بستن

سومین همایش فاطمی گراش در حسینیه چهارده معصوم(ع)

هفت‌برکه: سومین همایش فاطمی گراش ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه چهارده معصوم(ع) گراش برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه همایش فاطمی هر ساله در فاطمیه دوم در مدرسه علمیه گراش برگزار می‌شود.  امسال نیز در کنار خطبای همیشگی این محفل سید عباس و سید جواد معصومی، سخنرانی از قم و مداحی از مشهد در برنامه حضور داشتند. حاج مجید پیوند‌زاده مداح مدعو مراسم از مشهد بود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی و فرزندش آیت‌الله سید جواد معصومی به نوعی میزبان این مجلس عزا بودند. سیدجواد معصومی در این جلسه به تناسب ایام فاطمیه پیرامون این موضوع سخن گفت که گردانندگان جبهه مخالف و تشکیلات ضد ولایت ریشه در جهالیت قبل از اسلام داشت و درصدد بود با کنار گذاشتن حضرت علی امیرالمومنین(ع) فرهنگ جاهلی را احیا کند. به همین خاطر فاطمه زهرا(س) قیام کرد و فریاد و در نتیجه طیف مخالف با تمام پلیدی و وقاحث ضربه محکمی به دخت گرامی پیامبر(ص) وارد کرد. 

حجت‌الاسلام سید محمد باقر عمادی سخنران این مراسم با اشاره به این که فاطمیه هویت شیعه است. گفت: «بعد از رحلت رسول الله دو تفکر اصلی وجود داشت، یکی یاران امیرالمومنین و  دیگری جریان نفاق، اگر مبارزه حضرت زهرا با جریان نفاق انجام نمی‌شد، هیچ قدرتی توان مخالفت با آن را نداشت، فاطمیه وشهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ماندگارترین سندی است که نشان دهنده مظلومیت اهل بیت(ع) است.

عمادی با اشاره به وقایع تاریخی پس از وفات پیامبر اکرم(ص) گفت: «اگر شما به تاریخ مراجعه کنید می‌بینید که کسی جرات مخالفت با خلفا را نداشت و اگر کسی اعتراض می کرد. او را از بین می‌برد نمونه سعد بن عباده که بیعت نکرد و او را تبعید کردند و از بین بردند، یا مثلا ام سلمه یک سال حقوق او را از بیت المال قطع کردند،لذا فضای این که مخالفتی کنند وجود نداشت.»

سخنران همایش فاطمی گراش گفت:‌«امام صادق علیه السلام می‌فرماید. تمام مصیبت اهل بیت(ع) از روزی آغاز شد که در خانه مادر ما را آتش زدند. لذا اولین نقطه در تمام مناظره‌ها بحث حضرت زهرا سلام الله علیها بوده است. قبر پنهان و دلیل شهادت و دفن شبانه آن حضرت سوالاتی است که طرف مقابل ما نمی‌تواند جواب بدهد.»

حجت‌الاسلام و المسلمین عماد با تاکید بر سیره حضرت زهرا(س) گفت: «یکی دیگر از اهداف این همایش‌ها که بسیار مهم هست ما سعی کنیم در زندگی فردی و اجتماعی زندگی و حیات حضرت زهرا را پیاده کنیم. اصول زندگی حضرت زهرا(س) اصل معنویت، اصل ایثار و گذشت است.»

همایش فاطمی برای سومین سال پیاپی با همکاری شبکه جوانان رضوی گراش، موسسه هفت‌برکه، شورای هیئات مذهبی و هیات امنای حسینیه چهارده معصوم علیهم السلام برگزار می‌شود. 

 

 

عکاس پایگاه خبری هفت‌برکه گراش

2 نظر

  1. یعنی علاوه بر غصب محل مدرسه علمیه و تغییر کاربری آن، نام آنجا را هم عوض می کنند .
    ما جایی به نام حسینه چهارده معصوم را نمی شناسیم . هر چه تا حالا شنیدیم مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع)بوده

  2. این برنامه ها یکی از عامل تفرقه در منطقه است همانگونه که چندین سال پیش با آوزدن حجت الاسلام دانشمند اصفهانی و سخنرانی که در گراش داشت باعث رنجش بعضی ها شد و هنوز که هنوزاز خاطره ها نرفته است در کتاب ها مرجع هم نگاه کنیم اختلافهای عمدق در شهادت یا وفات است و حتی در تاریخ حتی در تاریخ تولد و وفات یا شهادت بزرگان دین اختلاف ها است مانند فاطمیه اول فاطمیه دوم و غیره و غیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top