بستن

ظرفیت آبگیرها تکمیل شد

هفت‌برکه: بارندگی سیل‌‌آسای ۱۲ تیرماه، شش بند خاکی و سنگی ملاتی زیر نظر اداره منابع طبیعی گراش را با ظرفیت بیش از ۴ میلیون مترمکعب سرریز کرد.

بر اساس اعلام مصطفی شادرام روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش بندهای خاکی و سنگی ملاتی با هدف کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی منابع آب زیرزمینی احداث می‌شود که در حال حاضر شش بند آبگیری و سیل‌بند در شهرستان گراش فعال است.

در بارندگی یکشنبه ۱۲ تیرماه تمامی این بندهای آبگیر سریز و ظرفیت آن‌ها تکمیل شده است. بند فداغ با ۲ میلیون مترمکعب بزرگترین بند شهرستان گراش است که در بارندگی ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ کاملا آبگیری شد.

بند زینل‌آباد با ظرفیت ۱.۵ میلیون متر مکعب، بند آغصه با ظرفیت ۵۲۵ هزار مترمکعب دیگر بندهای آبگیر به نسبت بزرگ شهرستان هستند.

سه بند تنگ‌آب گراش با ظرفیت ۱۰۰ هزار، کنگ و ریشه با ظرفیت ۱۰۰ هزار و سیل‌بند خلیلی با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب نیز آبگیری شد تا در مجموع ۴ میلیون و ۲۵۵ هزار متر مکعب آب در پشت سیل‌بندهای شهرستان مهار شود.

به جز بندهای زیر نظر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیگر بندهای خاکی خصوصی شهرستان نیز در روز گذشته سرریز شد که در صورت تدوام بارش‌ها نوید بهار خوبی را می‌دهد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top