز سیاستگذاری، برنامه ریزی و مشاور رئیس در امور برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی گراش، منصوب شد.

دکتر علی اصغر خالقی پیش از این ریاست بیمارستان دکتر شریعتی فسا، مسئولیت‌های معاونت درمان و معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی فسا و ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا به مدت ۴ سال در کارنامه خود دارد.

در حکم انتصاب او آمده است:

نظر به تعهد و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان « سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش» منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود در راستای تحقق برنامه‌ها و اهداف دانشکده، با بهره‌گیری از ابزارهای نوین مدیریتی و جلب مشارکت کلیه مدیران و کارکنان خدوم آن معاونت در انجام اقدامات ذیل اهتمام ورزید:

نظارت بر حسن اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های حوزه ستادی معاونت درمان درموسسات درمانی تابعه، هماهنگی با معاونت آموزشی و بهداشتی در خصوص بیماران سرپایی و بستری مراکز آموزشی و درمانی به گونه‌ای که موجب اختلال و یا کاهش در امر آموزش فراگیران نشود، برنامه‌ریزی در مورد بالا بردن سطح کارایی بیمارستان‌های تابعه و افزایش کیفیت ارائه خدمات و کاهش معلولیت‌ها، نظارت بر امور موسسات درمانی تابعه دانشگاه اعم از بیمارستان‌ها و موسسات توانبخشی و مراکز درمانی بخش خصوصی و خیریه، ایجاد ظرفیت‌های آموزشی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشکده، برنامه‌ریزی جهت ارائه آموزش‌های مستمر به کارکنان در کلیه سطوح، به کارگیری گاید لاین‌های درمانی در موسسات درمانی تابعه، نظارت و ارزشیابی ضوابط استاندارد بخش‌ها و درمانگاه‌ها، رسیدگی و نظارت مستمر بر اورژانس‌های بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی توفیق روز افزون شما را در پیشبرد اهداف دانشکده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه حضرت باریتعالی خواستارم.

دکتر محقق مشاور رییس شد

دکتر سید جواد محقق، چهره‌ی شناخته شده‌ در حوزه‌ی سلامت و درمان گراش از ابتدا تاسیس دانشکده علوم پزشکی گراش به مدت ۸ سال معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی بود. از سال ۱۳۹۷ تاکنون نیز دکتر محقق معاونت درمان علوم پزشکی گراش را بر عهده داشت.  

بیمارستان امیرالمومنین(ع) گراش مهمترین مرکز زیر نظر معاونت درمان است. اورژانس ۱۱۵ و مطب‌های خصوصی نیز زیر نظر معاونت درمان هستند. 

دکتر محقق از این به بعد مشاور رییس در امور برنامه‌ریزی دانشکده خواهد بود. در حکم انتصاب او آمده است:

نظر به مراتب شایستگی و تجارب ارزشمند شما، به موجب این ابلاغ شما را به سمت “رئیس مرکز سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و مشاور رئیس در امور برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی گراش، منصوب می‌نمایم. امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از رهنمود‌ها و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و با نگاه ارتقاء مجموعه دانشکده و پیشبرد اهداف عالی و کلان بهداشت و درمان، در انجام وظایف محوله موفق باشید.

دکتر احمد عبدالهی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی درباره برنامه‌های آتی دانشکده علوم پزشکی و تشکیل مرکز سیاستگذاری علوم پزشکی می‌گوید:«با توجه به این که دانشکده علوم پزشکی گراش در برنامه‌های  آینده خود در حال سیاستگذاری‌های کلان است لذا تشکیل این مرکز بسیار مهم است.»

وی افزود:«با توجه به توانمندی‌ها و تجارب و تخصص جناب آقای دکتر محقق برای پیشبرد اهداف بلند مدت و کلان، ایشان را به ریاست مرکز و مشاور خود در امور برنامه‌ریزی دانشکده منصوب کردم تا بتوانیم با همکاری و تعامل تمامی واحدها دانشکده و صاحب نظران، گام‌های خوبی برای تحقق اهدافمان برداریم و قطعا مسیر روشنی را پیش‌بینی می‌کنیم.»

