بستن

استعفای دکتر عبدالهی روی میز وزیر

هفت‌برکه: با اصرار دکتر عبدالهی به استعفا از ریاست دانشکده علوم پزشکی گراش، بزرگترین مجموعه اداری شهرستان گراش در انتظار معرفی سرپرست جدید است.

به گزارش هفت‌برکه دکتر احمد عبدالهی بعد از پنج سال حضور در صندلی ریاست علوم پزشکی گراش. ۲۷ مهرماه در نامه‌ای به دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت استعفا داده است. در متن این نامه در مورد دلیل استعفا آمده است : «اکنون که پس از پیگیری‌های فراوان، فرصت ادامه تحقیق و مطالعه در حوزه‌های جدید درمان سرطان در خارج از کشور برای بنده فراهم شده است، به عنوان برادر کوچک شما از سمت ریاست دانشکده علوم پزشکی استعفا داده و محتاج دعای خیرتان می‌باشم.»

مهمترین مانع در پذیرش استعفای دکتر عبدالهی تعیین جانشین او برای مجموعه علوم پزشکی است. از زمان استقلال علوم پزشکی گراش همواره مدیریت این مجموعه را پزشکان گراشی را بر عهده داشته‌اند اما به نظر می‌رسد این بار فرآ‌یند انتخاب رییس دانشکده علوم پزشکی پیچیده‌تر از همیشه است.

دکتر عبدالهی: به کارم در حوزه سرطان بر می‌گردم

دکتر عبدالهی در گفتگوی کوتاه با هفت‌برکه در مورد دلیل استعفای خود گفت: «بعد از پنج سال حضور در مدیریت دانشکده علوم پزشکی با همکاری مجموعه همکاران و به ویژه یاری خیرین و نماینده محترم مجلس کارهای بسیار بزرگی انجام شد و آنچه در توانم بوده را انجام داده‌ام. گزارش کارهای انجام شده را در خدمت مردم عرضه می‌کنم ولی الان باید کار را به نیروهای جوان‌تر سپرد و من هم به کار اصلی خودم در حوزه درمان برخواهم گشت.»

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در مورد جانشین خود گفت: «انتخاب رییس دانشکده با نظر وزیر محترم است البته دکتر ایمانیه استاندار هم شناخت کاملی از مجموعه علوم پزشکی گراش دارد، مهمترین نکته انتصاب یک مدیر قوی است که بتواند سطح دانشگاه گراش را حفظ کند و آن را ارتقا دهد اگر این گزینه بومی باشد که چه بهتر. از من هم نظر بخواهند نظر مشورتی خودم را در اختیارشان قرار خواهم داد.»

دکتر عبدالهی پیش از این در اسفند ۱۳۹۶ نیز استعفا داده بود که در نهایت با این استعفا مخالفت شد. شنیده می‌شود چند طومار  برای عدم قبول استعفا نیز برای امضا دست به دست می‌چرخد. در این شرایط آیا این باز هم ممکن است این استعفا رد شود. دکتر عبدالهی با توجه به وضعیت شخصی خود می‌گوید: «استعفا من قطعی است و صرفا تا پایان این ماه به عنوان رییس دانشکده در خدمت همکاران هستم و بعد باید از فرصت مطالعاتی داده شده استفاده کنم. انصراف من از دانشکده هم با هدف خدمت به مردم در حوزه درمان، آموزش و پژوهش سرطان است. در آینده در کلینک پیشگیری از سرطان مانند همیشه در خدمت همشهریان و مردم منطقه هستم.»

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در پاسخ به شایعه مهاجرت خود به خارج از کشور گفت: «به هیچ وجه صحت ندارد. من یک کوهپیمایی یا رفتن به کُنار ترش با دوستان مانند حاج مرتضی واحدی و اصغر متین را با صد کانادا عوض نمی‌کنم. به پدر و مادرم تعهد قلبی داده‌ام که تا زنده هستند گراش باشم و خوشبختانه همسرم و فرزندانم هم عاشق گراش و زندگی در هستند. موفقیت خودم را در جراحی سرطان مرهون دعای منطقه می‌دانم و هیچ وقت به لطف مردم پشت پا نمی‌زنم.»

رییسی در حد یک فرماندار

مجموعه علوم پزشکی از نظر تعداد پرسنل و گردش مالی بزرگترین مجموعه اداری شهرستان و معادل یک اداره کل است. انتخاب رییس این دانشکده همواره چالش برانگیز بوده است و در حد فرماندار اهمیت دارد.

بعد از ارتقا دانشکده گراش به دانشکده علوم پزشکی، دکتر عبدالهی چهارمین رییس دانشکده بود. دکتر علی‌اصغر کوثری از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ نخستین رییس این دانشکده بود. دکتر میرزاخلیل بهمنی از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ برای دوره دوم رییس دانشکده گراش شد. دکتر جعفر حسن‌زاده مدت کوتاهی از شهریور ۹۴ تا خرداد ۹۵ رییس دانشکده بود. دکتر عبدالهی که دوره قبل یک سال رییس دانشکده بود در دوره جدید با پنج سال و ۵ ماه پردوام‌ترین رییس دانشکده بوده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش با نظر وزیر بهداشت و حکم رییس دانشکده علوم پزشکی شیراز منصوب می‌شود اما با توجه به نقش فراوان خیرین در فعالیت‌های بیمارستان و دانشکده علوم پزشکی گراش معمولا نظر این گروه‌ها نیز در انتخاب رییس جدید بسیار مهم است. از سوی دیگر حضور مهندس حسین حسین‌زاده به عنوان نماینده مردم در مجلس، دکتر محمدهادی ایمانیه در سمت استانداری فارس و عضویت سه کارمند علوم پزشکی در شورای اسلامی شهر گراش باعث شده است این دوره متغییرهای بیشتری در انتخاب رییس دانشکده تاثیر داشته باشد.

عضویت در هیات علمی دانشگاه و داشتن مدرک دکترا از شرایط اصلی ریاست دانشکده‌های علوم پزشکی است همین موضوع باعث محدود شدن دایره انتخاب می‌شود. در صورت عدم توافق بر سر گزینه‌های کم تعداد بومی که شرایط ریاست دانشکده علوم پزشکی را دارند حتی احتمال انتخاب یک گزینه غیربومی نیز وجود دارد.

هفت‌برکه در روزهای آینده گزینه‌های ریاست دانشکده علوم پزشکی را بررسی خواهد کرد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. با سلام
    ضمن تشکر از خدمات دکتر عبدالهی، متاسفانه یا خوشبختانه حکم رئیس دانشکده گراش ربطی به وزیر نداره و در شیراز تصمیم گیری میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top