بستن

گراشی‌ها در پویش مهر دانایی، ۱۳۳ جلد کتاب اهدا کردند

هفت‌برکه: با همکاری سه موسسه فرهنگی گراش، ۱۳۳ جلد کتاب برای توزیع در کتابخانه‌های مناطق کمتر برخوردار در اختیار بسیج قرار گرفت.

مجید فرجی، مسئول فرهنگی هنری ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، گفت: «پویش مهر دانایی به صورت نذر و اهدای کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های مناطق کم‌برخوردار استان فارس برگزار می‌شود که از خیرین فرهنگی برای مشارکت در این پویش دعوت می‌کنیم.»

در این پویش ۱۳۳ جلد کتاب نو و دوست دوم با مشارکت موسسه هفت‌برکه، بنیاد نوبهار و کتابخانه عمومی عظیمی برای توزیع مجدد در کتابخانه‌ها در اختیار معاونت فرهنگی و هنری ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش قرار گرفت.

محمدعلی شامحمدی، مدیر عامل هفت‌برکه، در مورد فعالیت‌های ترویج کتاب گفت: «یکی از فعالیت‌های هفت‌برکه ترویج کتاب و کتابخوانی است که با همکاری بنیاد نوبهار کتاب‌هایی که در بعضی اماکن راکد مانده است به چرخه کتابخوانی وارد می‌شود. همچنین با توجه به نیازهای مراکز فرهنگی، کتاب نو خریداری و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. تاکنون از طریق همکاری با بنیاد نوبهار بیش از ۹۰۰ جلد کتاب به زندان‌های لارستان و داراب، هلال‌احمر، کتابخانه عمومی گراش و ناحیه سپاه اهدا شده است.»

شامحمدی در مورد این دوره از پویش اهدای کتاب گفت:‌ «این کتاب‌ها بخشی از کتاب‌های اهدایی به کتابخانه عمومی گراش و کتابخانه کانون ولایت بود که با عدم نیاز آن‌ها برای کتابخانه‌های دیگر ارسال می‌شود. ۲۵ درصد کتاب‌ها نیز کتاب‌های نو خریداری شده یا منتشر شده در انتشارات همسایه است.»

شامحمدی در مورد ارزش تقریبی کتاب‌ها است: «کتاب‌های اهدایی مربوط به سال‌های مختلف است و اصلا ارزش کتاب به قیمت روی جلد نیست. بیشتر کتاب‌های این مجموعه کتاب‌های دینی و مذهبی است و ارزش روز کتاب‌ها ۱۱ میلیون تومان برآورد شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top