دانشکده علوم پزشکی گراش دارای چهار معاونت است. هفته گذشته نیز معاون توسعه دانشکده تغییر کرده بود و جواد یحیایی جانشین دکتر مهدی محسن‌زاده شد. در حال حاضر معاونت بهداشت بر عهده علیرضا مساح و معاونت آموزشی بر عهده دکتر حکیمه اکبری است. 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

11 نظر

  1. خیلی جالبه به محض اینکه آقای فرماندار اعلان کرد ما مدیران پروازی و غیر بومی باید کمتر داشته باشیم از نیروهای جوان و متخصص بومی استفاده کنیم آقای دکتر عبداللهی بر خلاف صحبتهای آقای فرماندار بلافاصله یک نیروی بومی را کنار می‌گذارد و یک نیروی غیر بومی جایگزین مینکد آخه مردم این شهر چه گناهی کرده اند که باید داوران قدرت طلبیها بعضی آقایان مقام پرست شوند واقعا کسی نیست به داد این مردم گراش برسد

  2. تغییر در این پست لازم و ضروری بود. ضمن تشکر از زحمات آقای دکتر محقق اما ایده‌ها و توانایی‌های ایشان تا همین جا بود و نیاز به حضور یک فرد با توان بیشتر و تجربه کار در محیط بزرگتر بود.
    البته ان شا الله که آقای دکتر خالقی مراقب رفتار برخی پزشکان انحصار طلب باشند و هیچ انحصاری در این زمینه را نپذیرند. و می‌توانند از انحصار رادیولوژی و سونوگرافی شروع کنند!

  3. شاید یه کم ربط داشته باشه از نظر بهداشتی.
    مگه نگفتین زباله‌گردها جمع‌آوری می‌شوند پس چرا یه عده زن و مرد هنوز تا کمر توو سطل زباله هستن و هی زباله‌های توو سطل‌زباله‌های پیاده‌رو را دارن میریزن بیرون که اشیاء مورد نظرشون رو بردارن؟؟!!!! آیا کسی مسوولی توو شهر است به این مسائل بپردازد و عملا پی‌گیری کند؟ یا فقط در حد جلسه و شعار است؟

  4. دکتر خالقی از دانشکده ی فسا اخراج شده گراش اون رو جایگزین دکتر محقق کرده.حداقل باید دکتر محقق برمیگشت با توجه به سابقه ی درخشان که دارن معاون توسعه میشدن.امان از جناح بندی و پارتی و ……

  5. نهایت شایسته سالاری در تغییرات معاونت به چشم میخورد این هست مدیریت کارامد و شایسته ان شاالله دودش به چشم کسی نره این همه شایسته سالاری نه جناح و باند بازی

  6. یه پیشنهاد به خانم یوسفی که این خبر را کار کردن دارم.
    میشه بی زحمت یه مصاحبه ای اختصاصی با خود دکتر عبدالهی ترتیب بدید تا ما مفهوم “برنامه” را تو کار ایشون بفهمیم چیه.
    الان یه نگاهی به دانشکده لار داشته باشیم در یک قدمی دانشگاه شدن قرار داردند( داشتن سه تا دانشکده= تبدیل شدن به دانشگاه). ۳ دانشکده تجت مدیریت دانشکده علوم پزشکی لار شامل؛دانشکده بهداشت اوز، دانشکده خنج و دانشکده پرستاری لار که ساختارش را کامل حفظ کردن.
    یه نگاهی هم به عملکرد دکتر عبدالهی در حوزه آموزش داشته باشیم:
    ۱. در طی ۳ سال ۴ معاون را در حوزه آموزش تغییر دادن!!
    ۲. دانشکده پیراپزشکی و پرستاری را در ابتدا با هم تجمیع کردن و در نهایت با هدف حذف ریاست آن، دانشکده پیراپزشکی و پرستاری را رسماً منحل کردن و دبیرخانه آنرا به دبیرخانه معاونت آموزش تغییر دادند!
    ۳. در کمتر از یک سال دوباره ریاست دانشکده پیراپزشکی و پرستاری را تعیین کردند!! ولی هنوز که هنوزه نتونستن دفتری برای ریاست جدید آماده کنن و دبیرخانه اش را احیاء نمایند!

    این را در نظر داشته باشیم که تنها و تنها راهکار ارتقای دانشکده توسغه و ارتقا در حوزه آموزش است و نه درمان !!!

    الان با این بیلان کاری در حوزه آموزش جناب دکتر بفرمایند، مفهوم “برنامه” چیه تا ما هم شیرفهم بشیم!!

  7. کارمند دانشکده تو برو با فیش حقوقیت حال کن
    که راحت و بی‌دردسر داری پول پارو میکنی و سرت گرم دمنوش خوردنت باشه.
    چیکار به کار بزرگترا داری آخه!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top